SRM A Online Communicatie Professional - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

SRM A Online Communicatie Professional - Dag

SRM
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.142 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor SRM A Online Communicatie Professional - Dag
Gebaseerd op 8 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet altijd het idee wat er allemaal mogelijk is. Deze opleiding helpt daarbij." - 08-06-2018 00:00

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet alt… alles lezen - 08-06-2018 00:00

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
15 mrt. 2024 tot 4 okt. 2024
placeEindhoven
15 mrt. 2024 tot 4 okt. 2024
placeRotterdam
15 mrt. 2024 tot 4 okt. 2024
placeUtrecht
15 mrt. 2024 tot 4 okt. 2024
placeZwolle
15 mrt. 2024 tot 4 okt. 2024

Beschrijving

Je bent werkzaam in het communicatievak en hebt behoefte aan actuele kennis en inzicht, met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communicatieprofessional van groot belang zijn. Deze combi...

Met deze uitdagende opleiding leg je de fundering voor al je online communicatiewerkzaamheden. Door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, beheers je de fundamenten van online communicatie. Je gaat op praktijkgerichte wijze aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder SEO, contentcreatie en social media. Hierin krijg je de ondersteuning van een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar een voor jou herkenbare praktijk. Je leert gebruiksvriendelijke en …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Digital Marketing, Online marketing, SEO, Google Analytics en Copywriting.

Je bent werkzaam in het communicatievak en hebt behoefte aan actuele kennis en inzicht, met bijbehorende vaardigheden die voor elke online communicatieprofessional van groot belang zijn. Deze combi...

Met deze uitdagende opleiding leg je de fundering voor al je online communicatiewerkzaamheden. Door praktisch uitvoerbare inzichten op te doen, beheers je de fundamenten van online communicatie. Je gaat op praktijkgerichte wijze aan de slag met alle vormen van online communicatie, waaronder SEO, contentcreatie en social media. Hierin krijg je de ondersteuning van een ervaren communicatieprofessional die de theorie vertaalt naar een voor jou herkenbare praktijk. Je leert gebruiksvriendelijke en creatieve content te ontwerpen om daarmee het aantal conversies te optimaliseren. Zo ben jij straks als specialist helemaal thuis in online communicatie én ontvang je na afronding van de opleiding het diploma SRM A Online Communicatie Professional van SRM, waarmee je onmisbaar bent op de arbeidsmarkt.



Je doet inzicht op in alle aspecten van online communicatie. Je gaat effectieve content voor websites en social-mediakanalen creëren en zo leren hoe je teksten maakt die zowel vindbaar (SEO) als overtuigend (conversiegedreven) zijn, én die ook nog eens afgestemd zijn op de doelgroep. Je krijgt ook te maken met de customer journey en je verdiept je in het ontwikkelen van een aanpak voor de online kanalen van jouw organisatie. Tot slot ontwikkel je vaardigheden om de resultaten van online communicatie-uitingen te analyseren en interpreteren vanuit Google Analytics. Zo zie je meteen het resultaat van jouw waardevolle input.

Wil jij beschikken over vaardigheden en inzichten in recente trends en ontwikkelingen binnen de online communicatie? Tijdens deze opleiding besteed je uitgebreid aandacht aan de voordelen van verschillende online communicatiekanalen en je leert conversiegericht schrijven. Ook ga je onder begeleiding van een ervaren professional analyses maken en interpreteren vanuit Google Analytics.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kick-off/Integrale eindopdracht


o Uitleg van de opzet van de opleiding en de eindopdracht
o Onderwerpkeuze eindopdracht
o Informatie over individuele begeleiding

Customer Journey


o Wat is customer journey?
o Customer experience
o Customer journey mapping
o Doelgroepanalyse
o Persona's, segmenten en gedragsdoelgroepen
o Analyse en optimalisatie
o Funneloptimalisatie
o Touchpoints en kanalen
o Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
o Nieuwe klantprocessen bedenken
o Resultaten meten en data-geïnformeerd continu optimaliseren
o Customer journey uitdenken implementeren in je organisatie

Integrale eindopdracht


Google Analytics 4


o Achtergrond Google Analytics 4
o Wat is Google Analytics 4?

o Waarom is versie 4 geïntroduceerd?

