SRM B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase) - Dag
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik merk dat ik er heel veel aan heb gehad. De duur (5 maanden) is daarnaast ook perfect!" - 05-09-2018 00:00
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik… alles lezen - 05-09-2018 00:00
Startdata en plaatsen
placeAmsterdam 20 sep. 2022 tot 14 feb. 2023 |
placeEindhoven 20 sep. 2022 tot 14 feb. 2023 |
placeRotterdam 20 sep. 2022 tot 14 feb. 2023 |
placeUtrecht 20 sep. 2022 tot 14 feb. 2023 |
placeZwolle 20 sep. 2022 tot 14 feb. 2023 |
placeAmsterdam 23 sep. 2022 tot 10 feb. 2023 |
placeEindhoven 23 sep. 2022 tot 10 feb. 2023 |
placeRotterdam 23 sep. 2022 tot 10 feb. 2023 |
placeUtrecht 23 sep. 2022 tot 10 feb. 2023 |
placeZwolle 23 sep. 2022 tot 10 feb. 2023 |
placeAmsterdam 7 feb. 2023 tot 13 jun. 2023 |
placeEindhoven 7 feb. 2023 tot 13 jun. 2023 |
placeRotterdam 7 feb. 2023 tot 13 jun. 2023 |
placeUtrecht 7 feb. 2023 tot 13 jun. 2023 |
placeZwolle 7 feb. 2023 tot 13 jun. 2023 |
placeAmsterdam 10 feb. 2023 tot 9 jun. 2023 |
placeEindhoven 10 feb. 2023 tot 9 jun. 2023 |
placeRotterdam 10 feb. 2023 tot 9 jun. 2023 |
placeUtrecht 10 feb. 2023 tot 9 jun. 2023 |
placeZwolle 10 feb. 2023 tot 9 jun. 2023 |
Beschrijving
Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatiea...
Deze opleiding is gericht op marketing- en communicatieprofessionals die op zoek zijn naar verdere verdieping bij het bepalen van de marketingcommunicatiestrategie. Deze veelgekozen vakopleiding van SRM geeft jou de impuls om verder te groeien in dit boeiende vakgebied. Alle essentiële en actuele thema’s komen in deze praktijkgerichte opleiding aan bod. Het vertrekpunt hierbij is een analyse van de marketingstrategie van een onderneming. Het bepalen van de merkidentiteit en de daaruit voortvloe…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent werkzaam binnen de marketingcommunicatie en wilt je kennis van operationele marketingcommunicatie en marketingcommunicatiemiddelen verder uitbreiden. Je werkt bijvoorbeeld als communicatiea...
Deze opleiding is gericht op marketing- en communicatieprofessionals die op zoek zijn naar verdere verdieping bij het bepalen van de marketingcommunicatiestrategie. Deze veelgekozen vakopleiding van SRM geeft jou de impuls om verder te groeien in dit boeiende vakgebied. Alle essentiële en actuele thema’s komen in deze praktijkgerichte opleiding aan bod. Het vertrekpunt hierbij is een analyse van de marketingstrategie van een onderneming. Het bepalen van de merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering krijgen ook veel aandacht, net als het vaststellen van de marketingcommunicatiebarrière en consumer insights. Daarna wordt de marketingcommunicatiestrategie vastgesteld en worden online en offline middelen gekozen om de doelgroep te bereiken. Bij alle onderwerpen wordt de theorie gecombineerd met toepassing in de praktijk. Het doel is om jouw professionele kennis en vaardigheden zo te verhogen, dat jij van maximale meerwaarde bent voor jouw organisatie. Aan het eind van de opleiding SRM B Marketingcommunicatie schrijf je daarom een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Je sluit de opleiding af met een integrale eindopdracht en een mondeling examen. De opleiding bevat twee begeleidingsbijeenkomsten, waarin je door een examencoach actief wordt voorbereid op je eindopdracht. Slaag je voor alle onderdelen, dan ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'SRM B Marketingcommunicatie'.
Deze SRM-opleiding is geheel gericht op jouw ontwikkeling tot marketingcommunicatieprofessional. Het uitgekiende programma combineert drie hoofdlijnen: verdieping van jouw vakkennis, versteviging van je vaardigheden en het versterken van jouw output. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de vertaalslag van de marketingstrategie naar marketingcommunicatie. De merkidentiteit en de daaruit voortvloeiende positionering spelen daarbij een belangrijke rol. Je verdiept je in de customer journey en leert op welke wijze je consumentengedrag kunt herkennen en beïnvloeden. Je bepaalt bij de gekozen doelgroep de belangrijkste marketingcommunicatiebarrière die je met marketingcommunicatie wilt oplossen. Ook formuleer je consumer insights die de input vormen voor creatieve concepten. Ten slotte bepaal je de marketingcommunicatiestrategie en kies je de in te zetten middelen, zowel online als offline. Ter afsluiting van de opleiding pas je alle opgedane kennis toe bij het schrijven van een strategisch marketingcommunicatieplan voor je eigen organisatie.
