Content Marketeer - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

6,4
Gemiddeld cijfer voor Content Marketeer - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
6,4
Content Marketeer - Dag

"Het niveau van de trainers was divers (3 dagen, 3 verschillende trainers). Ondanks twee keer toesturen van huiswerkopdracht (waar om gevraagd werd door SRM), geen enkele feedback van de docent hierop ontvangen. Voor webcopy vond ik het geen nuttige training." - 16-08-2010 23:41

"Het niveau van de trainers was divers (3 dagen, 3 verschillende trainers). Ondanks twee keer toesturen van huiswerkopdracht (waar om gevraag… alles lezen - 16-08-2010 23:41

Startdata en plaatsen

Amsterdam
13 sep. 2019 tot 22 nov. 2019
Eindhoven
13 sep. 2019 tot 22 nov. 2019
Rotterdam
13 sep. 2019 tot 22 nov. 2019
Utrecht
13 sep. 2019 tot 22 nov. 2019
Zwolle
13 sep. 2019 tot 22 nov. 2019
Amsterdam
11 mrt. 2020 tot 27 mei. 2020
Eindhoven
11 mrt. 2020 tot 27 mei. 2020
Rotterdam
11 mrt. 2020 tot 27 mei. 2020
Utrecht
11 mrt. 2020 tot 27 mei. 2020
Zwolle
11 mrt. 2020 tot 27 mei. 2020

Beschrijving

Je bent als (aankomend) marketeer of communicatieprofessional verantwoordelijk voor de creatie van content vanuit je organisatie of opdrachtgevers. Daarbij wil je slimmer omgaan met de content die ...

Ambieer jij een functie als professioneel contentmarketeer of wil je alles weten over contentmarketing? Dan is een opleiding van SRM de beste keuze. Deze opleiding Content Marketeer van SRM betekent een stap in je carrière. Tijdens de opleiding ga je aan de slag met het ontwikkelen van content. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en leert zo het vak uit eerste hand. Je verdiept je in jouw doelgroepen en leert welke informatiebehoefte zij hebben…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Content Marketing, Google Analytics, Gamification, Neuromarketing en Videomarketing.

Je bent als (aankomend) marketeer of communicatieprofessional verantwoordelijk voor de creatie van content vanuit je organisatie of opdrachtgevers. Daarbij wil je slimmer omgaan met de content die ...

Ambieer jij een functie als professioneel contentmarketeer of wil je alles weten over contentmarketing? Dan is een opleiding van SRM de beste keuze. Deze opleiding Content Marketeer van SRM betekent een stap in je carrière. Tijdens de opleiding ga je aan de slag met het ontwikkelen van content. Je krijgt les van de beste praktijkprofessionals uit het werkveld van online marketing en leert zo het vak uit eerste hand. Je verdiept je in jouw doelgroepen en leert welke informatiebehoefte zij hebben. Vervolgens leer je zelf creatieve content creëren, waarmee jij de lezer aanspreekt en zorgt voor de optimale vindbaarheid. Ook verdiep jij je in verschillende social-mediakanalen en e-mailmarketing en je leert via welk medium jouw content het beste tot zijn recht komt. Zo weet jij lezers te trekken en zorg jij voor een optimale conversieratio.

Vakopleiding

De opleiding Content Marketeer duurt 3 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 7 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 1 bijeenkomst van 3 uur.

Je rondt je opleiding af met 1 opdracht waarin je de 3 modules met elkaar combineert. Zo laat je zien dat je het geleerde kunt toepassen in de praktijk. Wanneer je deze eindopdracht met succes afrondt, ontvang je het gewaardeerde diploma 'Content Marketeer' van SRM, dé opleider voor marketing- en communicatieprofessionals.

Tijdens deze uitdagende opleiding leer je op welke creatieve manier je jouw publiek nog beter kunt bereiken en raken. Je verdiept je in verschillende doelgroepen en brengt in kaart van welke media zij gebruikmaken. Vervolgens ga je zelf aan de slag met de inzet van de meest passende social-mediakanalen en diverse vormen van e-mailmarketing. Je ontwikkelt de vaardigheden om met jouw content effectief aan te sturen op een doel. Hiervoor ga je aan de slag met uiteenlopende SEO-technieken en leer je hoe je deze technieken subtiel kunt verwerken. Zo zorg je ervoor dat jouw content beter vindbaar wordt. Na afloop van deze opleiding kun jij een effectief SEO-plan opstellen en uitvoeren.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

SEO en Copywriting

(3 dagen)
o Ontwikkel goede basiskennis van SEO
o Zoekmachinemarketing en -optimalisatie
o SEO-technieken
o Google Ranking
o Semantic Search - relaties tussen woorden
o Doelgroepanalyse en doelgroepgericht schrijven
o Zoekwoordenanalyse
o Converterende teksten
o Resultaten meten
o Gebruik van afbeeldingen
o Concrete strategie opstellen
o Stappen van een SEO-project
o Uitrollen van het SEO-plan

Social media

(3 dagen)
o Belangrijke social-medianetwerken
o Do's en don'ts in social media
o Omgaan met snel veranderende omgeving
o Content delen
o Laat zien en horen wie je bent
o Laat zien wie je kent
o Zenden, luisteren, converseren op de socials
o Local bases services
o Opletten met 'te snelle' social media
o Bewust toepassen van social media

E-mailmarketing

(1 dag)
o Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
o Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
o Tech en tools voor e-mailmarketing
o AVG-wetgeving rondom opt-in en opt-out
o Doelgroepen en segmentaties bepalen
o Werven van e-mailadressen en datahygiëne
o Aan- en afmeldflows
o Concept en creatie
o Opzetten van e-mailcampagnes
o Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
o A/B-testing e-mailcampagnes
o Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes

Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een praktijkgerichte opdracht.

SRM-COMA|Content Marketeer

6,4
Gemiddeld cijfer voor Content Marketeer - Dag
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
6,4
Content Marketeer - Dag

"Het niveau van de trainers was divers (3 dagen, 3 verschillende trainers). Ondanks twee keer toesturen van huiswerkopdracht (waar om gevraagd werd door SRM), geen enkele feedback van de docent hierop ontvangen. Voor webcopy vond ik het geen nuttige training." - 16-08-2010 23:41

"Het niveau van de trainers was divers (3 dagen, 3 verschillende trainers). Ondanks twee keer toesturen van huiswerkopdracht (waar om gevraag… alles lezen - 16-08-2010 23:41

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.