NIMA B Corporate Communicatie - E-learning
Beschrijving
Je bent werkzaam in een functie met de verantwoordelijkheid voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid en je wilt je verder ontwikkelen op dit gebied. Ook wil je het officiële NIMA-diplom...
Als communicatiemanager of -adviseur ben jij de gesprekspartner van het management als het gaat over strategie. Wil je een strategisch communicatiebeleid kunnen vaststellen en vormgeven voor zowel de interne als externe omgeving van je organisatie? Tijdens de opleiding NIMA B Corporate Communicatie ga je aan de slag met het uitwerken van een corporate communicatiebeleid in een tactisch operationeel plan voor je eigen organisatie. Daarvoor leer je alles wat je moet weten over onderwerpen als org…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent werkzaam in een functie met de verantwoordelijkheid voor (een deel van) het corporate communicatiebeleid en je wilt je verder ontwikkelen op dit gebied. Ook wil je het officiële NIMA-diplom...
Als communicatiemanager of -adviseur ben jij de gesprekspartner van het management als het gaat over strategie. Wil je een strategisch communicatiebeleid kunnen vaststellen en vormgeven voor zowel de interne als externe omgeving van je organisatie? Tijdens de opleiding NIMA B Corporate Communicatie ga je aan de slag met het uitwerken van een corporate communicatiebeleid in een tactisch operationeel plan voor je eigen organisatie. Daarvoor leer je alles wat je moet weten over onderwerpen als organisatieanalyse, merkidentiteit, communicatiestrategieën, positionering en corporate communicatie. Met de praktijk- en resultaatgerichte aanpak van de opleiding ontwikkel je je tot expert in corporate communicatie en ben je helemaal voorbereid op de officiële NIMA-examens. Zo ben jij straks onmisbaar op de arbeidsmarkt.
Er zijn geen toelatingseisen voor het programma en het examen. Kennis van NIMA A Communicatie is een pre.
Je ontwikkelt je tot corporate communicatiespecialist door middel van 2 modules. Het programma van NIMA is hybride, wat betekent dat de opleiding bestaat uit klassikale bijeenkomsten en een online omgeving waarin je op eigen gelegenheid kan oefenen met de stof. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Je gaat je verdiepen in je organisatie en de omgeving waarin deze opereert en je raakt vertrouwd met verschillende communicatiestrategieën.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Communicatie B1
(3 bijeenkomsten + e-learning)
o Missie, visie en strategie
o Communicatieplan
o Communicatiestrategieën
o Merkidentiteit
o Communicatiebeleid
o Digitale communicatie
o Social media
o Adviseren
o Corporate brand
Corporate communicatie B2
(3 bijeenkomsten + e-learning)
o Plaatsbepaling interne en concerncommunicatie
o Interne en externe omgevingsanalyse
o Organisatieanalyse en -cultuur
o Positionering
o Geïntegreerde communicatie
o Financiële communicatie
o Public affairs
o Crisiscommunicatie
o Arbeidsmarktcommunicatie
o Communicatie bij veranderingen
o Projectmanagement
o Presentatietechnieken
Live businesscase (optioneel)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele real life businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie,
marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever
10 maanden
Vakopleiding
SRM-NCCBL3|NIMA B Corporate Communicatie
Brand Owner
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.