MBO (Junior) Accountmanager (niveau 4)
Beschrijving
Een (junior) accountmanager werkt in een business-to-business-setting in het midden- en kleinbedrijf of grootwinkelbedrijf. Je bezoekt nieuwe en bestaande klanten nadat je hen vanuit een binnendienstpositie hebt benaderd en geënthousiasmeerd voor een product en/of dienst. Je signaleert ontwikkelingen en verwerkt deze tot commerciële doelstellingen. Als (junior) accountmanager geef je advies, breng je offertes uit en sluit je de verkoop af. Dit alles leg je vast in het verkoopsysteem. Je bewaakt in de langdurige relatie met de klant de commerciële doelstellingen van het bedrijf en de belangen van de klant. Als (junior) accountmanager kun jij je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken, je we…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Een (junior) accountmanager werkt in een business-to-business-setting in het midden- en kleinbedrijf of grootwinkelbedrijf. Je bezoekt nieuwe en bestaande klanten nadat je hen vanuit een binnendienstpositie hebt benaderd en geënthousiasmeerd voor een product en/of dienst. Je signaleert ontwikkelingen en verwerkt deze tot commerciële doelstellingen. Als (junior) accountmanager geef je advies, breng je offertes uit en sluit je de verkoop af. Dit alles leg je vast in het verkoopsysteem. Je bewaakt in de langdurige relatie met de klant de commerciële doelstellingen van het bedrijf en de belangen van de klant. Als (junior) accountmanager kun jij je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken, je werkt zorgvuldig en je bent representatief.
Wat kun je doen met deze opleiding?
Als (junior) accountmanager heb je een veelzijdig takenpakket. De volgende werkzaamheden worden door een (junior) accountmanager uitgevoerd:
Onderzoekt de markt en doet voorstellen voor commercieel beleid
- Doet voorstellen voor verkoopbeleid, marketingbeleid en/of marktbewerking
- Verzamelt klant-, product- en marktinformatie
Voert het verkooptraject uit
- Acquireert klanten en/of opdrachten
- Bereidt het verkooptraject voor
- Doet een aanbod met prijsberekening
- Verzorgt het (interne) ordertraject
- Voert verkoopgesprekken
Zorgt voor relatiebeheer en klantenservice
- Behandelt klachten
- Onderhoudt klantcontact en voert aftersales uit
- Voert promotieactiviteiten uit
- Voert webcare werkzaamheden uit
Voert het accountmanagement uit
- Bouwt een netwerk op en onderhoudt dit
- Coördineert de uitvoering van accountplannen en stelt deze bij
- Evalueert de accountplannen en stelt verbeteringen voor
- Stelt accountplannen op
- Voert accountanalyses uit
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.