o De verschillen tussen Universal Analytics en Google Analytics 4

  • Inrichten Analytics


  • o Doelstellingen en KPI’s bepalen en inrichten

    o Juist inrichten van Google Analytics

    o Mogelijke instellingen qua privacy en gebruikerstracking

    o Begrijpen hoe Google Analytics 4 meet
  • Rapportage en analyse


  • o De juiste (aangepaste) standaardrapportages vinden in Google Analytics

    o Interpreteren en analyseren van data

    o Delen van rapportages met stakeholders

    Contentcreatie en Storytelling


    o Contentmanagement
    o Hoe stel je een effectieve crossmediale contentformule op?

    o Hoe staat het met jouw contentstrategie?

    o Hoe creëer je unieke en relevante content?

    o Hoe krijg je inzicht in het herkennen van de kwaliteit van content?
  • Storytellingprincipes


  • o De kracht van verhalen

    o Aanpak van storytelling: hoe te beginnen?

    o Doelgroep en keuzeplatform
  • Content voor verschillende platformen


  • o Deelbare content

    o Websites en blogs

    o Foto- en videocontent

    o Storytelling met social media
  • Tools


  • o Hulpmiddelen voor het presenteren van digitale content

    o Social sharing

    o Concrete tools

    Integrale eindopdracht


    o Voortgang integrale eindopdracht
    o Feedback van docent en medestudenten

    Online Advertising


    o Strategie en mogelijkheden
    o Online advertising in de customer journey

    o Verschillende soorten advertising

    o REAN-model en doelstellingen bepalen voor online advertising

    o Bepalen van doelstellingen en KPI’s
  • Online campagnes


  • o Mogelijkheden van Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok, Google Ads, display, video en andere vormen van advertising

    o Targeten van je doelgroep

    o Boodschap bepalen en advertenties opmaken
  • Resultaat van online advertising


  • o Hoe meet je online advertising?

    o ROI bepalen van je online advertising

    o Rapportage en prestaties interpreteren
  • Regelgeving


  • o Inzicht in actuele privacywetgeving

    o Datagebruik en codes

    Search Engine Optimization (SEO)


    o Zoekmachinemarketing
    o Wat is zoekmachinemarketing?

    o Betaalde en/of organische vindbaarheid

    o Zoekmachinemarketing en siteontwerp

    o Ontwikkelingen van de SERP
  • SEO eigen site


  • o Zoekwoorden kiezen

    o Zoekwoordenstrategieën

    o Zoekwoorden in domeinnamen en URL’s

    o SEO page scan tools

    o Interne links en navigatiestructuur

    o Indexatie verbeteren

    o Checklist indexatiecomponenten

    o Linkpopulariteit en doorklikpopulariteit

    o Linkbuilding

    o SEO versus UX
  • Techniek


  • o Omgaan met automatisch gegenereerde URL's

    o Websitesnelheid

    o Contentmanagementsystemen

    o Spam
  • Resultaten meten


  • o Google Analytics

    o Google Search Console

    o SEO Monitoring

    Integrale eindopdracht


    Schrijven voor Social Media


    o Do’s en don’ts voor goede social posts op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram
    o Impact van de tone of voice

    o Tone of voice voor jouw doelgroep

    o Formeel of informeel/u of je

    o Humor op social media, kan dat?

    o Cialdini: verleidingsprincipes om mensen te activeren

    o Schrijfstijlen voor social media 8 stijlmiddelen voor goede posts

    o Aansluiten bij de behoefte van de doelgroep
  • Het creëren van engagement


  • o Content posten, reageren en engagen

    o Call-to-actions Beeld en video op Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram

    o Belang van algoritme

    o Content recyclen

    o Plaatsing van content inplannen

    o Contentkalender

    o Verschil tussen organische berichten en advertenties op social media

    Conversieoptimalisatie (CRO)


    o Methoden voor conversieoptimalisatie
    o Conversiegericht schrijven
    o Je conversieratio meten en analyseren
    o Interpreteren van je Google Analytics-data
    o Belangrijke KPI's
    o A/B- en multivariate testen
    o Psychologische principes van usability
    o CRO-piramide
    o Expertreviews en usabilityonderzoek
    o Optimaliseren voor mobiel gebruik

    Integrale eindopdracht


    o Afronding integrale eindopdracht
    o Puntjes op de i voordat je de opdracht inlevert

De opleiding SRM A Online Communicatie Professional duurt 6 maanden. De opleiding wordt overdag gegeven. De dagopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur en 5 bijeenkomsten van 3 uur.

