SRM Online Marketeer A - Dag

Niveau
Tijdsduur
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

SRM biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Almere / Lelystad, Amersfoort, Amsterdam, Delft, Den Haag, Dordrecht, Gouda, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Leiden, Rotterdam, Utrecht, Zaanstad

Beschrijving

Deze opleiding is zeer geschikt voor iedereen die als professional een goede start wil maken in het vak online marketing en de volledige context van online vraagstukken goed wil kunnen inschatten. ...

Met deze opleiding leg jij hét fundament voor je verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met de online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze opleiding opdoet, kun je een mediamix sa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Internet management, Online marketing, SEO, Google Analytics en Copywriting.

Deze opleiding is zeer geschikt voor iedereen die als professional een goede start wil maken in het vak online marketing en de volledige context van online vraagstukken goed wil kunnen inschatten. ...

Met deze opleiding leg jij hét fundament voor je verdere carrière binnen de online marketing en communicatie. Alle belangrijke aspecten van online marketing komen dan ook uitgebreid aan bod. Op praktijkgerichte wijze raak je bekend met de online marketingkanalen, waaronder social media, e-mailmarketing en betaalde advertenties. Daarbij krijg je te maken met een breed scala aan disciplines, kanalen en mensen. Met de kennis en inzichten die je tijdens deze opleiding opdoet, kun je een mediamix samenstellen die optimaal bijdraagt aan de marketingdoelstellingen. Bovendien pas je wat je leert toe binnen je eigen werkomgeving, zo merk je direct resultaat. Dat maakt SRM dé opleider voor marketingprofessionals. Deze zeer populaire opleiding van SRM is al door vele mensen gevolgd. We hebben uit alle ervaringen het programma verder aangescherpt en verbeterd. Met deze opleiding leg je een belangrijke basis voor je verdere loopbaan.


Je rondt deze opleiding af met een praktijkgerichte eindopdracht. Wanneer je deze met succes afrondt, ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM Online Marketeer A'.

Tijdens deze opleiding raak je bekend met de belangrijkste terminologie en mogelijkheden van online advertising. Je gaat aan de slag met verschillende online mediakanalen en verdiept je in hun functionaliteiten. Je leert hoe je bezoekers aan je pagina kunt binden en meer conversies stimuleert. Daarbij verdiep je je in de organische vindbaarheid en leer je wat social media daaraan kan bijdragen. Kortom, je leert alle vaardigheden om online mediakanalen effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.

Tijdens deze opleiding raak je bekend met alle online marketingkanalen. Je verdiept je in de verschillende functionaliteiten en leert de vaardigheden om online marketing effectief, kostenbewust en resultaatgericht in te zetten.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Customer Journey

(1 dag)
o Customer experience
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren

Google Ads

(1 dag)
o Basisprincipes Google Ads
o Slimme strategieën voor zoekwoorden en advertentieteksten
o Hulpprogramma's inzetten
o Budgetten en biedingen
o Campagnes opzetten
o De juiste zoekwoorden selecteren
o Maken van effectieve advertenties
o Targeting van de juiste doelgroep
o Tips voor de beste ROI op je budget

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)
o Betaalde en/of organische vindbaarheid?
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Zoekwoorden en zoekwoordenstrategieën
o SEO page scan tools
o De invloed van JavaScript op indexering
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Contentmanagementsystemen
o SEO monitoring

Online Advertising

(2 dagen)
o Online advertising in de customer journey
o Verschillende soorten advertising
o Welke rollen spelen de creatives?
o Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
o Realtime advertising
o Landelijke en regionale targeting
o Synergiekanalen
o Resultaat van online advertising
o Hoe meet je online advertising?
o Meten en ROI social advertising
o Efficiënt budgetteren: kosten en planning
o Inzicht in actuele privacywetgeving
o Datagebruik en codes

Social Media Advertising

(1 dag)
o Social media (advertising) strategie
o Advertentiemogelijkheden per kanaal
o Targets, KPI's en benchmarks
o Doelgroepen en doelstellingen social advertising
o Online tekst, graphics en video
o Advertentiecopy en A/B-testen
o Landelijk en regionale targeting
o Meten en ROI social advertising
o Efficiënt budgetteren: kosten en planning
o Optimalisatie van campagnes
o Campagnetypes

E-mailmarketing

(1 dag)
o Plaats van e-mailstrategie binnen de online strategie
o Doelstellingen en KPI's van e-mailcampagnes
o Tech en tools voor e-mailmarketing
o Privacywetgeving rondom opt-in en opt-out
o Doelgroepen en segmentaties bepalen
o Werven van e-mailadressen en datahygiëne
o Aan- en afmeldflows
o Concept en creatie
o Opzetten van e-mailcampagnes
o Vormen en toepassingsmogelijkheden e-mailmarketing
o A/B-testing e-mailcampagnes
o Conversieoptimalisatie e-mailcampagnes

Conversieoptimalisatie (CRO)

(2 dagen)
o Methoden voor conversieoptimalisatie
o Conversiegericht schrijven
o Je conversieratio meten en analyseren
o Interpreteren van je Google Analytics data
o Belangrijke KPI's
o A/B- en multivariate testen
o Psychologische principes van usability
o CRO-piramide
o Expertreviews en usabilityonderzoek
o Optimaliseren voor mobiel gebruik

Google Analytics

(2 dagen)
o Doelstellingen en KPI’s
o Inrichten Google Analytics
o Account, property en weergave
o Klikpaden en bezoekersstromen
o Werken met standaardrapportages
o Interpreteren en analyseren van data
o Delen van rapportages met stakeholders

Integrale eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

De opleiding SRM Online Marketeer A duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 11 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OFD|SRM Online Marketeer A

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.