SRM Growth Marketing - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

SRM Growth Marketing - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.136 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
21 okt. 2022 tot 24 feb. 2023
placeEindhoven
21 okt. 2022 tot 24 feb. 2023
placeRotterdam
21 okt. 2022 tot 24 feb. 2023
placeUtrecht
21 okt. 2022 tot 24 feb. 2023
placeZwolle
21 okt. 2022 tot 24 feb. 2023
placeAmsterdam
3 feb. 2023 tot 12 mei. 2023
placeEindhoven
3 feb. 2023 tot 12 mei. 2023
placeRotterdam
3 feb. 2023 tot 12 mei. 2023
placeUtrecht
3 feb. 2023 tot 12 mei. 2023
placeZwolle
3 feb. 2023 tot 12 mei. 2023
placeAmsterdam
28 mrt. 2023 tot 22 sep. 2023
placeEindhoven
28 mrt. 2023 tot 22 sep. 2023
placeRotterdam
28 mrt. 2023 tot 22 sep. 2023
placeUtrecht
28 mrt. 2023 tot 22 sep. 2023
placeZwolle
28 mrt. 2023 tot 22 sep. 2023

Beschrijving

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die de groei van een type bedrijf wil realiseren. Je bent bijvoorbeeld marketingmanager, ondernemer of online marketeer die zich graag verder wil ontwikkele...

Hoe stimuleer je de groei van je onderneming? En welke stappen moet je ondernemen voor betere resultaten? Tijdens de opleiding SRM Growth Marketing leer je onder begeleiding van professionals jouw bedrijf een succesvolle strategie aan te meten wat zal zorgen voor nieuwe inkomstenbronnen zonder onnodige, extra kosten. Je gaat aan de slag met het analyseren en bekijken van bestaande data. Met deze gegevens ga je experimenteren om een doelgebied te optimaliseren. Op deze manier verzeker je jezelf …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Coaching, Train de trainer, Co-actief coachen, Business / Executive Coaching en Loopbaancoaching.

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die de groei van een type bedrijf wil realiseren. Je bent bijvoorbeeld marketingmanager, ondernemer of online marketeer die zich graag verder wil ontwikkele...

Hoe stimuleer je de groei van je onderneming? En welke stappen moet je ondernemen voor betere resultaten? Tijdens de opleiding SRM Growth Marketing leer je onder begeleiding van professionals jouw bedrijf een succesvolle strategie aan te meten wat zal zorgen voor nieuwe inkomstenbronnen zonder onnodige, extra kosten. Je gaat aan de slag met het analyseren en bekijken van bestaande data. Met deze gegevens ga je experimenteren om een doelgebied te optimaliseren. Op deze manier verzeker je jezelf van een groeiend bestaan en een hogere klantwaarde.


Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht. Bij het succesvol behalen van deze eindopdracht ontvang je het diploma 'SRM Growth Marketing' van SRM.

Tijdens deze opleiding combineer je theoretische vraagstukken met praktijkopdrachten als demo’s en cases van onder andere Spotify en Google. Je ontdekt welke data nuttig is om te analyseren om zo bijvoorbeeld de ervaring van de klant of gebruiksvriendelijke tools in kaart te krijgen. Op deze manier weet je je potentiële doelgroep te trekken, betrekken en behouden. De opleidingen worden verzorgd door docenten uit de praktijk waardoor je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk.

Je gaat aan de slag met de basis van growth marketing. Je leert meerdere middelen in te zetten om de groei van je onderneming te bevorderen. Zo verdiep je je in onder andere de customer journey en usabilitydoelstellingen om een effectieve strategie te bedenken.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

o Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
o Onderwerpkeuze eindopdracht
o Informatie over individuele begeleiding

Growth Hacking

(4 bijeenkomsten)

o Wat is (de scope van) growth hacking?
o Interessante growth hacking cases
o De onderdelen van growth hacking
o Growth hacking proces en mindset
o Data driven marketing
o Welke data is nuttig?
o Customer journey denken
o Kortetermijnsales versus Customer Lifetime Value (CLV)
o Hoe analyseer ik mijn resultaten?
o Optimalisatie
o Verschillende vormen van testen
o Testen analyseren
o UX design
o Viral modellen
o Traction channels – met welke (nieuwe) kanalen haal ik online groei?

Usability en User Experience (UX)

(6 bijeenkomsten)

o Usabilitydoelstellingen
o Websitestrategie en -doelstellingen
o KPI’s vaststellen en meten
o Doelgroepen en persona’s
o Usability en toegankelijkheid
o W3C en drempelvrij.nl
o Accessibility als onderdeel van usability
o Usabilityonderzoek
o Usability en overtuigen
o Overtuigingspiramide
o Functionaliteit
o Toegankelijkheid
o Usability
o Persuasion
o Usabilityrichtlijnen (10 heuristieken van Jacob Nielsen)
o Gestaltprincipes
o Do’s en don’ts van webdesign
o Design en navigatie
o User Centered Design
o Activity Centered Design
o User Experience Design
o User stories
o Gebruikersonderzoek
o Facetnavigatie en geleide navigatie
o Eyetracking
o Cardsorting
o Overtuigingsprincipes van Cialdini
o A/B-testen voor het beste design

Conversion Optimization Advanced

(6 bijeenkomsten)

o Conversieoptimalisatie
o Mogelijkheden en valkuilen van CRO
o De rol van conversieoptimalisatie (CRO) binnen het strategisch perspectief
o Verschil tussen B2B- en B2C-optimalisatie
o Het opzetten van een CRO-programma
o CRO-methodieken
o Landingspagina’s optimaliseren versus full-funnel optimalisatie
o Optimaliseren door middel van A/B-testing en multivariate testing
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik
o Online persuasion
o CRO tools en data
o Tools voor CRO
o Juiste KPI’s gebruiken
o Meetpunten identificeren voor verbetering van de customer journey
o Usability
o Analyseren van webdata en testresultaten

Artificial Intelligence (AI) Essentials

(2 bijeenkomsten)

o Introductie – waarom is A.I. belangrijk?
o Voorbeelden van AI en voordelen hiervan
o Introductie in Machine Learning en Deep Learning
o Bouwen van een eerste A.I. model
o De toekomst van A.I.
o Toepassing ervaren – beeld, geluid en taal verwerking
o Ethiek en risico’s
o Hoe te starten

Masterclass AI en Marketing

(2 bijeenkomsten)

o AI in Business
o Analyses & Voorspellingen
o De vijf p’s van Marketing AI dieper uitgelicht
o AI in praktijk
o AI tools en frameworks


Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

o Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
o Voortgang integrale eindopdracht
o Voorbereiden eindopdracht met examencoach

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)

o Voortgang integrale eindopdracht
o Voorbereiden eindopdracht met examencoach
o Begeleiding door examencoach

De opleiding SRM Growth Marketing duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 20 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Vakopleiding

SRM-13898|SRM Growth Marketing

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.