Vakopleiding

SRM-OCSL|SRM A Online Communicatie Professional

8,5
Gemiddeld cijfer voor SRM A Online Communicatie Professional - Dag
Gebaseerd op 8 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet altijd het idee wat er allemaal mogelijk is. Deze opleiding helpt daarbij." - 08-06-2018 00:00

"Het is een goed om de kennis op de frissen naar de techniek van nu. De meeste vakgenoten werken al een tijdje in het veld en hebben niet alt… alles lezen - 08-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"De opleiding Online Communicatie is inspirerend en leerzaam. Ik heb de opleiding afgerond met een bak aan nieuwe informatie, kennis en een lange lijst met snelkoppelingen ;-) Mooi! Ik vond het wel lastig dat er niveauverschil in online (voor)kennis was bij de deelnemers. Hierdoor haakte ik soms af in de stof, omdat het niet snel genoeg ging. We bleven dan te lang bij een onderwerp hangen, soms niet eens relevant voor de lesstof van die dag. Ik heb begrepen dat hier in de toekomst meer onderscheid in wordt gemaakt. Fijn! De docenten: top! Stuk voor stuk bevlogen en vlotte mensen met kennis van zaken. In staat om mee te gaan in de flow van de groep, waardoor je minder 'docent - leerling' bent, maar gewoon onderdeel van het geheel, sparringpartner." - 06-04-2018 00:00

"De opleiding Online Communicatie is inspirerend en leerzaam. Ik heb de opleiding afgerond met een bak aan nieuwe informatie, kennis en een l… alles lezen - 06-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Ik had nog weinig kennis van alle online mogelijkheden en heb deze opleiding ervaren als een goed startpunt om die wereld te gaan verkennen. het resultaat voor mij is dat ik nu van veel dingen weet wat het is en hoe het werkt. Ik kan er over meepraten en over adviseren. Wil ik met een van de 'specialistische' onderdelen serieus zelf aan de slag, dan is verdere verdieping wel nodig. " - 30-03-2018 00:00

"Ik had nog weinig kennis van alle online mogelijkheden en heb deze opleiding ervaren als een goed startpunt om die wereld te gaan verkennen.… alles lezen - 30-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Het was voor mij echt bijscholing; ik heb nieuwe en nuttige kennis opgedaan, waarmee ik als communicatieadviseur veel beter en breder kan adviseren, ook op het gebied van online communicatie." - 30-03-2018 00:00

"Het was voor mij echt bijscholing; ik heb nieuwe en nuttige kennis opgedaan, waarmee ik als communicatieadviseur veel beter en breder kan ad… alles lezen - 30-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Het is een mooie opleiding die het online umfeld voor communicatieprofessionals in kaart brengt. Afhankelijk van je organisatie en functie kun je direct met onderdelen ervan aan de slag. Het voegt realtime waarde toe. " - 25-11-2017 00:00

"Het is een mooie opleiding die het online umfeld voor communicatieprofessionals in kaart brengt. Afhankelijk van je organisatie en functie k… alles lezen - 25-11-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Tijdens de opleiding Online Communicatie heb ik veel nieuwe inzichten opgedaan. Van contentstrategie tot social media monitoring en UX design. Mede dankzij de vakinhoudelijkheid van de leraren is dit een hele geslaagde opleiding." - 10-11-2017 00:00

"Tijdens de opleiding Online Communicatie heb ik veel nieuwe inzichten opgedaan. Van contentstrategie tot social media monitoring en UX desig… alles lezen - 10-11-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Heel inspirerend en leerzaam. Het geleerde heb ik goed in de praktijk toe kunnen passen. Vooral het afstudeertraject heeft mij enorm geholpen en laten groeien in mijn rol als Communicatie Adviseur." - 12-09-2017 00:00

"Heel inspirerend en leerzaam. Het geleerde heb ik goed in de praktijk toe kunnen passen. Vooral het afstudeertraject heeft mij enorm geholpe… alles lezen - 12-09-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
A. Schonis
Medewerker PR & communicatie
9
SRM A Online Communicatie Professional - Dag

"Een leuke gevarieerde opleiding. Leraren waren mensen vanuit de praktijk wat een meerwaarde geeft. Kleine groepen, fijn om met eindopdracht in een groepje te zitten om samen te sparren. Examen afgerond met een eindopdracht waar het bedrijf ook wat aan heeft." - 14-07-2017 09:21

"Een leuke gevarieerde opleiding. Leraren waren mensen vanuit de praktijk wat een meerwaarde geeft. Kleine groepen, fijn om met eindopdracht … alles lezen - 14-07-2017 09:21

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.