SRM Content Specialist - Virtual Classroom

Tijdsduur

SRM Content Specialist - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die in zijn werk content inzet binnen de mediamix. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatieprofessional, copywriter of webredacteur.

Deze ople...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Crossmedia, Content management (CMS), Marketing management, Marketingstrategie en Conceptontwikkeling.

Deze opleiding is geschikt voor iedereen die in zijn werk content inzet binnen de mediamix. Je bent bijvoorbeeld (online) marketeer, communicatieprofessional, copywriter of webredacteur.

Deze ople...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Wil je tegenwoordig iemand bereiken, dan gebeurt dat vaak via crossmedia. Hoe krijg je aandacht van jouw doelgroep? Welke typen content consumeren zij en via welk platform of kanaal? En hoe bedenk, plan en voer je de juiste contentstrategie uit? Met deze opleiding ga je onderzoeken aan welk soort content jouw potentiële doelgroep behoefte heeft door middel van conversieoptimalisatie en een gebruikersonderzoek. Zo bedenk je een efficiënte contentstrategie om het juiste platform, zowel online als offline, in te zetten voor een bepaalde boodschap. Jij bent straks dus meteen van toegevoegde waarde voor jouw werk als marketingprofessional.

Je krijgt verschillende hulpmiddelen aangereikt om als organisatie of merk op te vallen via online en offline kanalen. Je gaat een contentstrategie bedenken op basis van je doelgroep en een contentkalender. Zo weet je precies wanneer en wat voor content je kunt plaatsen om het meeste bereik te genereren. Tot slot zijn er 2 begeleidingsbijeenkomsten die je voorbereiden op de integrale eindopdracht. Met de praktijkgerichte aanpak van SRM pas je binnen je eigen werkomgeving meteen toe wat je geleerd hebt.

Onder begeleiding van deskundige professionals kijk je naar het rendement van je eigen contentstrategie en maak je op basis daarvan meetbare doelstellingen. Zo kijk je naar het genereren van meer leads door je potentiële doelgroep te bestuderen en leer je hoe je verschillende content kunt creëren voor diverse platforms.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Contentstrategie
(3 dagen)

o Doelgroepen en stakeholders
o Aansluiten contentstrategie op marketingstrategie
o Contentstrategiepiramide
o Content door de gehele customer journey
o Thought leadership en content
o Meetbare doelstellingen
o Heldere doelgroepen en persona's
o Integratie van contentstrategie met andere online marketingonderdelen
o Kiezen van content
o KPI's voor content
o Redactieprocessen
o Contentkalender en planning
o Wet- en regelgeving, waaronder auteursrecht
o Analyse en evaluatie
o Gebruikersonderzoek
o Rendement van contentstrategie

Contentcreatie en Storytelling
(2 dagen)

o Contentmanagement
o Hoe stel je een effectieve crossmediale contentformule op?
o Hoe staat het met jouw contentstrategie?
o Hoe creëer je unieke en relevante content?
o Hoe krijg je inzicht in het herkennen van de kwaliteit van content?
o Storytellingprincipes
o De kracht van verhalen
o Aanpak van storytelling: hoe te beginnen?
o Doelgroep en keuzeplatform
o Content voor verschillende platformen
o Deelbare content
o Websites en blogs
o Foto- en videocontent
o Storytelling met social media
o Tools
o Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content
o Social sharing
o Concrete tools

Schrijven voor het Web
(2 dagen)

o Schrijven voor het web
o Kenmerken van internet
o Technologie, structuur en zoekmachines
o Beeldscherm versus gedrukte media
o De lezer als haastige bezoeker
o SEO, conversie en UX
o Structuur en tekst voor het web
o Kort en duidelijk formuleren
o Scannend lezen faciliteren
o Structureren van informatie op siteniveau
o Structureren van informatie op paginaniveau
o Informatieblokken als bouwstenen
o Relatie tussen tekst en hyperlink
o Schrijven met een content managementsysteem
o Soorten teksten
o Voorlichting en informatie
o Blogs, wiki’s en helpteksten
o Schrijven van e-mails
o Online advertenties
o Call-to-actions en andere nudges
o Schrijfvaardigheid
o Structuur aanbrengen in informatie
o Titels en koppen
o Kort, bondig en helder schrijven
o Gebruik van beeld bij teksten
o Beoordeling van eigen website
o Persoonlijk actieplan

Contentmanagement
(2 dagen)

o Trends in contentmanagement
o Doelgroep en doelstelling vastleggen
o Hoe staat het met jouw contentstrategie?
o Contentmanagementstrategie
o Inzicht in het herkennen van kwaliteit
o Ownership contentmanagement
o Opzetten contentaudit
o Waar zitten knelpunten in beheer van content?
o Waar liggen kansen om beheer van content te verbeteren?
o Webredactie aansturen en managen
o Benoemen en invullen van rollen
o Vastleggen workflow
o Opstellen contentmatrix
o Contentmanagementsystemen (CMS)
o Webstatistieken en usability
Integrale eindopdracht
(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

De opleiding SRM Content Specialist duurt 5 maanden. De opleiding wordt overdag gegeven. De dagopleiding heeft 10 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Vakopleiding

SRM-13900|SRM Content Specialist

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.