Tijdens deze opleiding ga je aan de slag met alle stappen van
het strategisch marketingcommunicatieplan.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Marketingcommunicatie B1: strategie, doelgroepen en insights
(7 dagdelen)
o De rol van marketingcommunicatie binnen organisaties
o Marketinganalyse
o Marketingdoelstelling en marketingstrategie
o Marketingdoelgroepen en behoeften
o Merkidentiteit en positionering
o Marketingcommunicatiedoelgroep
o De marketingcommunicatiebarrière
o Consumer insights
Marketingcommunicatie B2: boodschap, creatief concept en
middelen
(8 dagdelen)
o Marketingcommunicatiedoelstellingen
o Propositie en marketingcommunicatievormen
o Bereik: owned, paid en earned reach
o Merkbelofte en creatief concept
o Marketingcommunicatiemiddelen
o Integratie van online en offline middelen, budget
o Funnels en conversies
o Marketingcommunicatieonderzoek
Live businesscase (optioneel)
(2 dagen waarvan 1 met aansluitende avond)
o Actuele - real life - marketingcommunicatiecase
o Actiegerichte aanpak in teams
o Multidisciplinaire aanpak van marketing en
marketingcommunicatiestrategie
o Challenge met pitch voor - real life - opdrachtgever
Eindopdracht
(2 bijeenkomsten van 3 uur)
De eindopdracht bestaat uit het schrijven van een strategisch
marketingcommunicatieplan voor jouw eigen organisatie of een
organisatie uit je netwerk. Het plan moet zich toespitsen op een of
meerdere productgroepen. Tijdens een mondeling examen moet je je
plan vervolgens verdedigen.
De opleiding SRM B Marketingcommunicatie duurt 6 maanden. De
opleiding wordt overdag verzorgd. Je kunt kiezen uit twee
varianten: 1 keer per 2 weken een volledige dag les of elke week
een les op de woensdagochtend. De dagopleiding omvat 7,5 lesdagen
van 10.00 uur tot 16:00 uur. De woensdagopleiding telt 15 lessen
van 09.00 uur tot 12.00 uur.
Kies je ervoor om aan de live businesscase deel te nemen? Dan moet
je (voor beide opleidingsvarianten) rekening houden met 1 extra
weekend: vrijdag van 10.00 uur tot 22.00 uur en zaterdag van 10.00
uur tot 16.00 uur.
Vakopleiding
SRM-MKCB|SRM B Marketingcommunicatie (zonder Live Businesscase)
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik merk dat ik er heel veel aan heb gehad. De duur (5 maanden) is daarnaast ook perfect!" - 05-09-2018 00:00
"Ik heb door deze opleiding op een leuke goed manier kennis gemaakt met het vakgebied. Je kunt het gelijk toepassen in de beroepspraktijk. Ik… alles lezen - 05-09-2018 00:00
"De opleiding heeft mij geholpen om strategische keuzes te maken in plaats van op onderbuik gevoel af te gaan. Op deze manier kan ik voor mijn bedrijf mooie en doordachte campagnes maken die aansluiten bij de organisatiedoelstellingen. " - 30-08-2018 00:00
"De opleiding heeft mij geholpen om strategische keuzes te maken in plaats van op onderbuik gevoel af te gaan. Op deze manier kan ik voor mij… alles lezen - 30-08-2018 00:00
"Ik vond de opleiding enorm waardevol en een toevoeging aan mijn bestaande kennis. Daarnaast waren de lessen super interessant, de leraren echt ervaren in hun vak en vond ik het erg leuk om met vakgenoten aan de slag te gaan. " - 29-08-2018 00:00
"Ik vond de opleiding enorm waardevol en een toevoeging aan mijn bestaande kennis. Daarnaast waren de lessen super interessant, de leraren ec… alles lezen - 29-08-2018 00:00
"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe. - Moet ik echt 30 woorden aangeven, ik kom niet op meer woorden.........." - 23-04-2018 00:00
"Veel geleerd voor dagelijkse praktijk. Interessante lessen die inspireerden. Goede docenten uit de praktijk. Weekenden voegden ook veel toe.… alles lezen - 23-04-2018 00:00
"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We hebben uiteraard een notitie moeten maken maar persoonlijk vind ik nog lastig in te schatten hoe me dit precies gaat helpen in mijn baan. " - 06-04-2018 00:00
"De cursus is erg leerzaam. De leraren zijn enthousiast en nemen je goed mee door de theorie. Wat ik miste is de werkelijke toepassing. We he… alles lezen - 06-04-2018 00:00
"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het online marketingcommunicatie-deel, wat t.o.v. de offline communicatie minimaal belicht wordt. " - 02-04-2018 00:00
"De opleiding dwingt je bepaalde keuzes in het opstellen van een Marketingcommunicatieplan bewust en goed onderbouwd te nemen. Gemis is het o… alles lezen - 02-04-2018 00:00
"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende literatuur. Meest concrete voorbeeld was de les over presentatie techniek. Deze les had niets met de opleiding te maken, maar was een les gesprekstechniek. " - 30-03-2018 00:00
