HBO Commerciële Economie - 1 jaar - Avond

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van SRM
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 SRM heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 1.131 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeBreda
28 sep. 2020 tot 21 jun. 2021
placeDen Haag
28 sep. 2020 tot 21 jun. 2021
placeRotterdam
28 sep. 2020 tot 21 jun. 2021
placeAlmere
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeAmsterdam
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeArnhem
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeDen Bosch
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeEindhoven
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeMaastricht
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeNijmegen
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeTilburg
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeUtrecht
29 sep. 2020 tot 22 jun. 2021
placeDrachten
1 okt. 2020 tot 24 jun. 2021
placeEnschede
1 okt. 2020 tot 24 jun. 2021
placeGroningen
1 okt. 2020 tot 24 jun. 2021
placeLeeuwarden
1 okt. 2020 tot 24 jun. 2021
placeZwolle
1 okt. 2020 tot 24 jun. 2021
placeBreda
14 dec. 2020 tot 6 sep. 2021
placeDen Haag
14 dec. 2020 tot 6 sep. 2021
placeRotterdam
14 dec. 2020 tot 6 sep. 2021

Beschrijving

Je wilt je op HBO-niveau ontwikkelen op commercieel gebied. Als je werkt in de marketing of sales of als je een zelfstandig ondernemer bent, is dit programma zeer interessant voor jou.
Dit programm...

Een succesvol bedrijf weet wat de klant wil en kan dit bieden. Door je op de juiste manier te onderscheiden kiest de klant bewust voor jouw bedrijf. Wil je weten hoe? Kies dan voor dit HBO-programma. Je verdiept je onder andere in marketingstrategie, marktpositionering, marktanalyse en koopgedrag. Dit programma kan later vrijstelling opleveren in de volledige NVAO-geaccrediteerde Bachelor Commerciële Economie van onze businesspartner NCOI. Kortom: met deze HBO Commerciële Economie kies je voor …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Commerciële economie, Bedrijfseconomie, Management, Economie en Recht, Econometrie en Economie.

Je wilt je op HBO-niveau ontwikkelen op commercieel gebied. Als je werkt in de marketing of sales of als je een zelfstandig ondernemer bent, is dit programma zeer interessant voor jou.
Dit programm...

Een succesvol bedrijf weet wat de klant wil en kan dit bieden. Door je op de juiste manier te onderscheiden kiest de klant bewust voor jouw bedrijf. Wil je weten hoe? Kies dan voor dit HBO-programma. Je verdiept je onder andere in marketingstrategie, marktpositionering, marktanalyse en koopgedrag. Dit programma kan later vrijstelling opleveren in de volledige NVAO-geaccrediteerde Bachelor Commerciële Economie van onze businesspartner NCOI. Kortom: met deze HBO Commerciële Economie kies je voor een programma met een breed profiel en veel carrièremogelijkheden.


Je rondt de module Management en organisatie af met een digitaal examen. De module Commerciële vaardigheden wordt afgerond met een mondeling examen. De overige modules sluit je af met een praktijkgerichte opdracht. Bovendien werk je aan een eindopdracht. Sluit je alle modules en de eindopdracht met een voldoende af, dan ontvang je het diploma ‘HBO Commerciële Economie’ van onze businesspartner NCOI. Wil je verder studeren en voldoe je aan de toelatingsvoorwaarden voor Bachelor, dan ontvang je vrijstelling voor de gelijke onderdelen uit de HBO Bacheloropleiding.

Docenten uit de praktijk gaan in op actuele onderwerpen en werken gericht toe naar een succesvolle afronding. Deze aanpak van NCOI leidt dan ook tot weinig uitval en kent zeer hoge slagingspercentages. Al snel ontwikkel je de nodige praktisch toepasbare kennis op HBO-niveau.
Tijdens dit programma verdiep je je in het vakgebied van commerciële economie aan de hand van de onderwerpen management en organisatie, marketing, bedrijfseconomische aspecten, marktanalyse en koopgedrag. In de bijeenkomsten werk je aan cases en opdrachten, waarbij de theorie voortdurend in verband wordt gebracht met de dagelijkse praktijk. Ook kun je gebruikmaken van het meest actuele studiemateriaal en onze online leeromgeving.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement

(6 bijeenkomsten)
o Kernelementen van marketing
o Inzicht in markten en doelgroepen
o Marketingdoelstellingen en -strategie
o Marktsegmentatie
o Branding en positionering
o Vertalen van doelstellingen naar marketingmix
o Product, prijs, plaats en promotie
o Online marketing en marketingcommunicatie

Marketingcommunicatie en branding

(6 bijeenkomsten)
o Branding
o Marketingcommunicatieplan
o Marketingcommunicatie-instrumenten
o Geïntegreerde communicatie
o Werking van marketingcommunicatie
o Doelgroepanalyse en bepalen marcomdoelstellingen
o (Tactisch) positioneren
o ‘Brand equity’ en langetermijnrelaties
o Public relations
o Actuele ontwikkelingen marcom

Sales- en accountmanagement

(6 bijeenkomsten)
o Accountmanagement
o Accountdoelstellingen
o Relatiemanagement
o Werken aan klanttevredenheid
o Missie, strategie en salesdoelstellingen
o De binnendienst
o Verkoop- en gesprekstechnieken
o Effectief onderhandelen

Management en organisatie

(6 bijeenkomsten)
o Inzicht in de werking van organisaties
o Organisatiestructuur en -processen
o Managementtaken en leiderschapsstijlen
o Leidinggeven en motiveren
o Plannen, aansturen en bewaken
o Werkverdeling en samenwerking
o Bevoegdheden en besluitvorming
o Effectieve werkorganisatie

Commerciële vaardigheden

(4 bijeenkomsten)
o Inleven in klant
o Persoonlijke presentatie en begroeting
o Vraagtechnieken en luistervaardigheden
o Aantrekkelijk presenteren van product of dienst
o Benoemen van klantvoordelen
o Herkennen van koopsignalen
o Afsluittechnieken toepassen
o Inzetten van beïnvloedingstools
o Analyse van marketing- en salesvraagstukken
o Praktische toepassing van de opleiding in de praktijk
o Actuele praktijkcases en praktijktoepassingen

Eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)
Je rondt dit programma af met een eindopdracht.

Het programma HBO Commerciële Economie duurt 1 jaar. Het programma wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagvariant heeft 16 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur. De avondvariant heeft 34 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt dit programma ook via e-learning volgen met contact en begeleiding op afstand.
Dit programma wordt in een 1-jarige en 2-jarige variant aangeboden.

HBO-deelprogramma

SRM-HCE4|HBO Commerciële Economie - 1 jaar

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.