SRM C Customer Experience en Business Intelligence specialist - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
SRM biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Utrecht, Zaanstad
Beschrijving
Je bent (online) marketeer of manager met een functie op HBO+ niveau en je hebt een verbindende rol betreffende sales, marketing en systemen. Het programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau vo...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent (online) marketeer of manager met een functie op HBO+ niveau en je hebt een verbindende rol betreffende sales, marketing en systemen. Het programma wordt verzorgd op C-niveau, hét niveau vo...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Wil jij weten hoe je je klanten het beste aan je kunt binden? En
wil je de customer lifetime value laten toenemen? In dit programma
SRM C Customer Experience en Business Intelligence Specialist leer
je de juiste balans vinden tussen winstgevendheid en
klantgerichtheid. Zo verdiep je je in de customer journey en kun je
met marktonderzoek en data-analyses je klanten begeleiden van
oriëntatie tot aankoop. Tijdens het programma combineer je
inzichten op het gebied van marketing, verkoop en technologie om je
klanten een aanbod te kunnen doen voordat ze de behoefte bij
zichzelf herkennen. Door actief met je klant mee te denken zorg jij
voor ...
Je wilt je klant centraal zetten door zijn behoeften in kaart te brengen en hem de gewenste ervaringen te bieden waardoor hij langer klant blijft en je de customer lifetime value verhoogt. Het verzamelen en inzetten van data speelt hierbij een belangrijke rol. Wat willen jouw klanten? En hoe kun je hen het beste benaderen? Je leert het in de SRM C Customer Experience en Business Intelligence Specialist. Tijdens de opleiding vindt er een gastcollege plaats over een actueel onderwerp door een topmanager uit het bedrijfsleven.
In een combinatie van verschillende trainingen verdiep je je
inzichten in klanttevredenheid, consumentengedrag, big data en
businessmodellen. De kennis en vaardigheden die je hierbij opdoet,
kun je direct toepassen in je werk. Zo heb je meteen profijt van je
studie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(2bijeenkomsten)
o Kennismaking medestudenten
o Persoonlijke leerdoelen en ambities
o Opbouw opleiding en samenhang lessen
o Introductie docenten van modules
o Verkenning werkveld
o Uitleg afronding opleiding: starten met integrale
eindopdracht
o Gastles door topmanager uit het bedrijfsleven
(6bijeenkomsten)
o Customer journey
o Anticiperen op veranderend consumentengedrag
o Psychologische aspecten van consumentengedrag
o Motivatietheorie
o Individuele besluitvorming
o Probleemherkenning en zoeken naar informatie
o Het proces na aankoop
o Sociale invloeden op consumentengedrag
o Consumentenanalyse en strategie
(6bijeenkomsten)
o Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
o Analyse en CRM-uitdaging vaststellen
o Vertalen van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
o Klantwaarde managementstrategie
o Implementatie
o Introductie in een succesvol customer relationship management
o Strategie planmatig uitwerken naar maatregelen op het vlak van
organisatie, cultuur, technologie/ICT
o Customer centric strategie en planning
o CRM en marketing automation
o Customer databronnen en datamanagement
o Verandermanagement en plateauplanning
o Kritische succesfactoren
o Juridische aspecten
(6bijeenkomsten)
o Big-data-analytics in onze maatschappij
o Inzet van big data in je organisatie
o Big-datastrategie
o Customer journey mapping
o Markt- en klanteninzichten naar betere strategische
besluitvorming
o Analytics en slimme tools
o Datakwaliteit, eigen data en open-sourcedata
o Social listening en analytics
o Van data naar, visualisatie en inzicht
o Growth hacking
o Predictive analytics/modelling en forecasting in marketing
o Hyperpersonaliseer: van segmentatie naar 'segment of one'
o Privacy, wet- en regelgeving
o Best practices (do’s and dont’s)
(5bijeenkomsten)
o Actuele - real life strategische businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Leiderschap en samenwerking
o Multidisciplinaire aanpak (online) marketing, communicatie
marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever
Het programma SRM C Customer Experience en Business Intelligence Specialist duurt 7 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant bestaat uit 12 lesdagen van 09.30 uur tot 16.30 uur, 1 gastles van 3 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur voor de begeleiding van de eindopdracht. De live businesscase duurt 2 dagen: van vrijdag 09.30 uur tot zaterdag 16.30 uur, met overnachting op locatie.
Vakopleiding
SRM-EMCS|SRM C Customer Experience en Business Intelligence specialist
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.