"Ik vond niet alle lessen aansluiten bij de opleiding. Bleef soms te wazig en o.b.v. eigen ervaring/inzicht/visie i.p.v. onderzoek of erkende… alles lezen - 30-03-2018 00:00
"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00
"De docent Van Liemt was zeer deskundig, toegankelijk en enthousiast. De locatie, informatie en zaalruimtes waren uitstekend. " - 13-04-2017 00:00
"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring van de docenten in het werkveld relevant en verhelderend." - 30-03-2017 00:00
"Ik vond de kwaliteit van de lessen, weekenden en docenten van erg hoog niveau. Tevens de structuur en inhoud van de lesstof en de ervaring v… alles lezen - 30-03-2017 00:00
"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast een volledige baan te volgen zeker in de periode van de examens." - 30-03-2017 00:00
"Brede marcom opleiding volgens vast stappenplan, bevlogen docenten die je meenemen in hun enthousiasme voor het vak. Best pittig om naast ee… alles lezen - 30-03-2017 00:00
"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateerd aan de tijd van nu." - 04-09-2016 00:00
"Goede inspirerende leraar met veel kennis en ervaring, leuke en leerzame live cases tijdens Do-it weekend, duidelijk lesprogramma gerelateer… alles lezen - 04-09-2016 00:00
"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te passen. mijn werkgever is ook zeer enthousiast over de toepassing in de praktijk. " - 29-08-2016 00:00
"Wanneer je de opzet van de 14 stappen toepast in de praktijk, wordt je gedwongen om over alle aspecten van Marcom na te denken en toe te pas… alles lezen - 29-08-2016 00:00
"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en professionals ontwikkelen vanaf de start van de opleiding je marketingvaardigheden. " - 25-08-2016 00:00
"Het is de combinatie van leermethoden die marcom-b zo effectief maakt. Theorie, praktijk en de contactmomenten met klasgenoten en profession… alles lezen - 25-08-2016 00:00
"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en zeker niet onbelangrijk alles is goed gefaciliteerd." - 23-08-2016 00:00
"De opleiding is praktisch, je kunt hetgeen je geleerd heb meteen in de praktijk uitvoeren/uitproberen. Je krijgt les van goeie docenten, en … alles lezen - 23-08-2016 00:00
"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medestudenten aan over gehouden. Zeer goede introductie van marketingcommunicatie. " - 23-08-2016 00:00
"Uitdagende cases, goede praktijkvoorbeelden en heel praktisch. Leuke praktijkgerichte docenten. Goede locaties en leuke contacten met medest… alles lezen - 23-08-2016 00:00
"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allemaal heel bevlogen professionals met enorm veel ervaring waardoor ze sprekende voorbeelden uit de praktijk geven. " - 23-08-2016 00:00
"Het is een enorm inspirerende, complete en resultaatgerichte opleiding, heel praktijkgericht en heel erg up to date. De docenten zijn allema… alles lezen - 23-08-2016 00:00
"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen als basis voor je marketingcommunicatieplannen vind ik niet/ nauwelijks aan bod komen, terwijl dit de basis vormt voor je plannen." - 15-10-2015 00:00
"Het hangt van iemands wensen af. Ik vind dat je veel leert, maar praktische tips/ info over waar/ hoe je feiten en cijfers kunt verkrijgen a… alles lezen - 15-10-2015 00:00
"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad in mijn werk." - 07-10-2015 00:00
"Ik vond de opleiding zeer praktijkgericht en de opleiding geeft een goed inzicht in de wereld van MarCom. Ik heb veel aan de opleiding gehad… alles lezen - 07-10-2015 00:00
"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook iets leren over marketing dan is deze opleiding niet geschikt. Daarnaast wordt er maar een stappenplan gedoceerd en leer je daardoor niet dat strategische marketingcommunicatie ook op andere manieren kan. Iets wat wel nodig is als je in een dynamische omgeving werkt. " - 07-10-2015 00:00
"Binnen deze opleiding wordt niet voldoende aandacht besteed aan de marketingcomponent. Weet je dus al veel over communicatie maar wil je ook… alles lezen - 07-10-2015 00:00
"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in een veranderende wereld werken en ik als professional daarin mee moet bewegen of voorop moet lopen. " - 07-10-2015 00:00
"De opleiding was heel inspirerend waardoor ik veel meer geneigd ben om op nieuwe ontwikkelingen te letten omdat ik me goed besef dat we in e… alles lezen - 07-10-2015 00:00
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.