Masterclass Corporate Communication - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

7,4
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Corporate Communication - Dag
Gebaseerd op 17 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Gert Koot zet je in een paar dagen volledig om in je denken en houding ten opzichte van nieuwe media. Hij gaat veel verder dan je zelf kan bedenken en zet je aan tot nadenken over zowel de basis en uitgangspunten als de voorbereidingen voor nabije toekomst." - 31-07-2018 00:00

"Gert Koot zet je in een paar dagen volledig om in je denken en houding ten opzichte van nieuwe media. Hij gaat veel verder dan je zelf kan b… alles lezen - 31-07-2018 00:00

Startdata en plaatsen

Utrecht
5 dec. 2019 tot 30 jan. 2020
Amsterdam
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Arnhem
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Eindhoven
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Groningen
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Maastricht
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Rotterdam
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Utrecht
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Zwolle
6 dec. 2019 tot 31 jan. 2020
Utrecht
7 mei. 2020 tot 25 jun. 2020
Amsterdam
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020
Arnhem
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020
Eindhoven
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020
Groningen
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020
Maastricht
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020
Rotterdam
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020
Utrecht
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020
Zwolle
8 mei. 2020 tot 26 jun. 2020

Beschrijving

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau en je wilt jouw kennis en inzicht in strategisch communicatiemanagement verder ontwikkelen. Vooral als je een communicatieprofessional of -manager b...

Wil je inzicht in het optimaal inzetten en afstemmen van communicatiemanagement, interne communicatie en marketingcommunicatie? In deze Masterclass Corporate Communication ga je hier praktisch mee aan de slag. Zo werk je aan een strategisch communicatieplan voor een corporate communicatievraagstuk in jouw eigen organisatie. Je ontwikkelt je in korte tijd tot communicatieprofessional op het gebied van corporate communication.

Masterdeelprogramma

Deze Masterclass sluit je af met een eindopdracht …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau en je wilt jouw kennis en inzicht in strategisch communicatiemanagement verder ontwikkelen. Vooral als je een communicatieprofessional of -manager b...

Wil je inzicht in het optimaal inzetten en afstemmen van communicatiemanagement, interne communicatie en marketingcommunicatie? In deze Masterclass Corporate Communication ga je hier praktisch mee aan de slag. Zo werk je aan een strategisch communicatieplan voor een corporate communicatievraagstuk in jouw eigen organisatie. Je ontwikkelt je in korte tijd tot communicatieprofessional op het gebied van corporate communication.

Masterdeelprogramma

Deze Masterclass sluit je af met een eindopdracht in de vorm van een geïntegreerd strategisch communicatieplan voor je eigen organisatie. Als je daarvoor een voldoende behaalt, ontvang je het diploma ‘Masterclass Corporate Communication’.

In deze Masterclass Corporate Communication staan beleid en strategie voor geïntegreerde communicatie centraal, in samenhang met organisatiebeleid en -strategie. De dagelijkse praktijk vormt hierbij het uitgangspunt. Je gaat aan de slag met uiteenlopende werkvormen. Cases, praktijkopdrachten en diepgaande discussies wisselen elkaar af. De kennis, vaardigheden en inzichten die je opdoet, pas je direct toe in je eigen werkomgeving. Zo ben je na afloop in staat een succesvol strategisch communicatieplan op te stellen voor jouw organisatie.
Je wordt tijdens de Masterclass begeleid door topdocenten die zelf al jarenlang met succes actief zijn in het communicatievak. Ook kun je gebruikmaken van de meest actuele literatuur en onze professionele leeromgeving. Deze bevat alle informatie die je nodig hebt om de studie succesvol af te ronden.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Corporate communicatie

o Introductie tot corporate communication
o Stakeholdermanagement en communication
o Stakeholder communication
o Corporate identity, corporate branding en corporate reputation
o Interne communicatie
o Crisiscommunicatie
o Leiderschaps- en veranderingscommunicatie
o Crisis en calamiteiten in relatie tot imago
o Issuemanagement en public affairs
o Corporate social responsibility

