SRM C Senior Communicatieadviseur - Virtual Classroom

Tijdsduur

SRM C Senior Communicatieadviseur - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wil je deze SRM-opleiding naar Communicatie C/BNP 4 met succes kunnen volgen, dan is het een vereiste dat je al enige jaren werkzaam bent in een communicatiefunctie. Dit kan zijn in het bedrijfslev...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Communicatie advies, Adviesvaardigheden, Communicatiestijlen, Beïnvloeden en Consultancy.

Wil je deze SRM-opleiding naar Communicatie C/BNP 4 met succes kunnen volgen, dan is het een vereiste dat je al enige jaren werkzaam bent in een communicatiefunctie. Dit kan zijn in het bedrijfslev...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Wil je doorgroeien naar senior communicatieadviseur op strategisch niveau? Deze veelgekozen SRM-opleiding geeft een krachtige impuls aan jouw professionele competenties en persoonlijke ontwikkeling. Op het snijvlak van organisatie en communicatie ben jij als senior adviseur betrokken bij beleidsvorming. Met je nieuwe kennis en vaardigheden ben je een stevige sparringpartner voor directie en management. Vele honderden communicatieprofessionals gingen jou voor in deze populaire opleiding. Met SRM Communicatie C op hun cv horen zij tot de meest gevraagde senior communicatieadviseurs bij bedrijfsleven en overheid.

De SRM C Senior Communicatieadviseur is geheel gericht op jouw ambitie om je te ontwikkelen tot strategisch senior communicatieadviseur. Het uitgekiende programma combineert 3 hoofdlijnen: verdieping van je vakkennis, versteviging van jouw adviesvaardigheden en het versterken van je persoonlijk optreden als communicatieadviseur. Je verhoogt jouw analytisch vermogen, zodat je zowel in- als extern ontwikkelingen en sentimenten waarneemt, die je vertaalt naar consequenties voor het organisatie- en communicatiebeleid. Je vergroot je inzicht in kritische factoren als missie, identiteit, reputatie, draagvlak en vertrouwen. Je denkt in strategische oplossingen en scenario’s. Je adviseert overtuigend over de inzet van interne en corporate communicatie, het managen van reputatie, issues en crises, en de omgang met stakeholders, actiegroepen, persrelaties en (social) media. Je werkt aan je rol als inspirator, coach en facilitator van je collega’s en directie. Tijdens de opleiding vinden er tevens 2 gastlessen plaats door ervaren professionals binnen het vakgebied, zoals topmanagers uit het bedrijfsleven.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Startdag: 'Kick-off naar senior communicatieadviseur'

o Kennismaking medestudenten
o Persoonlijke leerdoelen en ambities
o Opbouw opleiding en samenhang lessen
o Introductie docenten van modules
o Communicatieadviseur BNP 4-5: verkenning werkveld
o Uitleg afronding opleiding: starten met integrale eindopdracht
o Gastles door topmanager uit organisatie of communicatievak

Masterclass Communicatie en Gedragsbeïnvloeding

o Beïnvloeding houding en gedrag door communicatie
o Communicatie en gedragswetenschappen: psychologie en sociologie
o Sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen
o Werking van taal, framing, nudging en humor in communicatie
o Groepsdynamiek, bubbels
o Omgaan met tegenstand, protest en actie

Masterclass Corporate Communicatie

o Organisatiekenmerken, levensfase, bestuursvormen
o Communicatiefunctie in verschillende organisatietypen
o Omgeving van de organisatie: stakeholders en krachtenveld
o Corporate communicatie, geïntegreerde communicatie, alignment
o Bijdrage communicatie aan missie en doelen van organisatie
o Visie, missie, purpose, identiteit, kernwaarden, communicatievisie
o Vertrouwen, legitimatie, ethiek in communicatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen
o Reputatie, imago en beeldvorming
o Reputatieonderzoek en management
o Belangenbehartiging, public affairs en lobby
o Medialandschap en actuele nieuws- en informatietrends
o Medialogica: informatierevolutie, macht van de media
o Perscontacten: journalistiek, redacties, newsroom
o Ontwikkelen communicatiescenario’s en strategieën

Masterclass Interne Communicatie

o Visie op interne communicatie
o Analyse van de eigen organisatie
o Lijncommunicatie
o Verandercommunicatie
o Interactievisie
o Gedragsverandering
o Internal branding

Masterclass Social Media voor de Communicatieprofessional

o Internet, sociale media en netwerken t/m volgers, hits en likes
o Netwerken, platformen en community’s
o Kansen en risico’s
o Social-mediastrategieën en -plannen
o Social media in de interne ‘communicatieve organisatie’
o Inzet van content, posts, blogs, vlogs of influencers
o Praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheid en non-profit
o Organiseren van digitale dialoog en participatie
o Effectief monitoren en managen van respons en reacties
o Do’s en don’ts

Gastcollege SRM C Senior Communicatieadviseur

o Extra gastcollege over actueel issue

Managen van Communicatie en Media bij Crisis en Issues

o Goed voorbereid zijn op risico’s, issues en crisis
o Proactieve crisiscommunicatie, voorkomen reputatieschade
o Scenario’s, communicatiestrategieën en stappenplannen
o Regierol communicatieadviseur
o Woordvoering
o Crisisbeheersing en (social) media

Masterclass Accountability van Communicatie

o Inleiding op accountability van communicatie
o De accountabilitycyclus
o Communicatiedoelstellingen en -strategie
o Methoden en toepassing
o PAN-analyse

Masterclass Adviseren op Strategisch Niveau

o Positie en taken van de communicatieadviseur op strategisch niveau
o De beleidsarena van de organisatie waaronder Decision Making Unit en dominante coalitie
o Inzicht in en analyse van organisatievraagstukken vanuit communicatieperspectief
o Een visie op strategische communicatie en de communicatieve organisatie formuleren
o Communicatiestrategieën ontwikkelen vanuit visie, missie en waarden van de organisatie
o Toepassen adviesmodellen: Communicatieframe, Canvas, Strategische Adviescyclus e.d.
o Interventietechnieken: omgaan met hiërarchie, macht, weerstand, belangen, coalities
o Succesvolle adviesrelaties: typen en stijlen van adviseurs, opdrachtgevers en leiderschap
o Adviesvaardigheden: trainen en oefenen met effectief adviseren a.d.h.v. cases uit de praktijk
o Tips & tricks voor de impactvolle strategische communicatieadviseur

Live businesscase C

o Actuele - real life strategische businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Leiderschap en samenwerking
o Multidisciplinaire aanpak (online) marketing, communicatie marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever

De opleiding SRM C Senior Communicatieadviseur is een dagopleiding en duurt 8 maanden. Het programma omvat 13 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur (voorbereiden eindopdracht).

De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.

Vakopleiding

SRM-EMCCL|SRM C Senior Communicatieadviseur

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.