Masterclass Business Intelligence en Medialogica - Dag

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.135 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
11 dec. 2020 tot 8 jan. 2021
placeAmsterdam
18 jun. 2021 tot 2 jul. 2021
placeEindhoven
18 jun. 2021 tot 2 jul. 2021
placeRotterdam
18 jun. 2021 tot 2 jul. 2021
placeUtrecht
18 jun. 2021 tot 2 jul. 2021
placeZwolle
18 jun. 2021 tot 2 jul. 2021

Beschrijving

Je werkt als communicatiemanager en je wilt de grote hoeveelheden data die aanwezig zijn binnen het bedrijf analyseren en inzetten om de dienstverlening of marketinguitingen te verbeteren.

In toenemende mate maken big data, artificial intelligence, algoritmen en sociale netwerken het verschil in de wereld van communicatie. Social media, fake news en influencers bepalen wat belangrijk en/of relevant is. Traditionele media communiceren steeds vaker het nieuws dat online trending is. Voor organisaties en communicatieteams is het daarom belangrijker dan ooit om datagedreven te werken en business intelligence als een strategisch instrument in te zetten. In deze Masterclass van SRM leer je verschi…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business intelligence, Datawarehouse, Businessarchitectuur, BiSL Foundation en Business Analyse.

Je werkt als communicatiemanager en je wilt de grote hoeveelheden data die aanwezig zijn binnen het bedrijf analyseren en inzetten om de dienstverlening of marketinguitingen te verbeteren.

In toenemende mate maken big data, artificial intelligence, algoritmen en sociale netwerken het verschil in de wereld van communicatie. Social media, fake news en influencers bepalen wat belangrijk en/of relevant is. Traditionele media communiceren steeds vaker het nieuws dat online trending is. Voor organisaties en communicatieteams is het daarom belangrijker dan ooit om datagedreven te werken en business intelligence als een strategisch instrument in te zetten. In deze Masterclass van SRM leer je verschillende databronnen binnen en buiten de organisatie met elkaar te combineren, te analyseren en te monitoren. Zo biedt het communicatiemanagement de organisatie toegang tot waardevolle inzichten over hun stakeholders. Je volgt actuele ontwikkelingen op het gebied van online communicatie, AI en big-data-analytics. Na afloop van deze Masterclass heb je goed zicht op de rol van algoritmen en (social-)medialogica in communicatie en de gevolgen voor organisatie, mens en maatschappij.


Na afloop ontvang je het officiële certificaat 'SRM Masterclass Business Intelligence en Medialogica' van SRM.

Tijdens deze Masterclass van SRM besteed je aandacht aan alle relevante thema’s op het vlak van BI, big data en algoritmen. Je ontwikkelt een samenhangende visie op data, informatie, mediagebruik en communicatie en zorgt ervoor dat uit grote hoeveelheden beschikbare data de juiste informatie wordt gehaald. De Masterclass wordt verzorgd door topprofessionals die veel aandacht besteden aan actuele cases en best practices uit het vak. Zo beschik je na afloop over de handvatten om de mogelijkheden van business intelligence in je organisatie te analyseren en het volwassenheidsniveau van BI te verbeteren.

In deze Masterclass krijg je de handvatten aangeboden om waarde te creëren met data. Zo leer je business intelligence in te zetten om bij te dragen aan de doelstellingen van de organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

Dataficatie van media

o Medialogica, social en massamedia
o De programmeerbaarheid van communicatie
o Mediagebruik en informatieconsument
o Platforms, community’s en influencers
o Online media en data analytics

AI en big data

o Technologie update
o Big data en advanced analytics
o AI en algoritmen
o Natuurlijke taalverwerking en chatbots
o Sentimentanalyse
o Deep learning
o Data science

Business intelligence

o De intelligence organisatie en BI-cyclus
o BI en organisatie- en communicatiestrategie
o Processen, sensoren en indicatoren
o BI-volwassenheidsniveau

Business intelligence plan

o Omgevingsanalyse
o Databronnen
o Tools en toepassingen
o BI-strategie en projecten

De toekomst van BI en medialogica?

o Trends in off- en online media
o Ethiek en privacy
o Social media, hoax, desinformatie en fake news
o Dilemma’s voor communicatiemanagers
o Macht van de big tech: Google, Apple, Amazon, Facebook?

2 dagen

Trainingen

SRM-BIML|Masterclass Business Intelligence en Medialogica

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.