Klantvriendelijk telefoneren
- Type product


Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 in Taalcursus.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Beschrijving
Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.
Training Klantvriendelijk telefoneren
In de cursus Klantgericht telefoneren leer je open, faciliterende en persoonlijke telefoongesprekken te voeren. Je oefent met praktijksituaties: hoe breng je slecht nieuws? Hoe wijs je een verzoek af of sta je geëmotioneerde klanten te woord? Hoe geef je richting aan het gesprek en zorg je voor een efficiënte afronding?
Je leert in deze cursus telefoneren op een professionele manier: je wordt je bewust van je empathisch vermogen en leert handige gesprekstechnieken. Ook leer je het gesprek te sturen door goed te luisteren en passend te reageren. Verder is er aandacht voor woordkeus (complexe zaken begrijpelijk verwoorden) en komt je juridische bewegings…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Beter leren schrijven, spreken of presenteren in het Engels of Nederlands? De taal- en communicatietrainingen van het Taalcentrum-VU hebben zichtbaar effect en zijn geschikt voor het bedrijfsleven, de overheid en het onderwijs.
Training Klantvriendelijk telefoneren
In de cursus Klantgericht telefoneren leer je open, faciliterende en persoonlijke telefoongesprekken te voeren. Je oefent met praktijksituaties: hoe breng je slecht nieuws? Hoe wijs je een verzoek af of sta je geëmotioneerde klanten te woord? Hoe geef je richting aan het gesprek en zorg je voor een efficiënte afronding?
Je leert in deze cursus telefoneren op een professionele manier: je wordt je bewust van je empathisch vermogen en leert handige gesprekstechnieken. Ook leer je het gesprek te sturen door goed te luisteren en passend te reageren. Verder is er aandacht voor woordkeus (complexe zaken begrijpelijk verwoorden) en komt je juridische bewegingsruimte aan bod. De cursus Klantgericht communiceren helpt je jouw vaardigheden te ontwikkelen.
Voor wie?
Voor onder meer secretarissen van bezwaarcommissies en medewerkers die klachten afhandelen bij dienstverlenende organisaties zoals verzekeraars, banken, nutsbedrijven, telecombedrijven en overheden.
Wat leer je?
In de cursus Klantvriendelijk telefoneren doe je alle vaardigheden op om met zelfvertrouwen de klant te woord te staan. Je voert gemakkelijk telefoongesprekken, geeft richting aan het gesprek en wekt een behulpzame, klantgerichte indruk.
Programmaonderdelen
Klantgericht communiceren
- Echt contact maken
- Constructief en positief met de klantvraag omgaan
- Vraagtechnieken
- Goed luisteren, samenvatten en doorvragen
Professionele gesprekstechnieken
- Effectief stemgebruik
- Omgaan met emoties; weerstanden wegnemen
- De regie houden over het gesprek
Telefoneren: praktische vaardigheden
- De telefoon aannemen
- Boodschappen aannemen, notities maken
- Doorverbinden
Eigen praktijk
Je oefent in de cursus Klantgericht telefoneren met casussen uit je eigen praktijk. Rollenspellen worden op video opgenomen en nabesproken; daardoor is het leereffect groot.
Trainingsvormen
De training Klantvriendelijk telefoneren kun je incompany organiseren of als privé- of duotraining volgen. De data en locatie bepalen we graag in overleg.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.