Marketingcommunicatie A - Dag

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.129 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,1
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie A - Dag
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie A - Dag

"Ik vond het een leerzame opleiding, met fijne klassikale lessen. En ook de examentraining (laatste les) was prettig ter voorbereiding op het examen. Hetgeen ik geleerd heb kan ik (gedeeltelijk) in mijn werk toepassen. Ik heb er dus ook echt iets aan gehad." - 07-11-2018 00:00

"Ik vond het een leerzame opleiding, met fijne klassikale lessen. En ook de examentraining (laatste les) was prettig ter voorbereiding op het… alles lezen - 07-11-2018 00:00

Startdata en plaatsen

Amsterdam
27 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Eindhoven
27 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Rotterdam
27 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Utrecht
27 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Zwolle
27 sep. 2019 tot 6 dec. 2019
Amsterdam
14 feb. 2020 tot 24 apr. 2020
Eindhoven
14 feb. 2020 tot 24 apr. 2020
Rotterdam
14 feb. 2020 tot 24 apr. 2020
Utrecht
14 feb. 2020 tot 24 apr. 2020
Zwolle
14 feb. 2020 tot 24 apr. 2020

Beschrijving

De opleiding Marketingcommunicatie A is ontwikkeld voor iedereen die van start gaat in het vakgebied van marketingcommunicatie. Je ambieert bijvoorbeeld een functie als junior account executive of ...

Ga je starten in een marketingcommunicatiefunctie of heb je voor een deel marketingcommunicatiewerkzaamheden, maar mis je af en toe een theoretische onderbouwing en de vaardigheden om je kennis en inzicht toe te passen in de praktijk? Kies dan voor deze unieke opleiding van SRM en leg een stevig fundament voor jouw verdere loopbaan. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de basisprincipes van marketingcommunicatie. Je ontwikkelt kennis en vaardigheden en leert ho…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketingcommunicatie, NIMA Marketing-A, NIMA Marketingcommunicatie-B, NIMA Marketing-B en Online marketing.

De opleiding Marketingcommunicatie A is ontwikkeld voor iedereen die van start gaat in het vakgebied van marketingcommunicatie. Je ambieert bijvoorbeeld een functie als junior account executive of ...

Ga je starten in een marketingcommunicatiefunctie of heb je voor een deel marketingcommunicatiewerkzaamheden, maar mis je af en toe een theoretische onderbouwing en de vaardigheden om je kennis en inzicht toe te passen in de praktijk? Kies dan voor deze unieke opleiding van SRM en leg een stevig fundament voor jouw verdere loopbaan. Tijdens deze opleiding ga je op praktijkgerichte wijze aan de slag met de basisprincipes van marketingcommunicatie. Je ontwikkelt kennis en vaardigheden en leert hoe je een marketingstrategie en communicatiedoelen vertaalt naar concrete campagnes. Hiervoor verdiep je je in merkidentiteit, marketingdoelgroepen en -behoeften. Zo kun jij na afloop van deze opleiding marketingcommunicatie toepassen op operationeel én tactisch niveau.

Vakopleiding

De opleiding Marketingcommunicatie A duurt 4 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondvariant heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Je rondt deze opleiding af met een digitaal examen. Het voordeel van een digitaal examen is dat je zelf kiest waar en op welk moment je het examen aflegt. Bij succesvolle afronding van het examen ontvang je het zeer gewaardeerde diploma 'Marketingcommunicatie A' van SRM.

In deze opleiding verdiep je je in de basisprincipes van marketingcommunicatie. Daarbij leer je op welke wijze je een effectieve marketinganalyse maakt en hoe je dit vertaalt naar effectieve marketingcommunicatie. Hiervoor verdiep je je in verschillende doelgroepen en leer je hoe je de marketingcommunicatiedoelgroep bepaalt, hoe je een goed marketingcommunicatievraagstuk formuleert en diverse typen barrières onderscheidt. Ook leer je wat de verbanden zijn tussen het marketingcommunicatievraagstuk en de marketingstrategie, klantbehoeften en de merkpositionering. Kortom, wordt volledig klaargestoomd voor jouw verdere carrière als marketingcommunicatieprofessional.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Kernelementen van marketingcommunicatie

o Basisprincipes van marketingcommunicatie
o Het maken van een marketinganalyse
o Marketingdoelstelling en -strategie
o Marketingdoelgroep en -behoeften
o Merkidentiteit en imago

Aan de slag met marketingcommunicatie

o Communicatieboodschap
o Marketingcommunicatiecampagnes
o Marketingcommunicatiekanalen en -middelen

