Zoekmachinemarketing (SEO en SEA) - Dag

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.130 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place Amsterdam
11 sep. 2020 tot 25 sep. 2020
place Eindhoven
11 sep. 2020 tot 25 sep. 2020
place Rotterdam
11 sep. 2020 tot 25 sep. 2020
place Utrecht
11 sep. 2020 tot 25 sep. 2020
place Zwolle
11 sep. 2020 tot 25 sep. 2020
place Amsterdam
11 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
place Eindhoven
11 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
place Rotterdam
11 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
place Utrecht
11 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
place Zwolle
11 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
place Amsterdam
12 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
place Eindhoven
12 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
place Rotterdam
12 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
place Utrecht
12 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021
place Zwolle
12 mrt. 2021 tot 26 mrt. 2021

Beschrijving

Je bent marketing- of communicatieprofessional en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt zoekmachinemarketing succesvol inzetten.

Aanwezigheid van je organisatie bij de juiste zoektermen in Google is essentieel. In deze training leer je hoe je je website hoog laat scoren in de zoekresultaten van Google. Je krijgt inzicht in hoe je je website het beste kunt optimaliseren voor de niet-betaalde zoekresultaten. Ook leer je het advertentieplatform van Google goed kennen. Na de training weet je hoe je je doelgroep effectief bereikt met zowel SEO (search engine optimization) als SEA (search engine advertising). Je verdient je investering in deze train…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekmachine adverteren (SEA), Google Ads, SEO, Zoekmachine marketing (SEO/SEA) en Online marketing.

Je bent marketing- of communicatieprofessional en (mede)verantwoordelijk voor de marketing van de website binnen je organisatie. Je wilt zoekmachinemarketing succesvol inzetten.

Aanwezigheid van je organisatie bij de juiste zoektermen in Google is essentieel. In deze training leer je hoe je je website hoog laat scoren in de zoekresultaten van Google. Je krijgt inzicht in hoe je je website het beste kunt optimaliseren voor de niet-betaalde zoekresultaten. Ook leer je het advertentieplatform van Google goed kennen. Na de training weet je hoe je je doelgroep effectief bereikt met zowel SEO (search engine optimization) als SEA (search engine advertising). Je verdient je investering in deze training snel terug.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Zoekmachinemarketing (SEO en SEA)' van SRM.

In deze training gaan we uit van de praktijk: je eigen werksituatie. Je leert succesvolle campagnes op te zetten voor zoekmachinemarketing en je verhoogt hiermee het aantal kwalitatieve bezoekers van je website. De bijeenkomsten zijn interessant en uitdagend en je krijgt de beschikking over uitstekend studiemateriaal.

In deze training krijg je de handvatten aangereikt om succesvol met SEO en SEA aan de slag te gaan. Daarvoor verdiep je je in onderwerpen als zoekmachinemarketing, zoekwoordstrategieën, advertentiemodellen en bijpassende teksten. Met alle tools en technieken die je aangereikt krijgt, weet je je website een hogere Google-ranking te bezorgen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)

Zoekmachinemarketing

o Wat is zoekmachinemarketing?
o Betaalde en/of organische vindbaarheid?
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP

SEO-score eigen site

o Zoekwoorden kiezen
o Zoekwoordenstrategieën
o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
o SEO page scan tools
o Interne links en navigatiestructuur
o De invloed van JavaScript op indexering
o Indexatie verbeteren
o Checklist indexatiecomponenten
o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
o Linkbuilding
o SEO versus UX

Techniek

o Onmogelijke URL’s bij dynamische websites
o Onzichtbare menu’s
o Contentmanagementsystemen
o Spam

Resultaten meten

o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO monitoring

Google Ads

(1 dag)

Google Ads

o Basisprincipes Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Hulpprogramma's inzetten
o Budgetten en biedingen

Aan de slag met Google Ads

o Campagnes opzetten
o De juiste zoekwoorden selecteren
o Maken van effectieve advertenties
o Targeting van de juiste doelgroep
o Tips voor de beste ROI op je budget

2 dagen

Trainingen

SRM-ZSE|Zoekmachinemarketing (SEO en SEA)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.