SRM B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase) - Dag
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik merk dat ik er heel veel aan heb gehad. De duur (5 maanden) is daarnaast ook perfect!" - 05-09-2018 00:00
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik… alles lezen - 05-09-2018 00:00
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 6 feb. 2024 tot 4 jun. 2024 |
placeEindhoven 6 feb. 2024 tot 4 jun. 2024 |
placeRotterdam 6 feb. 2024 tot 4 jun. 2024 |
placeUtrecht 6 feb. 2024 tot 4 jun. 2024 |
placeZwolle 6 feb. 2024 tot 4 jun. 2024 |
placeAmsterdam 9 feb. 2024 tot 31 mei. 2024 |
placeEindhoven 9 feb. 2024 tot 31 mei. 2024 |
placeRotterdam 9 feb. 2024 tot 31 mei. 2024 |
placeUtrecht 9 feb. 2024 tot 31 mei. 2024 |
placeZwolle 9 feb. 2024 tot 31 mei. 2024 |
Beschrijving
Je werkt binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je bent bijvoorbeeld communicatieadviseur, mark...
Ben jij op zoek naar verdere verdieping bij het bepalen van jouw marketingcommunicatiestrategie? Groei door in dit vakgebied met deze veelgekozen vakopleiding van SRM. Het programma is praktijkgericht en behandelt alle essentiële en actuele thema’s. Je gaat marketingstrategieën analyseren, merkidentiteit bepalen en nadenken over de positionering. Daarna stel je marketingcommunicatiestrategieën vast en met behulp van online en offline middelen weet jij de doelgroep te bereiken. Zo verhoog jij jo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je werkt binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je bent bijvoorbeeld communicatieadviseur, mark...
Ben jij op zoek naar verdere verdieping bij het bepalen van jouw marketingcommunicatiestrategie? Groei door in dit vakgebied met deze veelgekozen vakopleiding van SRM. Het programma is praktijkgericht en behandelt alle essentiële en actuele thema’s. Je gaat marketingstrategieën analyseren, merkidentiteit bepalen en nadenken over de positionering. Daarna stel je marketingcommunicatiestrategieën vast en met behulp van online en offline middelen weet jij de doelgroep te bereiken. Zo verhoog jij jouw professionele kennis en vaardigheden en word je van maximale meerwaarde voor jouw organisatie. Je schrijft aan het einde van de opleiding een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Met deze SRM-opleiding ontwikkel je je tot marketingcommunicatieprofessional. Het programma combineert 3 hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versterking van je vaardigheden en het verbeteren van jouw output. Je gaat op praktijkgerichte wijze een vertaalslag maken van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. Je verdiept je in de customer journey en leert consumentengedrag kennen en beïnvloeden. Je stelt de doelgroep vast en bepaalt de belangrijkste marketingcommunicatiebarrière die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook ga je aan de slag met het formuleren van consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je welke middelen je inzet, zowel online als offline. Je sluit de opleiding af door alle opgedane kennis te gebruiken bij het schrijven van een marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van
het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Marketingcommunicatie B1: strategie, doelgroepen en insights
o De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
o Marketinganalyse
o Marketingdoelstelling en marketingstrategie
o Marketingdoelgroepen en behoeften
o Merkidentiteit en positionering
o Marketingcommunicatiedoelgroep
o De marketingcommunicatiebarrière
o Consumer insights
Marketingcommunicatie B2: boodschap, creatief concept en
middelen
o Marketingcommunicatiedoelstellingen
o Propositie en marketingcommunicatievormen
o Bereik: owned, paid en earned reach
o Merkbelofte en creatief concept
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Integratie van online en offline middelen, budget
o Funnels en conversies
o Marketingcommunicatieonderzoek
Live businesscase (optioneel)
o Actuele real life marketingcommunicatiecase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak van marketing en
marketingcommunicatiestrategie
o Challenge met pitch voor real life opdrachtgever
Eindopdracht
De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch
marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een
organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of
meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen ga je je plan
vervolgens verdedigen.
De opleiding SRM B Marketingcommunicatie duurt 6 maanden. De
opleiding wordt overdag gegeven. Je kunt kiezen uit 2 varianten: 1
keer per 2 weken een volledige dag les of elke week een les op de
woensdagochtend. De dagopleiding omvat 7,5 lesdagen van 10.00 uur
tot 16:00 uur. De woensdagopleiding telt 15 lessen van 09.00 uur
tot 12.00 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet
je (voor beide opleidingsvarianten) rekening houden met 1 extra
weekend: vrijdag van 10.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00
uur tot 16.00 uur.
