NIMA B Marketingcommunicatie - E-learning
Beschrijving
Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.
Online media succesvol inzetten? Voor bedrijven wordt het steeds moeilijker om een onderscheidend merkverhaal te creëren waarmee ze de klant omver blazen. Het is belangrijk om de juiste communicatiekanalen te kiezen en in gesprek te gaan met de klant. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je als marketingcommunicatiespecialist aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie zeer geschikt …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent communicatiemanager of marketingcommunicatieprofessional en je wilt je verder ontwikkelen op het gebied van marketingcommunicatie.
Online media succesvol inzetten? Voor bedrijven wordt het steeds moeilijker om een onderscheidend merkverhaal te creëren waarmee ze de klant omver blazen. Het is belangrijk om de juiste communicatiekanalen te kiezen en in gesprek te gaan met de klant. Een echte marketingcommunicatiespecialist weet hier alles van en is in staat om traditionele en online media zo in te zetten dat zij elkaar versterken. Wil je als marketingcommunicatiespecialist aan de slag of je kansen binnen het vak vergroten? Dan is de opleiding NIMA B Marketingcommunicatie zeer geschikt voor jou. Na afloop ben je in staat met succes een marketingcommunicatiestrategie uit te stippelen en uit te voeren via een uitgewerkt plan.
Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Communicatie is een pre.
In 2 modules ontwikkel je je tot marketingcommunicatiespecialist. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Het programma van NIMA is een blended programma. De opleiding bestaat uit klassikale bijeenkomsten en een e-learning waarmee je je de stof eigen kan maken. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je verdiept je in uiteenlopende onderwerpen op het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt meegenomen.
In deze opleiding verdiep je je in uiteenlopende onderwerpen op
het gebied van marketing en communicatie. Van het vormgeven van een
merkidentiteit tot het ontwikkelen van een communicatieplan waarin
het samenspel tussen de verschillende communicatiekanalen wordt
meegenomen. Zo ontwikkel jij je tot breed inzetbare
marketingcommunicatieprofessional.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Communicatie B1
(3 bijeenkomsten + e-learning)
o Missie, visie en strategie
o Communicatieplan
o Communicatiestrategieën
o Merkidentiteit
o Communicatiebeleid
o Digitale communicatie
o Social media
o Adviseren
o Corporate brand
Marketingcommunicatie B
(3 bijeenkomsten + e-learning)
o Strategische marketingplanning
o Marketingstrategieën en marktanalyse
o Concurrentieanalyse en afnemersgedrag
o Marktonderzoek en communicatieonderzoek
o Het marketingcommunicatieplan
o Brandmanagement
o Merkenbeleid en strategie
o Strategie en (media)planning
o Mediumtype en mediumselectie
o E-commerce
o Marketinginformatiesysteem
o Customer relationship management (CRM)
o De briefing en conceptbeoordeling
o Presenteren van een communicatieplan
10 maanden
Vakopleiding
SRM-NMBL3|NIMA B Marketingcommunicatie
Brand Owner
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.