Sustainable Impact 🌿 voor Relatiemanagers van Banken (duurzaamheid, sustainability in klantgesprekken)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Sustainable Impact 🌿 voor Relatiemanagers van Banken (duurzaamheid, sustainability in klantgesprekken)

SUSC, Leiderschap in Sustainability
Logo van SUSC, Leiderschap in Sustainability
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,5 SUSC, Leiderschap in Sustainability heeft een gemiddelde beoordeling van 9,5 (uit 11 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
21 mrt. 2024 tot 22 mrt. 2024
Toon rooster
event 21 maart 2024, 10:00-17:30, Utrecht, Sustainable Impact in Klantgesprek
event 22 maart 2024, 10:00-17:30, Utrecht, Sustainable Impact in Klantgesprek

Beschrijving

Dit inspirerende en interactieve programma is speciaal ontwikkeld voor relatiemanagers en financieringsspecialisten, werkzaam bij verschillende banken, waardoor we elkaar inspireren en enthousiasmeren voor bijdrage aan duurzame transformatie!

Is dit programma iets voor jou?

  • Wil jij meer basiskennis opdoen op het gebied van duurzaamheid?
  • Wil je bijdragen aan de duurzame transformatie van jouw klanten?
  • Wil je in staat zijn om een waardevol gesprek te voeren over duurzaamheid met jouw klanten?
  • Wil je een partner zijn voor je klant, hen helpen met duurzame keuzes en een toekomstbestendig businessmodel?
  • En wil je zo ook bijdragen aan de duurzame ambities van jouw bank?

Schrijf je dan n…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Dit inspirerende en interactieve programma is speciaal ontwikkeld voor relatiemanagers en financieringsspecialisten, werkzaam bij verschillende banken, waardoor we elkaar inspireren en enthousiasmeren voor bijdrage aan duurzame transformatie!

Is dit programma iets voor jou?

  • Wil jij meer basiskennis opdoen op het gebied van duurzaamheid?
  • Wil je bijdragen aan de duurzame transformatie van jouw klanten?
  • Wil je in staat zijn om een waardevol gesprek te voeren over duurzaamheid met jouw klanten?
  • Wil je een partner zijn voor je klant, hen helpen met duurzame keuzes en een toekomstbestendig businessmodel?
  • En wil je zo ook bijdragen aan de duurzame ambities van jouw bank?

Schrijf je dan nu in of neem contact met ons op voor meer informatie.

De bank als partner in de verduurzaming van haar klanten

Verduurzaming en transformatiekracht zijn steeds belangrijker voor bedrijven om succesvol te blijven. Bijvoorbeeld schaarste aan grondstoffen, veranderende klantvragen en nieuwe wet- en regelgeving vragen om aanpassingsvermogen en bewuste keuzes. Voor hun toekomstbestendigheid is het cruciaal om een passend business model te hebben en in te spelen op actuele en komende ontwikkelingen.

Banken willen en kunnen een belangrijke partner zijn voor veel bedrijven. Door met klanten de ontwikkelingen te bespreken en bewustwording te stimuleren. Door met sectorkennis en data klanten te helpen bij het maken van duurzame keuzes voor hun business model. En uiteraard door duurzame investeringen te financieren.

Duurzame keuzes van de klant zijn ook in het belang van de bank. Een toekomstbestendige klant heeft immers een lager risicoprofiel. Verduurzaming van klanten is ook van belang voor haar eigen rapportageverplichtingen en het draagt bij aan de (klimaat)commitments van de bank. Kortom, er is een mooie kans voor banken om zich als partner van klanten op te stellen vanuit een gezamenlijk belang. Hoe jij als relatiemanager of financieringsspecialist hierin een partner van de klant kan zijn, is de kern van dit programma.

Alexander de Bruin en Anne Wagenmans hebben samen dit programma ontwikkeld en faciliteren het programma. Anne geeft reeds een zeer gewaardeerde Masterclass Sustainability. Ze werkt met veel inhoudelijke kenniscomponenten van de University of Cambridge. Alexander voegt daar zijn kennis over duurzame markttransformaties en meer dan 10 jaar ervaring als relatiemanager bij een grootbank aan toe. En zijn ervaring vanuit Nyenrode.

  • Het format
    • Twee trainingsdagen op inspirerende locatie;
    • Een online terugkomsessie van 2 uur (na 4 weken)
  • Nederlands (Engelstalige course op aanvraag)
  • De lokatie is Circl Amsterdam of Utrecht. We selecteren een inspirerende lokatie.

Het Programma

Dag 1

  • Ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, EU Green Deal.
  • Duurzame markttransformaties en de rol van banken hierin.
  • Persoonlijke sustainability journey.
  • Inspirerende gastspreker uit bancaire sector.

Dag 2

  • De business case van duurzaamheid.
  • Waardecreatiemodel en stakeholder management.
  • Jouw rol als partner van de klant.
  • Strategische klantdialoog.

Terugkomsessie

  • Reflectie en het delen van ervaringen in de praktijk
  • Elkaar inspireren en motiveren in versnellen van sustainable impact.
  • Dit is een online sessie van 2 uur.

Leerdoelen

  • Verrijk je kennis over duurzaamheid en belangrijke game changers zoals de Sustainable Finance Strategie en EU Green Deal.
  • Leer hoe de ontwikkelingen impact hebben op de organisatie en de businessmodellen van jouw klanten.
  • Leer over duurzame markttransformaties en de rollen die een bank hierin kan spelen.
  • Leer hoe klanten met duurzame businessmodellen succesvol kunnen zijn.
  • Ontdek hoe jij al deze kennis en jouw eigen verhaal rondom verduurzaming optimaal in kan zetten in klantgesprekken.
  • Word geïnspireerd en versterk je persoonlijke ambitie.

Alle deelnemers ontvangen een SUSC certificaat van deelname aan het Sustainable Impact programma. 

SUSC staat voor SUStainable Change en helpt professionals binnen organisaties door training en consultancy om een krachtige rol in de transitie te pakken. Zij sluit zich aan bij de groeiende globale beweging van bedrijven die een transitie naar een nieuwe duurzame economie wil versnellen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met SUSC, Leiderschap in Sustainability, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.