Vakopleiding
SRM-MKCB|SRM B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase)
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik merk dat ik er heel veel aan heb gehad. De duur (5 maanden) is daarnaast ook perfect!" - 05-09-2018 00:00
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik… alles lezen - 05-09-2018 00:00
"De opleiding heeft mij geholpen om strategische keuzes te maken in plaats van op onderbuik gevoel af te gaan. Op deze manier kan ik voor mijn bedrijf mooie en doordachte campagnes maken die aansluiten bij de organisatiedoelstellingen. " - 30-08-2018 00:00
"De opleiding heeft mij geholpen om strategische keuzes te maken in plaats van op onderbuik gevoel af te gaan. Op deze manier kan ik voor mij… alles lezen - 30-08-2018 00:00
"Ik vond de opleiding enorm waardevol en een toevoeging aan mijn bestaande kennis. Daarnaast waren de lessen super interessant, de leraren echt ervaren in hun vak en vond ik het erg leuk om met vakgenoten aan de slag te gaan. " - 29-08-2018 00:00
"Ik vond de opleiding enorm waardevol en een toevoeging aan mijn bestaande kennis. Daarnaast waren de lessen super interessant, de leraren ec… alles lezen - 29-08-2018 00:00
"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe. - Moet ik echt 30 woorden aangeven, ik kom niet op meer woorden.........." - 23-04-2018 00:00
"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe.… alles lezen - 23-04-2018 00:00
"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We hebben uiteraard een notitie moeten maken maar persoonlijk vind ik nog lastig in te schatten hoe me dit precies gaat helpen in mijn baan. " - 06-04-2018 00:00
"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We he… alles lezen - 06-04-2018 00:00
"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het online marketingcommunicatie-deel, wat t.o.v. de offline communicatie minimaal belicht wordt. " - 02-04-2018 00:00
"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het o… alles lezen - 02-04-2018 00:00
"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende literatuur. Meest concrete voorbeeld was de les over presentatie techniek. Deze les had niets met de opleiding te maken, maar was een les gesprekstechniek. " - 30-03-2018 00:00
"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende… alles lezen - 30-03-2018 00:00
"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00
"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00
"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring van de docenten in het werkveld relevant en verhelderend." - 30-03-2017 00:00
"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring v… alles lezen - 30-03-2017 00:00
"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast een volledige baan te volgen zeker in de periode van de examens." - 30-03-2017 00:00
"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast ee… alles lezen - 30-03-2017 00:00
"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateerd aan de tijd van nu." - 04-09-2016 00:00
"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateer… alles lezen - 04-09-2016 00:00
"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te passen. mijn werkgever is ook zeer enthousiast over de toepassing in de praktijk. " - 29-08-2016 00:00
"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te pas… alles lezen - 29-08-2016 00:00
"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en professionals ontwikkelen vanaf de start van de opleiding je marketingvaardigheden. " - 25-08-2016 00:00
"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en profession… alles lezen - 25-08-2016 00:00
"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en zeker niet onbelangrijk alles is goed gefaciliteerd." - 23-08-2016 00:00
"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en … alles lezen - 23-08-2016 00:00
"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medestudenten aan over gehouden. Zeer goede introductie van marketingcommunicatie. " - 23-08-2016 00:00
"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medest… alles lezen - 23-08-2016 00:00
"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allemaal heel bevlogen professionals met enorm veel ervaring waardoor ze sprekende voorbeelden uit de praktijk geven. " - 23-08-2016 00:00
"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allema… alles lezen - 23-08-2016 00:00
"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen als basis voor je marketingcommunicatieplannen vind ik niet/ nauwelijks aan bod komen, terwijl dit de basis vormt voor je plannen." - 15-10-2015 00:00
"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen a… alles lezen - 15-10-2015 00:00
"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad in mijn werk." - 07-10-2015 00:00
"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad… alles lezen - 07-10-2015 00:00
"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook iets leren over marketing dan is deze opleiding niet geschikt. Daarnaast wordt er maar een stappenplan gedoceerd en leer je daardoor niet dat strategische marketingcommunicatie ook op andere manieren kan. Iets wat wel nodig is als je in een dynamische omgeving werkt. " - 07-10-2015 00:00
"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook… alles lezen - 07-10-2015 00:00
"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in een veranderende wereld werken en ik als professional daarin mee moet bewegen of voorop moet lopen. " - 07-10-2015 00:00
"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in e… alles lezen - 07-10-2015 00:00
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.