Geïntegreerde communicatie

o Afstemming interne communicatie en concern- en marketingcommunicatie
o Korte- en langetermijncommunicatie
o Issues in relatie tot stabiele communicatie

Communicatiestrategie

o Basisstrategieën communicatiemanagement
o Wetmatigheden in strategische communicatie
o Communicatieconcepten
o Strategieontwerp

Mediaselectie

o Media voor strategische communicatie
o Effectief gebruik van media
o Crossmediamogelijkheden in strategische communicatie
o Strategische mediamix
o Rol van internet en social media

Communicatieplanning

o Planning en beleid
o Analyse van de situatie
o Communicatiedoelstellingen
o Communicatiebegroting
o Planning-en-controlcyclus

SRM-MSCC5|Masterclass Corporate Communication

7,4
Gemiddeld cijfer voor Masterclass Corporate Communication - Dag
Gebaseerd op 17 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Gert Koot zet je in een paar dagen volledig om in je denken en houding ten opzichte van nieuwe media. Hij gaat veel verder dan je zelf kan bedenken en zet je aan tot nadenken over zowel de basis en uitgangspunten als de voorbereidingen voor nabije toekomst." - 31-07-2018 00:00

"Gert Koot zet je in een paar dagen volledig om in je denken en houding ten opzichte van nieuwe media. Hij gaat veel verder dan je zelf kan b… alles lezen - 31-07-2018 00:00

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Burg, José (J.M.T.) van der
2
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Ik heb het al eerder teruggekoppeld: hoewel het allemaal best interessant was, voldeed de training niet aan mijn verwachtingen. Andere cursisten deelden die mening. De extra les die jullie daarom aanboden, was ook boeiend maar helaas helemaal niet gericht op Online PR @ Social Media. We hebben vooral communicatieve vraagstukken ontrafeld. Dus nee, niet tevreden..." - 08-03-2018 00:00

"Ik heb het al eerder teruggekoppeld: hoewel het allemaal best interessant was, voldeed de training niet aan mijn verwachtingen. Andere cursi… alles lezen - 08-03-2018 00:00

starstarstar_halfstar_borderstar_border
Berg Shayanfar, Negin (N.) van den
5
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Hoewel ik de bijdrage van Gert en zijn kennis uitstekend vond en vind, en erg veel geleerd heb, merk ik dat de opleiding een andere verwachting heeft opgewekt dan waar gemaakt is. Daar kon hij niets aan doen, tenminste k neem aan dat hij zelf niet de marketing voor deze opleiding heeft gedaan. Wat ik vind dat de opleiding had moeten heten is: De trends en ontwikkelingen SM en Online PR. Over de trends hebben we immers heel veel geleerd en veel waardevolle gesprekken over gevoerd. De praktische kant, dus niet kennis opdoen maar gewoon dingen doen en hoe anders zaken kunnen worden aangevlogen, kwam niet aan de orde. Bij SM hebben we alleen Instagram met een beetje diepgang behandeld. De andere van de big 5 kwamen niet aan de orde. Nogmaals, ik ben erg onder de indruk van Gert en heb veel geleerd en zal hem zeker nog een keer willen hebben als docent, in de toekomst, maar ik zal deze opleiding niet met deze opzet aanraden. " - 28-02-2018 00:00

"Hoewel ik de bijdrage van Gert en zijn kennis uitstekend vond en vind, en erg veel geleerd heb, merk ik dat de opleiding een andere verwacht… alles lezen - 28-02-2018 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Ik heb goede inzichten gekregen door de cursus. Ik had zelf misschien nog iets meer praktische tools in handen willen krijgen om die inzichten ook uit te gaan werken. Dat was ook moeilijk vond ik doordat het niveauverschil in onze groep groot was. Ik had best een stap verder willen zetten, maar andere deelnemers hadden vaak erg gedetailleerde, persoonlijke vragen. Ik kan me voorstellen dat het voor jullie moeilijk om hier rekening mee te houden. Misschien nog duidelijker op de site aangeven wanneer deze cursus voor jou een goede keus zou zijn?" - 21-12-2017 00:00

