SRM C - Vakdiploma Communicatie - Virtual Classroom

SRM C - Vakdiploma Communicatie - Virtual Classroom

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wil je deze SRM-opleiding naar Communicatie op C-niveau met succes kunnen volgen, dan is het een vereiste dat je al enige jaren werkzaam bent in een communicatiefunctie. Dit kan zijn in het bedrijf...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online / op afstand lesgeven, Opleidingskunde, Lerende organisatie, E-learning ontwikkelen en Werkplekleren.

Wil je deze SRM-opleiding naar Communicatie op C-niveau met succes kunnen volgen, dan is het een vereiste dat je al enige jaren werkzaam bent in een communicatiefunctie. Dit kan zijn in het bedrijf...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Wil je doorgroeien naar senior adviseur op strategisch niveau? Deze veelgekozen SRM-opleiding geeft een krachtige impuls aan jouw professionele competenties en persoonlijke ontwikkeling. Op het snijvlak van organisatie en communicatie ben jij als adviseur betrokken bij beleidsvorming. Met je nieuwe kennis en vaardigheden ben je een stevige sparringpartner voor directie en management. Vele honderden communicatieprofessionals gingen jou voor in deze populaire opleiding. Met SRM Communicatie C op hun cv horen zij tot de meest gevraagde communicatieadviseurs bij bedrijfsleven en overheid.

De SRM C - Vakdiploma Communicatie is geheel gericht op jouw ambitie om je te ontwikkelen tot strategisch senior communicatieadviseur. Het uitgekiende programma combineert 3 hoofdlijnen: verdieping van je vakkennis, versteviging van jouw adviesvaardigheden en het versterken van je persoonlijk optreden als communicatieadviseur. Je vergroot jouw analytisch vermogen, zodat je zowel in- als extern ontwikkelingen en sentimenten waarneemt, die je vertaalt naar consequenties voor het organisatie- en communicatiebeleid. Je vergroot je inzicht in kritische factoren als missie, identiteit, reputatie, draagvlak en vertrouwen. Je denkt in strategische oplossingen en scenario’s. Je adviseert overtuigend over de inzet van interne en corporate communicatie, het managen van reputatie, issues en crises, en de omgang met stakeholders, actiegroepen, persrelaties en (social) media. Je werkt aan je rol als inspirator, coach en facilitator van je collega’s en directie. En je verdiept je kennis op het gebied van AI, met aandacht voor de laatste trends en mogelijkheden.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategische Communicatie (SRM C)

o Corporate communicatie, positie, functie en rollen
o Visie, missie, purpose, identiteit en waarden
o Van organisatiedoelen en strategie naar communicatiedoelen en strategie
o Krachtenveld, omgeving en stakeholders
o Imago, reputatie, legitimatie en vertrouwen; MVO
o Communicatievisie en de 'Communicatieve organisatie'
o Arbeidsmarktcommunicatie, public affairs en lobby
o Analysemethoden en planmodellen

Masterclass Adviseren en Leiderschap (SRM C)

o Senior communicatieadviseur, plaats, taken en rollen
o Organiseren van de communicatiefunctie
o Speelveld: DMU: bestuurders, MT en opdrachtgevers
o Leiderschapsstijlen, situationeel en coachend adviseren
o Adviesvaardigheden: overtuigen en interventies
o Managen van issue- en crisiscommunicatie
o Adviesvaardigheden en interventies (o.a. weerstand)
o Accountability en eigenaarschap

Masterclass Communicatie en Beïnvloeding (SRM C)

o Persuasieve, beïnvloedende communicatie
o Gedrag van groepen en individuen (sociologie/psychologie)
o Beïnvloedingsmethoden en -strategieën (o.a. Cialdini)
o Beïnvloedingstechnieken: framing, nudging en spinning
o Betrokkenheid, dialoog, participatie, cocreatie
o Maatschappelijke en sociaaleconomische trends; ethiek in communicatie
o Interculturele communicatie en groepsdiversiteit

Masterclass Interne Communicatie (SRM C)

o Interne communicatie, positie en functie
o Structuur, cultuur en intern krachtenveld
o Kernwaarden en internal branding, engagement
o Interculturele communicatie; diversiteit en inclusie
o Communicatie bij verandering; interne samenwerking
o IC-strategieën: interactievisie en draagvlak
o Interne accountability, eigenaarschap
o Interne communicatieplan en aanpak

Masterclass Data en AI voor Communicatie (SRM C)

o Update trends in data, tech, online, AI, GPT
o Social media, platformen en community's
o Business Intelligence, management data, datawarehousing
o Fake News, desinformatie & polarisatie
o Datagedreven communiceren met KPI's
o Artificial Intelligence, algoritmen en bias
o (Generatieve) AI, communicatie en contentcreatie
o Content: effectieve digitale taal & beeldtaal

Masterclass Communicatie en Media (SRM C)

o Actuele medialandschap, nieuws- en social media, on- en off line
o Medialogica: trends, opinievorming, hypes, influencers
o Relatie met nieuwsmedia & journalisten
o Managen van nieuws bij issues en crisis
o Woordvoering voor verschillende mediatypen
o Regie op informatiestromen, webcare, newsroom
o Transparantie, integriteit, betrouwbaarheid
o Mediatraining woordvoerder en bestuurder

8 maanden

Vakopleiding

SRM-CVAKCOMM|SRM C - Vakdiploma Communicatie

Brand Owner

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.