SRM Online Communicatie Professional A - Dag

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor SRM Online Communicatie Professional A - Dag
Gebaseerd op 8 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Rijkse, Joost (J.M.)
8
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet altijd het idee wat er allemaal mogelijk is. Deze opleiding helpt daarbij." - 08-06-2018 00:00

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet alt… alles lezen - 08-06-2018 00:00

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
17 sep. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeEindhoven
17 sep. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeRotterdam
17 sep. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeUtrecht
17 sep. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeZwolle
17 sep. 2021 tot 11 mrt. 2022
placeAmsterdam
17 dec. 2021 tot 27 mei. 2022
placeEindhoven
17 dec. 2021 tot 27 mei. 2022
placeRotterdam
17 dec. 2021 tot 27 mei. 2022
placeUtrecht
17 dec. 2021 tot 27 mei. 2022
placeZwolle
17 dec. 2021 tot 27 mei. 2022
placeAmsterdam
18 mrt. 2022 tot 12 aug. 2022
placeEindhoven
18 mrt. 2022 tot 12 aug. 2022
placeRotterdam
18 mrt. 2022 tot 12 aug. 2022
placeUtrecht
18 mrt. 2022 tot 12 aug. 2022
placeZwolle
18 mrt. 2022 tot 12 aug. 2022

Beschrijving

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communica...

Deze uitdagende opleiding tot online communicatieprofessional brengt je weer helemaal bij op online gebied. Je legt de fundering voor al je online communicatie-inspanningen door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, zodat je de online fundamentals beheerst. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder SEO, contentcreatie en social media. Uiteraard word je hierin volledig ondersteund door een ervaren communicatieprofessional die de theorie …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je bent werkzaam in het communicatievak of betrokken bij communicatieprojecten. Daarbij heb je de behoefte aan actuele kennis en inzicht met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communica...

Deze uitdagende opleiding tot online communicatieprofessional brengt je weer helemaal bij op online gebied. Je legt de fundering voor al je online communicatie-inspanningen door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, zodat je de online fundamentals beheerst. Op praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder SEO, contentcreatie en social media. Uiteraard word je hierin volledig ondersteund door een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar de voor jou herkenbare praktijk. Je leert hoe je gebruiksvriendelijke en creatieve content ontwerpt, waarmee je het aantal conversies optimaliseert. Na afloop ben je als specialist volledig thuis in online communicatie en kun je succesvolle online communicatieplannen schrijven en implementeren. Daarbij ontvang je na afloop van deze opleiding het zeer gewaardeerde diploma SRM A Online Communicatieprofessional van SRM, toonaangevend binnen het vakgebied.


Je rondt deze opleiding af met een integrale eindopdracht, waarmee je aantoont dat je de theorie kunt toepassen in je praktijkomgeving. Bij succesvolle afronding van deze opdracht ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM A Online Communicatieprofessional' van SRM, al 60 jaar dé opleider voor marketing- en communicatieprofessionals.

Tijdens deze opleiding doe je inzichten op in alle aspecten van online communicatie. Je gaat aan de slag met het creëren van effectieve content voor websites en social-mediakanalen. Zo leer je hoe je teksten maakt voor je website die zowel vindbaar (SEO) als overtuigend (conversiegedreven) zijn en afgestemd op de doelgroep. Ook ga je tijdens de opleiding aan de slag met de customer journey en leer je een aanpak te ontwikkelen voor de online kanalen van je organisatie. Daarbij ontwikkel je vaardigheden om de resultaten van online communicatie-uitingen te analyseren en interpreteren vanuit Google Analytics. Op deze manier zie je direct het resultaat van je waardevolle toevoeging.

Wil jij beschikken over vaardigheden en inzichten in recente trends en ontwikkelingen binnen de online communicatie? Tijdens deze opleiding wordt er uitgebreid aandacht besteed aan de voordelen van verschillende online communicatiekanalen en je leert conversiegericht schrijven. Ook ga je onder begeleiding van een ervaren professional analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht

(1 bijeenkomst van 3 uur)
o Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
o Onderwerpkeuze eindopdracht
o Informatie over individuele begeleiding

Customer Journey

(1 dag)
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie

Search Engine Optimization (SEO)