"Ik heb goede inzichten gekregen door de cursus. Ik had zelf misschien nog iets meer praktische tools in handen willen krijgen om die inzicht… alles lezen - 21-12-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Ik koos voor de training omdat ik wilde ervaren wat mijn huidige kennis van online marketing was en of ik meer de diepte in kon gaan i.s.m. de mede cursisten en trainer tijdens deze sessies om zo mijn kennis te verbeteren en nieuwe inzichten te vergaren." - 24-04-2017 00:00

"Ik koos voor de training omdat ik wilde ervaren wat mijn huidige kennis van online marketing was en of ik meer de diepte in kon gaan i.s.m. … alles lezen - 24-04-2017 00:00

starstarstarstar_borderstar_border
Anoniem
6
Masterclass Corporate Communication - Dag

"De training van geert gaf leuke inzichten. De voorbeelden, in de 2e trainingsdag waren gedateerd. Gebruik online middelen werden toegelicht met cijfers uit 2014 bijvoorbeeld. Lijkt me niet representatief. De training van Kirsten vond ik chaotisch. Er was geen presentatie en de voorbeelden kwamen wat ad hoc over. " - 17-04-2017 00:00

"De training van geert gaf leuke inzichten. De voorbeelden, in de 2e trainingsdag waren gedateerd. Gebruik online middelen werden toegelicht … alles lezen - 17-04-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Corporate Communication - Dag

"De cursus is prima voor diegenen die een redelijke basis e/o ervaring met social media hebben; ik miste het maken van een social mediaplan als onderdeel van het communicatieplan. Voor de wisselwerking onderling vond ik de groep te groot. " - 17-04-2017 00:00

"De cursus is prima voor diegenen die een redelijke basis e/o ervaring met social media hebben; ik miste het maken van een social mediaplan … alles lezen - 17-04-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Reden hiervoor is dat ik een meer praktische training had verwacht. Ik heb veel geleerd over de ontwikkelingen die zich in het digitale, online landschap voordoen en ben zeker wijzer geworden van de training. Toch zag ik niet altijd direct de link met online PR en social media. Want hoe zet je je organisatie het beste online neer? Welke middelen zijn het meest passend? Afhankelijk van het type organisatie. Focus lag veel op marketing en hoe je product in de markt zet, terwijl ik persoonlijk meer behoefte had aan hoe je organisatie het beste kunt profileren in de online markt. Desalniettemin vond ik het een waardevolle training, alhoewel ik de training (obv de inhoud) qua prijs aan de hoge kant vond. Aan de andere kant, misschien had ik te veel verwachtingen o.b.v. de trainingsomschrijving. Hetgeen werd vermeld heb ik niet uit de training gehaald. Maar weer een stap verder ogv kennis van online medialandschap heb ik zeer zeker wel. Vaak moet het nut van een training nog landen en blijkt later hoe waardevol de info is die je hebt opgedaan. Dan zou ook hier zomaar het geval kunnen zijn. Wel goede docent (erg enthousiast en bevlogen). " - 10-04-2017 00:00

"Reden hiervoor is dat ik een meer praktische training had verwacht. Ik heb veel geleerd over de ontwikkelingen die zich in het digitale, onl… alles lezen - 10-04-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Het is een korte intensieve training met enorm veel info die je inspireert maar waar je absoluut achteraf nog in moet duiken vanwege de omvang en tempo. Erg leerzaam en Gert is enthousiast en weet veel over veel. Krisine die de inhoudelijke les gaf over social media heeft hetzelfde enthousiasme en was erg leerzame les ook. Al met al aanrader voor quick and dirty uitleg over ontwikkelingen online en social media. Love it! " - 10-04-2017 00:00

