Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

Niveau
Totale lesduur
8,2
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)
Gebaseerd op 41 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We hebben uiteraard een notitie moeten maken maar persoonlijk vind ik nog lastig in te schatten hoe me dit precies gaat helpen in mijn baan. " - 06-04-2018 00:00

"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We he… alles lezen - 06-04-2018 00:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Marketingcommunicatie-B

We leven in een online tijdperk. Dat levert adverteerders tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Maar het maakt het vak er bepaald niet simpeler op, want de traditionele media hebben steeds minder impact. Adverteerders zoeken daarom naar nieuwe manieren om hun boodschap over te brengen. Daarbij draait het niet langer alleen om 'zenden naar de doelgroep' maar ook om 'communiceren met de doelgroep'. Communicatieprofessionals staan daarom voor een nieuwe uitdaging: het bedenken van campagnes waarbij de traditionele en de online media elkaar versterken.

Voor jou als marketingcommunicatieprofessional ligt er een mooie kans: marketingcommunicatieplannen maken die w…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Marketingcommunicatie-B

We leven in een online tijdperk. Dat levert adverteerders tal van interessante nieuwe mogelijkheden op. Maar het maakt het vak er bepaald niet simpeler op, want de traditionele media hebben steeds minder impact. Adverteerders zoeken daarom naar nieuwe manieren om hun boodschap over te brengen. Daarbij draait het niet langer alleen om 'zenden naar de doelgroep' maar ook om 'communiceren met de doelgroep'. Communicatieprofessionals staan daarom voor een nieuwe uitdaging: het bedenken van campagnes waarbij de traditionele en de online media elkaar versterken.

Voor jou als marketingcommunicatieprofessional ligt er een mooie kans: marketingcommunicatieplannen maken die waarde creëren en campagnes maken die relevant, onderscheidend en geloofwaardig zijn voor de gekozen doelgroepen, gebruikmakend van de traditionele en de nieuwe interactieve media met als doel de marketingcommunicatiedoelstellingen te bereiken. Ook in dit online tijdperk blijft de basis van zo'n campagne een consistente marketingcommunicatiestrategie. De verschillende onderdelen van deze strategie vormen de blauwdruk van de opleiding Marketingcommunicatie-B en van het marketingcommunicatieplan dat je schrijft voor je eigen organisatie en voor een participerend adverteerder (Live case).

Voor wie bedoeld?

De opleiding Marketingcommunicatie-B is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt met marketingcommunicatie, waaronder communicatieadviseurs, marketingcommunicatiemedewerkers, product- of brandmanagers, accountmanagers en projectcoördinatoren bij een reclame-, communicatieadvies- of mediabureau.

Jouw investering in tijd

Je hebt een interessante, maar drukke baan. Daarnaast heb je een druk sociaal leven en een aantal hobby's die ook de nodige tijd van je vragen. Wij zijn ons er van bewust dat het volgen van de opleiding Marketingcommunicatie-B een investering van je schaarse tijd vraagt. Daar hebben wij in dit programma rekening mee gehouden. Zo is het aantal bijeenkomsten zo beperkt mogelijk gehouden. Tevens zorgt de praktijkgerichtheid en de Do It!-weekenden ervoor dat het grootste deel van het leereffect tijdens de bijeenkomsten plaatsvindt. Als voorbereidingstijd moet je gedurende de opleiding aan drie uur per week denken.

Direct rendement, ook voor je organisatie

  • Je professionaliseert verder als online en offline marketingcommunicatiespecialist
  • Je leert hoe je gestructureerd tot een oplossing van een communicatievraagstuk kunt komen
  • Je ontwikkelt inzicht in het inzetten van traditionele en nieuwe media
  • Je krijgt inzicht in hoe traditionele en nieuwe media elkaar kunnen versterken
  • Je kunt een merkidentiteit vaststellen en een merkstrategie maken
  • Je leert hoe je een geïntegreerd marketingcommunicatieplan maakt
  • Je vertaalt concepten en modellen naar jouw eigen praktijk
  • Je verbetert je adviesvaardigheden
  • Je breidt in korte tijd je netwerk uit

Jouw collega-deelnemers

Jouw collega-deelnemers hebben een overeenkomstig denk- en ervaringsniveau en komen uit zeer uiteenlopende branches. Ze zijn onder andere werkzaam als communicatieadviseurs, marketing-, product-, of brandmanagers, accountmanagers, projectmanagers, mediamanagers en account directors bij onder andere bedrijven als Nuon, KPN, ING, Heineken, Nestlé, FHV BBDO, TBWA, PCM, Sanoma, Phillips, Achmea, Pon, Eneco, RVD, etc.

