SRM Online Communicatie Professional A - Virtual Classroom

Tijdsduur
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

SRM biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Utrecht, Zaanstad

Beschrijving

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communica...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communica...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.
Deze uitdagende opleiding tot online communicatiespecialist brengt je weer helemaal bij op online gebied. Je legt de fundering voor al je online communicatie-inspanningen door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, waarmee jij direct aan de slag kunt. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder online advertising, SEO, contentcreatie en social media. Uiteraard word je hierin volledig ondersteund door een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar de voor jou herkenbare praktijk. Je leert hoe je gebruiksvriendelijke en creatieve content ontwerpt, waarmee je het a...


Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je de theorie kunt toepassen in je praktijkomgeving. Bij succesvolle afronding van deze opdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Communicatie Professional A' van SRM, al 60 jaar dé opleider voor marketing- en communicatieprofessionals.

Tijdens deze opleiding doe je inzichten op in alle aspecten van online communicatie. Je gaat aan de slag met het inrichten van Analytics, de basisprincipes van Google Ads en het creëren van unieke content. Zo leer je hoe je content maakt voor je website die zowel vindbaar (SEO) als overtuigend (conversiegedreven) is. Ook ga je tijdens de opleiding een aanpak ontwikkelen voor de online kanalen van je organisatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om de resultaten van online communicatie-uitingen te analyseren en interpreteren vanuit Google Analytics. Op deze manier zie je direct het resultaat van je waardevolle toevoeging.

Wil jij beschikken over vaardigheden en inzichten in recente trends en ontwikkelingen binnen de online communicatie? Tijdens deze opleiding wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de voordelen van verschillende online communicatiekanalen en je leert conversiegericht schrijven. Ook ga je onder begeleiding van een ervaren professional analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Customer Journey

(1 dag)
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken en implementeren in je organisatie

Google Ads

(1 dag)
o Basisprincipes Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Budgetten en biedingen
o Campagnes opzetten
o Maken van effectieve advertenties
o Targeting van de juiste doelgroep
o Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)
o Zoekmachinemarketing
o Betaalde en/of organische vindbaarheid?
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP
o Zoekwoordenstrategieën
o De invloed van JavaScript op indexering
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Contentmanagementsystemen
o Spam
o Resultaten meten
o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO monitoring

Online Advertising

(2 dagen)
o Online advertising in de customer journey
o Verschillende soorten advertising
o Welke rollen spelen de creatives?
o Programmatic trading
o Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
o Realtime advertising
o Landelijke en regionale targeting
o Synergiekanalen
o Meten en ROI social advertising
o Efficiënt budgetteren: kosten en planning
o Inzicht in actuele privacywetgeving

Social Media Advertising

(1 dag)
o Social media advertising
o Advertentiemogelijkheden per kanaal
o Targets, KPI's en benchmarks
o Doelgroepen en doelstellingen social advertising
o Online tekst, graphics en video
o Toepassing in de praktijk
o Advertentiecopy en A/B-testen
o Landelijk en regionale targeting
o Meten en ROI social advertising
o Efficiënt budgetteren: kosten en planning
o Optimalisatie van campagnes

Contentcreatie en Storytelling

(2 dagen)
o Contentmanagement en -strategie
o Crossmediale contentformule
o Hoe creëer je unieke en relevante content?
o Hoe krijg je inzicht in het herkennen van en de kwaliteit van content?
o Storytellingprincipes
o Doelgroep en keuzeplatform
o Content voor verschillende platformen
o Deelbare content
o Storytelling met social media
o Tools
o Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)
o Methoden voor conversieoptimalisatie
o Conversiegericht schrijven
o Je conversieratio meten en analyseren
o Interpreteren van je Google Analytics data
o Belangrijke KPI's
o A/B- en multivariate testen
o Psychologische principes van usability
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik

Google Analytics

(2 dagen)
o Doelstellingen en KPI’s
o Inrichten Google Analytics
o Klikpaden en bezoekersstromen
o Rapportage en analyse
o Interpreteren en analyseren van data
o Delen van rapportages met stakeholders

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

De opleiding SRM Online Communicatie Professional A duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OCSL|SRM Online Communicatie Professional A

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.