NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase) - Dag
"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun schema volgt en je daar aan houdt dan slaag je met vlag en wimpel. " - 14-12-2015 08:39
"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun s… alles lezen - 14-12-2015 08:39
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeArnhem 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeDen Haag 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeEindhoven 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeRotterdam 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeUtrecht 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeZwolle 13 feb. 2024 tot 10 dec. 2024 |
placeAmsterdam 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeArnhem 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeDen Haag 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeEindhoven 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeRotterdam 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeUtrecht 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
placeZwolle 16 feb. 2024 tot 13 dec. 2024 |
Beschrijving
Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...
Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing? De opleiding NIMA B Consumentenmarketing speelt in op de meest actuele trends en ontwikkelingen van consumentenmarketing. Zo ontdek je de verschillende manieren om als organisatie consumenten te benaderen met de inzet van communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Hoe werk je aan een goede relatie met de consument en op welke wijze draagt dit bij aan sterkere communicatie via online kanalen? Jij leert een concre…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent (mede)verantwoordelijk voor de marketing van een consumentenmerk of -product. Of je bent betrokken bij het commercieel beleid hiervan. Je werkt op operationeel en tactisch (planmatig) nivea...
Wil jij je verder ontwikkelen op het gebied van consumentenmarketing? De opleiding NIMA B Consumentenmarketing speelt in op de meest actuele trends en ontwikkelingen van consumentenmarketing. Zo ontdek je de verschillende manieren om als organisatie consumenten te benaderen met de inzet van communicatiekanalen en on- en offline marketingchannels. Hoe werk je aan een goede relatie met de consument en op welke wijze draagt dit bij aan sterkere communicatie via online kanalen? Jij leert een concreet marketingplan te schrijven, implementeren en evalueren. Deze opleiding bereidt je uitstekend voor op de officiële NIMA-examens.
Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor deze opleiding en het examen. Kennis van NIMA A Marketing is een pre.
In 2 modules ontwikkel je je tot specialist consumentenmarketing. Dit doe je zelfstandig via e-learning en via klassikale bijeenkomsten. Het programma van NIMA is een blended programma. De opleiding bestaat uit 10 klassikale bijeenkomsten. Daarnaast heb je toegang tot een e-learning waarmee je je de stof eigen kan maken. Tijdens vragenuurtjes staat je docent klaar om vragen over deze e-learning of stof te beantwoorden. Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een positionering komt die bij jouw organisatie past.
Nieuw! Extra NIMA Persoonscertificering
Na het behalen van je diploma NIMA B Marketing via SRM mag je een
jaar lang gratis de internationaal erkende marketingtitel Senior
Marketing Professional (SMP) achter je naam voeren. Hiermee maak je
jouw kwaliteiten zichtbaar voor de buitenwereld en onderscheid je
je van collega-marketeers.
o Na het behalen van je diploma meld je je aan via
https://www.nima.nl/persoonstitels/senior-marketing-professional/.