8,2
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)
Gebaseerd op 41 ervaringen
starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We hebben uiteraard een notitie moeten maken maar persoonlijk vind ik nog lastig in te schatten hoe me dit precies gaat helpen in mijn baan. " - 06-04-2018 00:00

"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We he… alles lezen - 06-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het online marketingcommunicatie-deel, wat t.o.v. de offline communicatie minimaal belicht wordt. " - 02-04-2018 00:00

"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het o… alles lezen - 02-04-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende literatuur. Meest concrete voorbeeld was de les over presentatie techniek. Deze les had niets met de opleiding te maken, maar was een les gesprekstechniek. " - 30-03-2018 00:00

"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende… alles lezen - 30-03-2018 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00

"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast een volledige baan te volgen zeker in de periode van de examens." - 30-03-2017 00:00

"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast ee… alles lezen - 30-03-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Noya, Robert (R.)
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring van de docenten in het werkveld relevant en verhelderend." - 30-03-2017 00:00

"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring v… alles lezen - 30-03-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateerd aan de tijd van nu." - 04-09-2016 00:00

"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateer… alles lezen - 04-09-2016 00:00

starstarstarstarstar
Graaf-van Gelderen, Danielle (D.H.) de
10
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te passen. mijn werkgever is ook zeer enthousiast over de toepassing in de praktijk. " - 29-08-2016 00:00

"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te pas… alles lezen - 29-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en professionals ontwikkelen vanaf de start van de opleiding je marketingvaardigheden. " - 25-08-2016 00:00

"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en profession… alles lezen - 25-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Strootman, Marc (M.C.)
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en zeker niet onbelangrijk alles is goed gefaciliteerd." - 23-08-2016 00:00

"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en … alles lezen - 23-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Seegers-van der Linden, Annet (A.J.)
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allemaal heel bevlogen professionals met enorm veel ervaring waardoor ze sprekende voorbeelden uit de praktijk geven. " - 23-08-2016 00:00

"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allema… alles lezen - 23-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medestudenten aan over gehouden. Zeer goede introductie van marketingcommunicatie. " - 23-08-2016 00:00

"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medest… alles lezen - 23-08-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen als basis voor je marketingcommunicatieplannen vind ik niet/ nauwelijks aan bod komen, terwijl dit de basis vormt voor je plannen." - 15-10-2015 00:00

"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen a… alles lezen - 15-10-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad in mijn werk." - 07-10-2015 00:00

"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad… alles lezen - 07-10-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in een veranderende wereld werken en ik als professional daarin mee moet bewegen of voorop moet lopen. " - 07-10-2015 00:00

"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in e… alles lezen - 07-10-2015 00:00

starstar_borderstar_borderstar_borderstar_border
Anoniem
2
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook iets leren over marketing dan is deze opleiding niet geschikt. Daarnaast wordt er maar een stappenplan gedoceerd en leer je daardoor niet dat strategische marketingcommunicatie ook op andere manieren kan. Iets wat wel nodig is als je in een dynamische omgeving werkt. " - 07-10-2015 00:00

"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook… alles lezen - 07-10-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Jenny Hofland
Marketing & Communicatie at Rabobank Amsterdam
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"De opleiding is een prima mix van theorie en praktijk. De leraren hebben -stuk voor stuk bijzonder veel kennis en ervaring, zijn bevlogen in hun vakgebied en dat werkt zeer inspirerend! Een hele leerzame opleiding. Kortom wat mij betreft een aanrader! " - 23-01-2014 09:00

"De opleiding is een prima mix van theorie en praktijk. De leraren hebben -stuk voor stuk bijzonder veel kennis en ervaring, zijn bevlogen in… alles lezen - 23-01-2014 09:00

Caroline Vooren
starstarstarstarstar_half
Caroline Vooren
Lokale Marketing & Loyaliteit Specialist at ABN AMRO Bank N.V.
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Een erg inspirerende en motiverende opleiding door de vele gave campagne voorbeelden en de verhalen van trainers! De stof is direct toepasbaar in de praktijk, kortom een aanrader!" - 10-12-2013 09:32

"Een erg inspirerende en motiverende opleiding door de vele gave campagne voorbeelden en de verhalen van trainers! De stof is direct toepasba… alles lezen - 10-12-2013 09:32

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"In 2013 deze opleiding gevolgd en met goed gevolg afgerond. Lessen en twee Do-it weekenden zijn leuk, leerzaam en toch heel intensief. Veel enthousiasme bij deelnemers en leraren. Opleiding is breed en goed opgebouwd. Examenvoorbereiding mag iets uitgebreider, behandelen van gemaakte proefexamen redelijk summier. Verder louter lof!" - 10-12-2013 08:43

"In 2013 deze opleiding gevolgd en met goed gevolg afgerond. Lessen en twee Do-it weekenden zijn leuk, leerzaam en toch heel intensief. Veel … alles lezen - 10-12-2013 08:43

starstarstarstarstar_half
Jolanda Ton
adviseur Marketingcommunicatie
9
Marketingcommunicatie-B (Online en Offline)

"Het volgen van deze opleiding was een geweldig leerzame ervaring met een goede mix tussen heorie en praktijk. Met name de betrokkenheid en kwaliteit van de docenten -stuk voor stuk beladen met een berg relevante ervaring en kennis- gaven de opleiding een extra waarde. Het enige minpuntje is dat ik door de verrijking en opgedane kennis/ervaring des te meer ervaar dat Marketingcommunicatie en
-budgetten onderschat en verkeerd ingezet worden. Zag de echte werkwereld er maar net zo uit als de professionele omgeving van SRM! " - 13-03-2013 08:35

"Het volgen van deze opleiding was een geweldig leerzame ervaring met een goede mix tussen heorie en praktijk. Met name de betrokkenheid en k… alles lezen - 13-03-2013 08:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)