Social Media Marketing (basis)
Beschrijving
Studdy is hét leerplatform voor jouw persoonlijke- en zakelijke ontwikkeling. Met het grootste en leukste aanbod cursussen, luisterboeken, podcasts, e-books en testen in Nederland, bieden wij voor iedereen een unieke leerervaring.
Introductie
Welkom bij de cursus "Aan de slag met Social Media Marketing - Tik…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Studdy is hét leerplatform voor jouw persoonlijke- en zakelijke ontwikkeling. Met het grootste en leukste aanbod cursussen, luisterboeken, podcasts, e-books en testen in Nederland, bieden wij voor iedereen een unieke leerervaring.
Introductie
Welkom bij de cursus "Aan de slag met Social Media Marketing - TikTok, Instagram, Facebook"! In een wereld waarin digitale aanwezigheid en online communicatie steeds crucialer worden, is het begrijpen en effectief inzetten van social media marketing van essentieel belang.
Sociale media zijn niet langer alleen voor persoonlijk gebruik, ze vormen nu een belangrijk onderdeel van het digitale marketinglandschap. Ze bieden unieke mogelijkheden om op een meer directe en gepersonaliseerde manier met jouw publiek te communiceren. Ze maken het mogelijk om een merkpersoonlijkheid te bouwen, relaties te onderhouden en tegelijkertijd je producten en diensten op een creatieve en boeiende manier te promoten.
Deze cursus is speciaal ontworpen om je te helpen de kracht van social media marketing te ontdekken. We gaan de dynamiek van de belangrijkste sociale media platformen van vandaag onder de loep nemen: TikTok, Instagram en Facebook. Elk van deze platformen heeft unieke eigenschappen en functionaliteiten die, wanneer ze correct worden gebruikt, je kunnen helpen om je marketingdoelen te bereiken!
Doel van de cursus
"Social Media Marketing (basis)" leert je de basiskennis en benodigheden om zelf te starten met Social Media Marketing. In deze cursus ga je leren wat Social Media Marketing is, welke platformen je kunt inzetten en hoe je zelf praktisch aan de slag gaat met o.a. Instagram, Facebook en TikTok.
Deze cursus maakt deel uit van een reeks praktische cursussen over Online Marketing! Hier onder vind je het overzicht van de totale reeks. Je kunt ze op het platform vinden door de titel te kopiëren of in te geven in de zoekbalk bij het aanbod.
- Introductie van Online Marketing
- Zo maak je jouw eigen Online Marketingplan!
- Aan de slag met Zoekmachine Optimaliseren (SEO)
- Aan de slag met Zoekmachine Adverteren (SEA)
- Aan de slag met Social Media Marketing (TikTok, Instagram, Facebook)
Wat kan je of ken je na de cursus
- Wat Social Media Marketing is
- Welke Social Media platformen er bestaan en wat de kenmerken per platform zijn
- Hoe je een Social Media Marketingstrategie opzet
- Hoe je jouw Social Media-engagement vergroot
- Tips voor het adverteren op Social Media
- Wat META is en de META Business Suite
- Wat Facebook Marketing is en hoe je het kunt inzetten
- Hoe je adverteert via Facebook en je Facebook Bedrijfspagina
- Wat Instagram Marketing is en hoe je het kunt inzetten
- Hoe je gebruik maakt van Instagram Shopping
- Wat TikTok is, hoe je kunt adverteren via TikTok Ads Manager en de laatste trends van 2023
Duur en studiebelasting
De cursus "Social Media Marketing (basis)" duurt ongeveer 2 tot 3 uur. Wil je het maximale rendement uit je e-learning halen, volg dan de stappen en opdrachten uit de cursus en maak de eindtoets. De totale studiebelasting bedraagt 5 uur.
Doelgroep en vooropleiding
De cursus "Social Media Marketing (basis)" is geschikt voor iedereen die nieuwsgierig is naar Social Media Marketing en/of zelf wilt starten met adverteren via Social Media. Je hebt geen tot weinig voorkennis nodig over het onderwerp, wel is het handig als je in je privé gebruik al enigsinds bekend bent met Social Media platformen. Voor deze cursus is geen niveau vereist, maar we adviseren een van deze vooropleidingen: Havo/VWO, MBO of MBO+.
Vaardigheden
Door het volgen van De cursus "Social Media Marketing (basis)" werk je aan de volgende vaardigheden: creativiteit, informatie-analyse, content creatie, personal branding, schriftelijke vaardigheid, toekomstvisie en omgang met details.
Opbouw van de cursus, lesmaterialen en aantal modules
De cursus "Social Media Marketing (basis)" bestaat uit 4 modules (hoofdstukken), diverse e-learning objecten en bevat zowel theorie als praktische opdrachten en een eindtoets.
Toetsing en certificaat
De cursus "Social Media Marketing (basis)" bevat praktische opdrachten en een eindtoets. Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard op LinkedIn of op een ander loopbaanportal zoals At Monday plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.