Je naam wordt vervolgens geregistreerd in het NIMA-diplomaregister,
zodat je kunt aantonen dat je een internationaal erkend Senior
Marketing Professional (SMP’er) bent
o Je mag de afkorting SMP achter je naam zetten en het officiële
SMP logo gebruiken
o De titel is een garantie voor een goede en actuele vakbekwaamheid
en hoge kennis en ervaring op het gebied van marketing
Om tot een marketingplan te komen verdiep je je in de
ondernemingsstrategie, marktkansen en klantonderzoek. Je ontdekt
welke onderzoeksmethoden je kunt gebruiken en hoe je tot een
positionering komt die bij jouw organisatie past. Met de kennis en
vaardigheden die je in deze 2 modules opdoet, ben je uitstekend
voorbereid op het afsluitende NIMA-examen.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Marketing B1
(3 bijeenkomsten + E-Learning)
o Ondernemingsstrategie en portfoliomanagement
o Mission statement en business definition
o Strategische positie
o Analyse/marktonderzoek van de externe omgeving
o Inzicht in consumentengedrag
o Analyse van de interne omgeving
o Van SWOT-analyse tot centraal probleem
o Van centraal probleem naar opties: het formuleren van een
strategisch beleid
o Segmentatie, targeting en positionering
Consumentenmarketing B2
(3 bijeenkomsten + E-Learning)
o Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan
o Een operationeel marketingplan opstellen
o Missie en visie van de organisatie
o De waardestrategie
o Corebusiness
o Marktpositie (structuur en omvang van de markt)
o De belangrijkste trends in B2C-marketing
o Concurrentie
o Segmenteren tot duidelijk herkenbare en aansprekende
deelsegmenten of doelgroepen
o De positionering van het product of de dienst bepalen
o Marketingdoelstellingen SMART formuleren
o De marketingmix uitwerken
o Het operationeel B2C-marketingplan financieel onderbouwen
o Het marketingplan evalueren
Live businesscase (optioneel)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele – real life – businesscase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak marketing, communicatie,
marketingcommunicatie
o Challenge met pitch voor – real life – opdrachtgever
Deze opleiding NIMA B Consumentenmarketing duurt 10 maanden. De
opleiding bestaat uit 10 bijeenkomsten van 9.00 uur tot 12.00 uur
of van 19.00 tot 22.00 uur (inclusief examentraining). Daarnaast
zijn er 12 digitale vragenuurtjes. Tijdens deze vragenuurtjes staat
de docent klaar om vragen over de e-learning of de stof te
beantwoorden. De opleiding is ook via e-learning te volgen met
contact en begeleiding op afstand.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet
je voor alle varianten rekening houden met 1 dag van 10.00 uur tot
22.00 uur en 1 dag van 10.00 uur tot 16.00 uur voor de live
businesscase.
Vakopleiding
SRM-NCB3|NIMA B Consumentenmarketing (zonder Live Businesscase)
"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun schema volgt en je daar aan houdt dan slaag je met vlag en wimpel. " - 14-12-2015 08:39
"Top opleidingsinstituut voor Nima B. Ze loodsen je van A tot Z door de stof en de voorbereidingen op de examens zijn heel goed. Als je hun s… alles lezen - 14-12-2015 08:39
"Ik ben bijzonder goed over het SRM als opleidingsinstituut te spreken. Ik had echter niet zo'n fijne verstandshouding met de begeleidster van mijn marketingplan (lees, ik en andere leerlingen onder haar waren er absoluut van overtuigd dat ze steeds niet meer dan 3 minuten tijd nam voor haar voorbereiding, zo wist ze op het eind van het traject niet hoe het bedrijf waar ik mijn plan voor schreef heette). Vandaar dat er onder het kopje trainer wat punten worden misgelopen. Bij SRM heb ik echter uitsluitend zeer bekwame trainers gezien." - 18-11-2014 00:00
"Ik ben bijzonder goed over het SRM als opleidingsinstituut te spreken. Ik had echter niet zo'n fijne verstandshouding met de begeleidster va… alles lezen - 18-11-2014 00:00
