Training Motiverende Gespreksvoering

Tijdsduur
Logo van SV Land

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Algemeen

De participatiesamenleving komt pas tot volle bloei als uitkeringsgerechtigden in staat zijn tot zelfregulatie en zelfsturing. Intensieve langdurige begeleiding van deze cliënten is dus niet meer van deze tijd. Of het nu gaat om cliënten met een bijstandsuitkering of een uitkering als gevolg van arbeidsongeschiktheid, de cliënt zal zoveel mogelijk moeten worden gemotiveerd om, voor zover dat in hun vermogen ligt, te participeren. Dit vraagt veel van de klantmanager, casemanager, werkcoach en overige medewerkers van uitkeringsinstanties.

SV Land biedt een aantal trainingen aan op het gebied van motiverende gespreksvoering (MG). Motiverende gespreksvoering (MG) is grotendeels gebase…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Algemeen

De participatiesamenleving komt pas tot volle bloei als uitkeringsgerechtigden in staat zijn tot zelfregulatie en zelfsturing. Intensieve langdurige begeleiding van deze cliënten is dus niet meer van deze tijd. Of het nu gaat om cliënten met een bijstandsuitkering of een uitkering als gevolg van arbeidsongeschiktheid, de cliënt zal zoveel mogelijk moeten worden gemotiveerd om, voor zover dat in hun vermogen ligt, te participeren. Dit vraagt veel van de klantmanager, casemanager, werkcoach en overige medewerkers van uitkeringsinstanties.

SV Land biedt een aantal trainingen aan op het gebied van motiverende gespreksvoering (MG). Motiverende gespreksvoering (MG) is grotendeels gebaseerd op Motivational Interviewing. Dit is een -evidence based- gesprekstechniek. Deze gesprekstechniek is bij uitstek geschikt om de noodzakelijke gedragsverandering bij cliënten tot stand te brengen. Het trainingsaanbod loopt uiteen van een informatieve workshop tot een verdiepingstraining met coaching on the job.

Basistraining (6 dagdelen van 3 uur)
Deelnemers beheersen na afloop van de basistraining alle technieken van motiverende gespreksvoering en kunnen deze in de praktijk toepassen. Tijdens de basistraining wordt de theorie uitgediept. Daarnaast formuleren deelnemers individuele leerdoelen in de omgang met cliënten. Tijdens interactieve oefeningen en rollenspelen staat de ontwikkeling van deze individuele leerdoelen centraal.

Doelgroep

De training is voor veel medewerkers interessant, te denken valt aan:

  • Klantmanagers Inkomen
  • Klantmanagers Werk
  • Casemanagers UWV
  • Fraudemedewerkers (sociale recherche)
  • Medewerkers Bezwaar en Beroep
  • Medewerker Boete
  • Medewerker Debiteuren
  • Receptie-/baliemedewerkers Sociale Zaken
  • Beveiligingsmedewerkers
  • Arbeidsdeskundige

PE-punten

De Basistraining Motiverende Gespreksvoering is geaccrediteerd. Arbeidsdeskundigen aangesloten bij de NVvA ontvangen 9 PE-punten na het afronden van deze training.

Trainer
De training wordt verzorgd door een zeer ervaren trainer, met ruime MG-praktijkervaring.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.