(1 dag)
o Zoekmachinemarketing
o Wat is zoekmachinemarketing?
o Betaalde en/of organische vindbaarheid
o Zoekmachinemarketing en siteontwerp
o Ontwikkelingen van de SERP
o Zoekwoorden kiezen
o Zoekwoordenstrategieën
o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s
o SEO page scan tools
o Interne links en navigatiestructuur
o Indexatie verbeteren
o Checklist indexatiecomponenten
o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit
o Linkbuilding
o SEO versus UX
o Omgaan met automatisch gegenereerde URL's
o Websitesnelheid
o Contentmanagementsystemen
o Spam
o Google Analytics
o Google Search Console
o SEO Monitoring
o Hoe stel je een effectieve crossmediale contentformule op?
o Hoe staat het met jouw contentstrategie?
o Hoe creëer je unieke en relevante content?
o Hoe krijg je inzicht in het herkennen van de kwaliteit van content?
o De kracht van verhalen
o Aanpak van storytelling: hoe te beginnen?
o Doelgroep en keuzeplatform
o Deelbare content
o Websites en blogs
o Foto- en videocontent
o Storytelling met social media
o Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content
o Social sharing
o Concrete tools

  • SEO eigen site
  • Techniek
  • Resultaten meten


  • Integrale eindopdracht

    (1 bijeenkomst van 3 uur)
    o Onderwerpkeuze integrale eindopdracht
    o Voortgang integrale eindopdracht
    o Voorbereiden eindopdracht met examencoach

    Online Advertising

    (2 dagen)
    o Online advertising in de customer journey
    o Verschillende soorten advertising
    o Welke rollen spelen de creatives?
    o Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Google Ads en YouTube advertising
    o Realtime advertising
    o Landelijke en regionale targeting
    o Synergiekanalen
    o Resultaat van online advertising
    o Hoe meet je online advertising?
    o Meten en ROI social advertising
    o Efficiënt budgetteren: kosten en planning
    o Inzicht in actuele privacywetgeving
    o Datagebruik en codes

    Schrijven voor Social Media

    (2 dagen)
    o Do’s en don’ts voor goede social posts op: LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram
    o Impact van de tone of voice
    o Tone of voice voor jouw doelgroep
    o Formeel of informeel/u of je
    o Humor op social media, kan dat?
    o Cialdini: verleidingsprincipes om mensen te activeren
    o Schrijfstijlen voor social media
    o 8 stijlmiddelen voor goede posts
    o Aansluiten bij de behoefte van de doelgroep
    o Het creëren van engagement
    o Content posten, reageren en engagen
    o Call-to-actions
    o Beeld en video op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram
    o Belang van algoritme
    o Content recyclen
    o Plaatsing van content inplannen
    o Contentkalender
    o Verschil tussen organische berichten en advertenties op social media
    o Resultaten meten en bijstellen

    Contentcreatie en Storytelling

    (2 dagen)
    o Contentmanagement
    o Storytellingprincipes
    o Content voor verschillende platformen
    o Tools

    Conversieoptimalisatie (CRO)

    (2 dagen)
    o Methoden voor conversieoptimalisatie
    o Conversiegericht schrijven
    o Je conversieratio meten en analyseren
    o Interpreteren van je Google Analytics-data
    o Belangrijke KPI's
    o A/B- en multivariate testen
    o Psychologische principes van usability
    o CRO-piramide
    o Expertreviews en usabilityonderzoek
    o Optimaliseren voor mobiel gebruik

    Google Analytics

    (2 dagen)
    o Doelstellingen en KPI’s
    o Juist inrichten van Google Analytics
    o Juiste instellingen op account-, property- en weergaveniveau selecteren
    o Klikpaden en bezoekersstromen
    o De juiste rapportages vinden in Google Analytics 4
    o Interpreteren en analyseren van data
    o Delen van rapportages met stakeholders

    Integrale eindopdracht

    (1 bijeenkomst van 3 uur)
    o Voortgang integrale eindopdracht
    o Voorbereiden eindopdracht met examencoach
    o Begeleiding door examencoach

De opleiding SRM A Online Communicatieprofessional duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag verzorgd. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 3 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OCSL|SRM Online Communicatie Professional A

8,5
Gemiddeld cijfer voor SRM Online Communicatie Professional A - Dag
Gebaseerd op 8 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Rijkse, Joost (J.M.)
8
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet altijd het idee wat er allemaal mogelijk is. Deze opleiding helpt daarbij." - 08-06-2018 00:00