"Het is een korte intensieve training met enorm veel info die je inspireert maar waar je absoluut achteraf nog in moet duiken vanwege de omva… alles lezen - 10-04-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Dam, Joran-Martijn (J.M.C.) van
9
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Prettige leeromgeving. Docenten zijn goed op de hoogte van actualiteiten. Docenten verzorgen ook na de lessen een digitale leeromgeving waar regelmatig nieuwe content aan wordt toegevoegd. Sluit aan bij mijn leerdoelen en voorbereiding op nieuwe baan. " - 11-02-2017 00:00

"Prettige leeromgeving. Docenten zijn goed op de hoogte van actualiteiten. Docenten verzorgen ook na de lessen een digitale leeromgeving waar… alles lezen - 11-02-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Kroone, Marie-Antoinette (M.A.)
9
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Het geeft inzicht in mogelijkheden en ontwikkelingen, inspireert tot breder gebruik en wordt met veel kennis van zaken gegeven. Heel prettig ook om met vakgenoten erover te praten. " - 02-02-2017 00:00

"Het geeft inzicht in mogelijkheden en ontwikkelingen, inspireert tot breder gebruik en wordt met veel kennis van zaken gegeven. Heel prettig… alles lezen - 02-02-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Was tevreden met inhoud en format van de cursus. Flexibel en actueel. Goede groepsgrootte. Lunch prima locatie maar beetje karig eerlijkgezegd. Sommige cursisten hebben echter geen woord gezegd, is niet bevorderlijk voor het teamgevoel." - 31-01-2017 00:00

"Was tevreden met inhoud en format van de cursus. Flexibel en actueel. Goede groepsgrootte. Lunch prima locatie maar beetje karig eerlijkgeze… alles lezen - 31-01-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Algemene kennis over sociale media en wat dat betekent in de praktijk voor communicatieprofessionals. Helpt je na te denken over invulling in jouw eigen werk. Onderwerp leent zich alleen niet voor een goed/fout aanpak (het blijft toch iets van trial-and-error). " - 29-01-2017 00:00

"Algemene kennis over sociale media en wat dat betekent in de praktijk voor communicatieprofessionals. Helpt je na te denken over invulling i… alles lezen - 29-01-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Masterclass Corporate Communication - Dag

"het is een goede training om inzicht te krijgen wat er mogelijk is op gebied van social media. Wil je het zelf gaan uitvoeren moet je een aanvullende cursus volgen." - 01-08-2016 00:00

"het is een goede training om inzicht te krijgen wat er mogelijk is op gebied van social media. Wil je het zelf gaan uitvoeren moet je een aa… alles lezen - 01-08-2016 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Zeer waardevolle inhoudelijke cursus. De echte diepgang over wat de beste contentstrategie is heb ik wel een beetje gemist" - 01-08-2016 00:00

"Zeer waardevolle inhoudelijke cursus. De echte diepgang over wat de beste contentstrategie is heb ik wel een beetje gemist " - 01-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Jansen-Kin, Marry (M.)
8
Masterclass Corporate Communication - Dag

"Veel inspiratie veel links naar externe speeches dus veel om te bekijken wel moet je er zelf dan wat mee doen" - 11-01-2016 00:00

"Veel inspiratie veel links naar externe speeches dus veel om te bekijken wel moet je er zelf dan wat mee doen " - 11-01-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Masterclass Corporate Communication - Dag

"De training was erg inspirerend, maar soms nog wat abstract. De training heeft mij vooral nog enthousiaster gemaakt voor Social Media. " - 29-12-2015 00:00

"De training was erg inspirerend, maar soms nog wat abstract. De training heeft mij vooral nog enthousiaster gemaakt voor Social Media. " - 29-12-2015 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.