Online Marketing voor Startende Ondernemers - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
10 dec. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeEindhoven
10 dec. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeRotterdam
10 dec. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeUtrecht
10 dec. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeZwolle
10 dec. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeAmsterdam
18 mrt. 2022 tot 20 mei. 2022
placeEindhoven
18 mrt. 2022 tot 20 mei. 2022
placeRotterdam
18 mrt. 2022 tot 20 mei. 2022
placeUtrecht
18 mrt. 2022 tot 20 mei. 2022
placeZwolle
18 mrt. 2022 tot 20 mei. 2022

Beschrijving

Je bent onlangs gestart met je eigen onderneming en/of je bent werkzaam als zzp'er. Je wilt je eigen website bouwen en onderhouden om zo je bereik te vergroten en jezelf te onderscheiden van de con...

Bij het starten van een eigen onderneming komt veel kijken. Online actief zijn speelt daarbij een belangrijke rol. Maar met gewoonweg het online gaan van een domein ben je er nog niet. Tijdens de training Online Marketing voor Startende Ondernemers kijk je onder begeleiding van deskundige trainers hoe je met jouw onderneming een verschil kunt maken in deze aantrekkende arbeidsmarkt. Je gaat aan de slag met een functioneel ontwerp van je website en het in kaart brengen van je doelgroep. Door uni…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekwoorden-onderzoek, Online marketing, Ondernemen, SEO en Copywriting.

Je bent onlangs gestart met je eigen onderneming en/of je bent werkzaam als zzp'er. Je wilt je eigen website bouwen en onderhouden om zo je bereik te vergroten en jezelf te onderscheiden van de con...

Bij het starten van een eigen onderneming komt veel kijken. Online actief zijn speelt daarbij een belangrijke rol. Maar met gewoonweg het online gaan van een domein ben je er nog niet. Tijdens de training Online Marketing voor Startende Ondernemers kijk je onder begeleiding van deskundige trainers hoe je met jouw onderneming een verschil kunt maken in deze aantrekkende arbeidsmarkt. Je gaat aan de slag met een functioneel ontwerp van je website en het in kaart brengen van je doelgroep. Door unieke content te creëren en de juiste zoekwoorden te gebruiken zorg je ervoor dat je de juiste bezoeker bereikt en daarmee direct omzet genereert. Het is de kunst om eenrichtingsverkeer te voorkomen en te allen tijde de interactie te blijven opzoeken.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'SRM Online Marketing voor Startende Ondernemers' van SRM.

Het unieke programma van deze klassikale training bestaat uit theorie en concrete cases waardoor je het geleerde direct kunt toepassen in de praktijk. Je leert hoe je je website kunt voorzien van content en hoe deze content aansluit bij het product of de dienst die je wilt aanbieden. Ook leer je rapportages uitdraaien om de bezoekersstroom te analyseren en hoe je door middel van zoekwoorden dit bereik kunt vergroten.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

WordPress

(2 bijeenkomsten)
o Introductie WordPress
o Hosting
o WordPress installeren
o WordPress Tour
o Site-titel en -omschrijving
o Site bekijken
o Header plaatsen
o Thema
o Berichten en pagina’s
o Mediabibliotheek
o Widgets
o Plug-ins
o Gebruikers
o Website voorzien van content
o Tips & tricks

Social Selling

(2 bijeenkomsten)
o Succesvol netwerken en social selling
o Social selling stappenplan
o Definiëren en uitwerken buyer personas
o De buyer’s journey
o Social selling propositie
o Social-mediakanalen, tools en functionaliteiten
o Personal branding
o Doelen stellen
o Creëren van waardevolle en unieke content
o De contentkalender
o Interactie met je doelgroep
o Lead nurturing
o Lead follow up, warme acquisitie
o Meten en analyseren
o Personal branding via onder andere LinkedIn en Instagram

Google Analytics

(4 bijeenkomsten)
o Inrichten Analytics
o Doelstellingen en KPI’s
o Juist inrichten van Google Analytics
o Juiste instellingen op account-, property- en weergaveniveau selecteren
o Klikpaden en bezoekersstromen
o Rapportage en analyse
o De juiste rapportages vinden in Google Analytics 4
o Interpreteren en analyseren van data
o Delen van rapportages met stakeholders

Google Ads

(2 bijeenkomsten)
o Google Ads
o Basisprincipes van Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Hulpprogramma's van Google nuttig inzetten
o Budgetten bewaken en bijsturen
o Aan de slag met Google Ads
o Campagnes opzetten
o De juiste zoekwoorden selecteren
o Maken van effectieve advertenties
o Targetten van de juiste doelgroep
o Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(2 bijeenkomsten)
o Zoekmachinemarketing
o Wat is zoekmachinemarketing?
o Betaalde en/of organische vindbaarheid
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP
o SEO eigen site
o Zoekwoorden kiezen
o Zoekwoordenstrategieën
o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
o SEO page scan tools
o Interne links en navigatiestructuur
o Indexatie verbeteren
o Checklist indexatiecomponenten
o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Techniek
o Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
o Websitesnelheid
o Contentmanagementsystemen
o Spam
o Resultaten meten
o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO Monitoring

3 maanden

Trainingen

SRM-13895|Online Marketing voor Startende Ondernemers

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.