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet alt… alles lezen - 08-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"De opleiding Online Communicatie is inspirerend en leerzaam. Ik heb de opleiding afgerond met een bak aan nieuwe informatie, kennis en een lange lijst met snelkoppelingen ;-) Mooi! Ik vond het wel lastig dat er niveauverschil in online (voor)kennis was bij de deelnemers. Hierdoor haakte ik soms af in de stof, omdat het niet snel genoeg ging. We bleven dan te lang bij een onderwerp hangen, soms niet eens relevant voor de lesstof van die dag. Ik heb begrepen dat hier in de toekomst meer onderscheid in wordt gemaakt. Fijn! De docenten: top! Stuk voor stuk bevlogen en vlotte mensen met kennis van zaken. In staat om mee te gaan in de flow van de groep, waardoor je minder 'docent - leerling' bent, maar gewoon onderdeel van het geheel, sparringpartner." - 06-04-2018 00:00

"De opleiding Online Communicatie is inspirerend en leerzaam. Ik heb de opleiding afgerond met een bak aan nieuwe informatie, kennis en een l… alles lezen - 06-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Ik had nog weinig kennis van alle online mogelijkheden en heb deze opleiding ervaren als een goed startpunt om die wereld te gaan verkennen. het resultaat voor mij is dat ik nu van veel dingen weet wat het is en hoe het werkt. Ik kan er over meepraten en over adviseren. Wil ik met een van de 'specialistische' onderdelen serieus zelf aan de slag, dan is verdere verdieping wel nodig. " - 30-03-2018 00:00

"Ik had nog weinig kennis van alle online mogelijkheden en heb deze opleiding ervaren als een goed startpunt om die wereld te gaan verkennen.… alles lezen - 30-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Graauw, Désirée (D.F.M.) de
9
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Het was voor mij echt bijscholing; ik heb nieuwe en nuttige kennis opgedaan, waarmee ik als communicatieadviseur veel beter en breder kan adviseren, ook op het gebied van online communicatie." - 30-03-2018 00:00

"Het was voor mij echt bijscholing; ik heb nieuwe en nuttige kennis opgedaan, waarmee ik als communicatieadviseur veel beter en breder kan ad… alles lezen - 30-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Hörmann, André (A.F.)
8
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Het is een mooie opleiding die het online umfeld voor communicatieprofessionals in kaart brengt. Afhankelijk van je organisatie en functie kun je direct met onderdelen ervan aan de slag. Het voegt realtime waarde toe. " - 25-11-2017 00:00

"Het is een mooie opleiding die het online umfeld voor communicatieprofessionals in kaart brengt. Afhankelijk van je organisatie en functie k… alles lezen - 25-11-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Tijdens de opleiding Online Communicatie heb ik veel nieuwe inzichten opgedaan. Van contentstrategie tot social media monitoring en UX design. Mede dankzij de vakinhoudelijkheid van de leraren is dit een hele geslaagde opleiding." - 10-11-2017 00:00

"Tijdens de opleiding Online Communicatie heb ik veel nieuwe inzichten opgedaan. Van contentstrategie tot social media monitoring en UX desig… alles lezen - 10-11-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Heel inspirerend en leerzaam. Het geleerde heb ik goed in de praktijk toe kunnen passen. Vooral het afstudeertraject heeft mij enorm geholpen en laten groeien in mijn rol als Communicatie Adviseur." - 12-09-2017 00:00

"Heel inspirerend en leerzaam. Het geleerde heb ik goed in de praktijk toe kunnen passen. Vooral het afstudeertraject heeft mij enorm geholpe… alles lezen - 12-09-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
A. Schonis
Medewerker PR & communicatie
9
SRM Online Communicatie Professional A - Dag

"Een leuke gevarieerde opleiding. Leraren waren mensen vanuit de praktijk wat een meerwaarde geeft. Kleine groepen, fijn om met eindopdracht in een groepje te zitten om samen te sparren. Examen afgerond met een eindopdracht waar het bedrijf ook wat aan heeft." - 14-07-2017 09:21

"Een leuke gevarieerde opleiding. Leraren waren mensen vanuit de praktijk wat een meerwaarde geeft. Kleine groepen, fijn om met eindopdracht … alles lezen - 14-07-2017 09:21

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.