Duurzaam Business Model Canvas voor sociaal ondernemerschap, duurzaam ondernemen, MVO en non-profit - in-company

Type product
Logo van SUTORIUS
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 SUTORIUS heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 12 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Sociaal, groen, duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen - MVO - heeft een positieve impact op mens of omgeving.

Wat willen klanten, gebruikers, direct belanghebbenden of stakeholders precies? Welke waarden bieden wij ze? Wat is nodig om dat te realiseren? Welke verdienmodellen zijn geschikt? Hoe zien de relaties met betrokkenen eruit? Wat zijn onze kernactiviteiten? Welke samenwerkingspartners zijn belangrijk? Hoe kunnen we betere resultaten bereiken? etc.

Speciaal voor sociale ondernemingen en non-profit (o.a. NGO’s, goede doelen, overheidsinstanties) ontwikkelde Sutorius een ‘Duurzaam (of Sustainable) Business Model Canvas’ waarin plaats is ingeruimd voor social impact (people…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Sociaal, groen, duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen - MVO - heeft een positieve impact op mens of omgeving.

Wat willen klanten, gebruikers, direct belanghebbenden of stakeholders precies? Welke waarden bieden wij ze? Wat is nodig om dat te realiseren? Welke verdienmodellen zijn geschikt? Hoe zien de relaties met betrokkenen eruit? Wat zijn onze kernactiviteiten? Welke samenwerkingspartners zijn belangrijk? Hoe kunnen we betere resultaten bereiken? etc.

Speciaal voor sociale ondernemingen en non-profit (o.a. NGO’s, goede doelen, overheidsinstanties) ontwikkelde Sutorius een ‘Duurzaam (of Sustainable) Business Model Canvas’ waarin plaats is ingeruimd voor social impact (people & planet) en een diversiteit aan direct belanghebbenden en stakeholders.

Dit tool is samen met het Waardepropositie Canvas ideaal voor het ontwikkelen, evalueren, aanpassen en vernieuwen van producten, diensten, strategieën, bedrijven en organisaties. Voor een ondernemende, innovatieve en duurzame mindset bij startende én bestaande bedrijven, organisaties, ngo’s, profit en non-profit, klein en groot. Eenvoudig en efficiënt, snel te leren.

Tijdens de interactieve workshop of training komen theorie en praktijk direct samen. Onderweg kan de focus liggen op het ontwikkelen van nieuwe concepten, diensten of producten (waardeproposities) voor bestaande of nieuwe klantgroepen, direct belanghebbenden en/of stakeholders, maar ook bijv. op organisatie, verdienmodellen of strategie. Die focus kan vooraf in goed overleg worden bepaald.

Bruikbare resultaten gegarandeerd

  • concrete ideeën en aanknopingspunten voor nieuwe en verbeterde producten, diensten of betere business- en organisatiemodellen
  • betere aansluiting van producten en diensten bij klanten, belanghebbenden en stakeholders
  • verfrissend inzicht in eigen bedrijf of organisatie, team, collega’s, stakeholders en klanten
  • basis voor structureel sociaal ondernemend en innovatief denken
  • voldoende beheersing van Canvas om het als taal en tool te blijven toepassen
  • stimulans voor teambuilding en samenwerking
  • plezier en inspiratie door creativiteit en kruisbestuiving

Voor wie?

Voor iedereen die impact wil maken op ’people & planet’: voor sociaal ondernemers, managers, teams in profit en non-profit (o.a. NGO’s, goede doelen, (semi-)overheid). Een gemengd gezelschap met verschillende functies, niveaus of aandachtsgebieden kan zeer inspirerend zijn, maar is geen voorwaarde. Het programma van de workshops of trainingen wordt op maat afgestemd op niveaus en behoeften van deelnemers en organisatie.  

Programma

  • kennisoverdracht: Waardepropositie Canvas en Duurzaam (of Sustainable) Business Model Canvas met aandacht voor impact op ’people and planet’ ofwel sociaal of duurzaam ondernemerschap
  • introductie, praktische toepassing en/of verdieping
  • voorbeelden van bedrijven en organisaties met social impact in brede zin
  • directe toepassing van de tools op eigen bedrijf of organisatie 
  • onderweg: individuele en/of interactieve praktische toepassing voor eigen concept, onderneming of organisatie; plenaire feedback, tips & tricks en verdieping.
  • (optioneel:) open brainstorm en/of design thinking
  • (optioneel:) het bredere kader van ’Lean’ ondernemerschap
  • invulling van het totale programma in overleg
  • niveau af te stemmen: van MBO tot WO
  • geen voorkennis van business (development) vereist
  • van één avond tot meerdere (terugkom)dagen
  • Nederlands of Engels

Ervaren trainer en facilitator

Trainer is business consultant en parttime docent/trainer, volgde de masterclass Business Model Canvas bij Alexander Osterwalder en verzorgde Canvas-sessies met:

  • non profit: Cordaid, Oranjefonds, Samenwerkende Fondsen Cariben, Milieudefensie, Stimuleringsfonds voor de Journalistiek, Bibliotheken
    Midden Brabant, 's Heeren Loo, de Natuur & Milieufederaties.
  • profit: SNS, Olympia, KPN, AXA insurances, GfK, Arcadis, Bouwend Nederland,
    NL ingenieurs, 4DMS, XVR, Asito, zzp'ers en start-ups.
  • onderwijs: Amsterdamse universiteiten en hogescholen (studenten en medewerkers).

Totaal aantal deelnemers aan Canvas workshops of trainingen: 2000+ ondernemende studenten en 600+ professionals.

Vergoeding

De scherpe prijzen kunnen uiteenlopen: ze zijn afhankelijk van het maatwerk, de omvang van de groep en de totale duur van de training. Neem gerust contact op!

Zie ook:
- Business Model Canvas (BMC) voor ondernemen en innovatie;  
   open inschrijving 8 september of 11 december.
- Business Model Canvas (BMC) voor innovatie, strategie, marketing etc. - in-company

Bruikbare kennis en nieuwe inzichten gegarandeerd! 

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.