"De NIMA-B opleiding was erg pittig, maar wel heel erg leerzaam. De ervaren docenten van SRM hebben veel bruikbare examentips voor het NIMA-B1 examen gegeven, en mij goed voorbereid op wat er ging komen. Ter voorbereiding van het NIMA-B2 examen zorgde SRM voor een persoonlijke coach en een Do-it weekend, dit heeft mij geholpen om een degelijk operationeel marketingplan te schrijven. Ik hoorde van andere deelnemers van andere opleidingsinstituten dat zij deze service niet geboden kregen. Door de goede voorbereiding was ik ook meer zelfverzekerd om de mondelinge presentatie te doen. Ik heb geen moment spijt gehad dat ik voor SRM heb gekozen." - 11-07-2014 12:31
"De NIMA-B opleiding was erg pittig, maar wel heel erg leerzaam. De ervaren docenten van SRM hebben veel bruikbare examentips voor het NIMA-B… alles lezen - 11-07-2014 12:31
"Door de wol geverfde docenten die perfect de brug kunnen slaan tussen theorie en praktijk. SRM is misschien één van de duurdere opleiders, maar ze is het opleidingsgeld dubbel-en-dwars waard!" - 07-07-2014 09:38
"Door de wol geverfde docenten die perfect de brug kunnen slaan tussen theorie en praktijk. SRM is misschien één van de duurdere opleiders, m… alles lezen - 07-07-2014 09:38
"Dankzij SRM ben ik erg goed voorbereid de examens ingegaan. Door de perfecte combinatie tussen theorie en praktijk, de bruikbare examentips en de ervaren docenten heb ik de opleiding met veel plezier én succesvol doorlopen." - 05-07-2014 11:03
"Dankzij SRM ben ik erg goed voorbereid de examens ingegaan. Door de perfecte combinatie tussen theorie en praktijk, de bruikbare examentips … alles lezen - 05-07-2014 11:03
"Een erg goede opleiding waar met een goede combinatie van theorie en praktijk diep op de stof wordt ingegaan. De SRM docenten zijn erg gedreven en bereiden je heel erg goed voor op de toets en daarna de praktijk. Een pittige maar zeer leerzame opleiding. Ik ben heel blij dat ik ervoor heb gekozen het traject bij SRM te doorlopen." - 16-06-2014 14:56
"Een erg goede opleiding waar met een goede combinatie van theorie en praktijk diep op de stof wordt ingegaan. De SRM docenten zijn erg gedre… alles lezen - 16-06-2014 14:56
"Gedreven en ervaren begeleiding, zeer veel praktijkvoorbeelden, ook was er tijdens de cursus altijd genoeg tijd voor vragen. De opleider heeft een zeer hoog slagings-percentage want het is uiteindelijk toch het doel de cursus met (in mijn situatie) een Nima diploma te bekronen. Absoluut aan te raden!" - 29-11-2012 14:06
"Gedreven en ervaren begeleiding, zeer veel praktijkvoorbeelden, ook was er tijdens de cursus altijd genoeg tijd voor vragen. De opleider hee… alles lezen - 29-11-2012 14:06
"De aanpak van SRM ter voorbereiding op NIMA-B1 werkte voor mij prima: grondig, actueel en lekker interactief waardoor je zowel van de docent als van elkaar leerde. Behalve de theorie wekelijks een case uitwerken en bespreken was pittig, maar heeft een hoop opgeleverd.
Daarnaast was ik blij met de persoonlijke coach vanuit SRM ter voorbereiding van NIMA-B2 en het (pittige) Do-it weekend. " - 08-11-2012 12:00
"De aanpak van SRM ter voorbereiding op NIMA-B1 werkte voor mij prima: grondig, actueel en lekker interactief waardoor je zowel van de docent… alles lezen - 08-11-2012 12:00
"Goede interactie tussen docenten en studenten. Afwisselend programma, docenten met passie. De college's waren erg inspirerend." - 23-10-2012 21:03
"Goede interactie tussen docenten en studenten. Afwisselend programma, docenten met passie. De college's waren erg inspirerend. " - 23-10-2012 21:03
"SRM zorgt ervoor dat je optimaal wordt voorbereid voor het examen! Je wordt ondersteunt door ervaren marketeers en er is een leuk en leerzaam Do-It weekend waarbij opgedane kennis in praktijk wordt gebracht. " - 24-07-2012 16:22
"SRM zorgt ervoor dat je optimaal wordt voorbereid voor het examen! Je wordt ondersteunt door ervaren marketeers en er is een leuk en leerzaa… alles lezen - 24-07-2012 16:22
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.