Schrijven voor Chatbot en Voice - Dag
"Hele fijne training. Susan is een echte ervaringsdeskundige en weet haar kennis en ervaring op een inspirerende manier over te brengen. Maar, we gingen ook zelf aan de slag! We konden dus direct een vertaalslag maken van theorie naar praktijk. Dat vond ik heel prettig. Door samen te brainstormen ervaren we hoe het er aan toe gaat in de praktijk. Al met al een hele waardevolle training. " - 17-02-2023 08:11
"Hele fijne training. Susan is een echte ervaringsdeskundige en weet haar kennis en ervaring op een inspirerende manier over te brengen. Maar… alles lezen - 17-02-2023 08:11
Beste Daphne, wat fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze training en docent. We willen je heel veel succes toewensen met de kennis die je hebt opgedaan.
Met vriendelijke groet,
SRM
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Je bent communicatieprofessional (onder andere contentspecialist, webredacteur, marketeer, copywriter of UX writer) en je wilt klantcontact in je organisatie op een hoger plan brengen door middel v...
Klantcontact gaat steeds vaker via chat. Organisaties zijn op zoek naar manieren om hun klanten en relaties de beste ervaring te geven. De ontwikkelingen gaan razendsnel en de concurrentie is hoog. Je wilt dat jouw merk zich profileert met relevante, persoonlijke en empathische dienstverlening. Chatbots en voice assistants (denk aan Google Home, Alexa en Siri) kunnen daarin een rol spelen. Hoe pak jij als communicatieprofessional of contentspecialist deze communicatiebehoefte aan? Hoe zorg jij …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent communicatieprofessional (onder andere contentspecialist, webredacteur, marketeer, copywriter of UX writer) en je wilt klantcontact in je organisatie op een hoger plan brengen door middel v...
Klantcontact gaat steeds vaker via chat. Organisaties zijn op zoek naar manieren om hun klanten en relaties de beste ervaring te geven. De ontwikkelingen gaan razendsnel en de concurrentie is hoog. Je wilt dat jouw merk zich profileert met relevante, persoonlijke en empathische dienstverlening. Chatbots en voice assistants (denk aan Google Home, Alexa en Siri) kunnen daarin een rol spelen. Hoe pak jij als communicatieprofessional of contentspecialist deze communicatiebehoefte aan? Hoe zorg jij ervoor dat de klant een fijne ervaring heeft als hij zijn vraag stelt aan de chatbot? En hoe kun je een verfrissende voicedialoog maken die echt waarde levert? In deze training ligt de nadruk op het schrijven van relevante dialogen voor chatbot en voice: conversational design. Zo ontwikkel jij meteen scripts die je binnen je eigen organisatie kunt inzetten.
Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'Schrijven voor Chatbot en Voice' van SRM.
Tijdens deze nieuwe, unieke training van SRM leer je hoe je chatbots en voice op de beste manier kunt inzetten bij jouw organisatie. Je leert goede dialogen maken, waarbij je gebruikmaakt van de juiste communicatietechnieken. De training wordt verzorgd door topprofessionals die veel aandacht besteden aan actuele cases en best practices uit het vak. Zo kun je na afloop van deze training complexe materie omzetten in dialogen. Je kunt de dialogen testen, (laten) bouwen, monitoren en verbeteren.
Je leert hoe je chatbots op de beste manier kunt inzetten bij
jouw organisatie of bedrijf. Je leert goede dialogen maken, waarbij
je gebruikmaakt van de juiste communicatietechnieken. De training
wordt verzorgd door topprofessionals die veel aandacht besteden aan
actuele cases en best practices uit het vak. Zo beschik je na
afloop van deze training over de handvatten om zelf chatdialogen te
(laten) bouwen, te monitoren en te verbeteren.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Conversational design
Dag 1
o Basis en context in de organisatie (kennis, rollen, taken)
o Persona en doelgroepen
o Eigenschappen van de chatbot
o Managen van verwachtingen van de klant
o De plaats van de chatbot in de customer journey
o Communicatietechnieken – hoe schrijf je de beste dialoog?
o Van user case naar dialoog
Dag 2
o Aan de slag met jouw user case
o Start met de ‘Happy flow’
o Breng het proces in kaart
o Verbeter de dialoog
o Test de dialoog
o Maak een duidelijke briefing (conversatiedocument)
o Monitoren en verbeteren door middel van gebruikersonderzoek
2 dagen
Trainingen
SRM-SCV|Schrijven voor Chatbot en Voice
"Hele fijne training. Susan is een echte ervaringsdeskundige en weet haar kennis en ervaring op een inspirerende manier over te brengen. Maar, we gingen ook zelf aan de slag! We konden dus direct een vertaalslag maken van theorie naar praktijk. Dat vond ik heel prettig. Door samen te brainstormen ervaren we hoe het er aan toe gaat in de praktijk. Al met al een hele waardevolle training. " - 17-02-2023 08:11
"Hele fijne training. Susan is een echte ervaringsdeskundige en weet haar kennis en ervaring op een inspirerende manier over te brengen. Maar… alles lezen - 17-02-2023 08:11
Beste Daphne, wat fijn om te lezen dat je tevreden bent over onze training en docent. We willen je heel veel succes toewensen met de kennis die je hebt opgedaan.
Met vriendelijke groet,
SRM
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.