Marketingcommunicatieplan

o Stappenplan voor marketingcommunicatieplanning
o Maken van een marketingcommunicatieplan

SRM-MKCA|Marketingcommunicatie A

8,1
Gemiddeld cijfer voor Marketingcommunicatie A - Dag
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Marketingcommunicatie A - Dag

"Ik vond het een leerzame opleiding, met fijne klassikale lessen. En ook de examentraining (laatste les) was prettig ter voorbereiding op het examen. Hetgeen ik geleerd heb kan ik (gedeeltelijk) in mijn werk toepassen. Ik heb er dus ook echt iets aan gehad." - 07-11-2018 00:00

"Ik vond het een leerzame opleiding, met fijne klassikale lessen. En ook de examentraining (laatste les) was prettig ter voorbereiding op het… alles lezen - 07-11-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Marketingcommunicatie A - Dag

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de opleiding wel enige miscommunicatie was over het verschil tussen de stof uit het boek en uit de lessen, heb ik toch heel veel bruikbaars informatie geleerd die ik nu al kan toepassen in mijn werk als marketeer." - 12-06-2018 00:00

"De opleiding is overzichtelijk en bruikbaar voor iedereen die werkt of wil werken binnen het vak Marketingcommunicatie. Hoewel er tijdens de… alles lezen - 12-06-2018 00:00

starstarstarstarstar_border
Inge-Amsterdam
8,4
Marketingcommunicatie A - Dag

"Marketingcommunicatie A gevolgd van September 07 t/m April 08. Prima tijdsduur om in een goed ontworpen lesprogramma de stof eigen te maken. Met een zeer inspirerende variatie aan docenten uit het vakgebied en een afrondend praktijk weekend had ik het gevoel dat ik de leerstof onder de knie had. Kreeg energie van de lessen/docenten en de leerstof. Voor de werkpraktijk een prima aanvulling om beter, gerichter en kwalitatiever te werken.
" - 14-01-2009 14:56

"Marketingcommunicatie A gevolgd van September 07 t/m April 08. Prima tijdsduur om in een goed ontworpen lesprogramma de stof eigen te maken.… alles lezen - 14-01-2009 14:56

starstarstarstarstar_half
Sandra
9
Marketingcommunicatie A - Dag

"Na Mediaplanning ben ik Marcom A gaan doen ivm een carriere change. Ook deze opleiding vond ik goed. Natuurlijk waren hier geen locatie lessen maar hier werd weer heel veel aandacht besteed aan het Do It!-gedeelte. Behalve een weekend waren er ook vijf Do It!-avonden. Dat was erg leerzaam. Docenten waren eigenlijk bijna allemaal ook weer top. Thx!" - 09-12-2008 17:33

"Na Mediaplanning ben ik Marcom A gaan doen ivm een carriere change. Ook deze opleiding vond ik goed. Natuurlijk waren hier geen locatie less… alles lezen - 09-12-2008 17:33

starstarstarstarstar_border
Arjan Bakker
7,8
Marketingcommunicatie A - Dag

"Marketingcommunicatie gaf mij een goede basis voor onze eigen campagnes richting adverteerders. (Wij zijn uitgeverij) Ik weet nu hoe we concrete en doeltreffende campagnes kunnen maken en dat merk ik in mijn eigen sales, als accountmanager. Als advertentie verkoper stel ik andere vragen waardoor je waarde creeert voor adverteren, bij Reed Business. De Do-It was een uitstekende tool om je kennis toe te leren passen. Het is ook leuk om te leren over de manier hoe ze het in andere branches aanpakken. Prima opleiding als je een basis wilt vormen voor je vak en doeltreffende campagnes wilt leren maken. " - 26-11-2008 12:46

"Marketingcommunicatie gaf mij een goede basis voor onze eigen campagnes richting adverteerders. (Wij zijn uitgeverij) Ik weet nu hoe we conc… alles lezen - 26-11-2008 12:46

starstarstarstar_halfstar_border
Niels
6,6
Marketingcommunicatie A - Dag

"Wisselende kwaliteit van de trainers. Op zich een goede opzet van het trainingsweekend qua inhoud en locatie, maar de lesstof was te algemeen. Het in groepen uitwerken van de praktijkcase was nuttig, het brengt alle opgedane kennis uit deze opleiding bij elkaar. Dat laatste was erg leerzaam, en vooral leuk om te doen." - 05-10-2008 16:45

"Wisselende kwaliteit van de trainers. Op zich een goede opzet van het trainingsweekend qua inhoud en locatie, maar de lesstof was te algemee… alles lezen - 05-10-2008 16:45

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.