SRM Digital en Media Planning - Virtual Classroom
Startdata en plaatsen
placeVirtual Classroom 5 mei. 2023 tot 14 jul. 2023 |
Beschrijving
Je bent (online) marketeer, brandmanager of contentmarketeer en je wilt weten welke middelen je kunt inzetten om je doelen te verwezenlijken. Je wilt je ontwikkelen tot sparringpartner met een bred...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er i…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Je bent (online) marketeer, brandmanager of contentmarketeer en je wilt weten welke middelen je kunt inzetten om je doelen te verwezenlijken. Je wilt je ontwikkelen tot sparringpartner met een bred...
In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst
en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en
interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je
kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan
opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je
veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een
werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies
over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning
mochten er problemen zijn.
Je wilt een integrale marketingstrategie ontwikkelen waarmee je de
inhoud, positionering en look en feel van je organisatie over al je
kanalen uitrolt. Welke technologische mogelijkheden kun je
benutten? Hoe zet je social in? En hoe zorg je dat online en
offline dezelfde uitstraling hebben? Deze en andere vragen komen
aan bod in de SRM Digital en Media Planning. Je volgt een
aantal losse Masterclasses samen met de deelnemers van de volledige
SRM C Digital Marketeer-opleiding. Ideaal als jij je in een
specifiek onderwerp wilt verdiepen in plaats van het volledige
programma.
In dit programma ga je aan de slag met vraagstukken rondom bijvoorbeeld de positionering van je merk en de verschillende kanalen waar je gebruik van maakt. Je herkent je klanten en hun behoeften en gedrag en stelt op basis hiervan persona's op. Deze zullen je helpen je klanten op verschillende punten van de customer journey van de juiste informatie te voorzien, waardoor ze uiteindelijk jouw producten gaan afnemen en trouwe klanten worden. De inzichten die je tijdens dit programma opdoet, breng je samen in een marketingstrategie die al je marketingactiviteiten omvat.
Met dit programma werk je aan het ontwikkelen van een
geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie. Om deze strategie
succesvol vorm te kunnen geven verdiep je je in onderwerpen als
online marketing en de traditionele marketingmix, mediatypen en
-specialismen en een geïntegreerde en offline aanpak.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
(6bijeenkomsten)
o Strategische aspecten van digitale marketing
o Strategische aspecten en businessmodellen
o Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
o (Online) marktonderzoek
o Online marketing en traditionele marketingmix
o (Online) branding
o Crossmediale optimalisatie/cross channel management
o Digitale instrumenten en tactieken
o Toekomst van social media en communities
o Augmented/mix & virtual reality
o Voice en Internet of Things
o Chatbots & live chat
o Mobile first
o Marketingdata en marketing automation
o Relatiegerichte marketing
o Social business en integratie
o Online klantacquisitie, e-commerce en CRM
o Implementatie van de geïntegreerde marketingstrategie
o Agile marketing
(6bijeenkomsten)
o Positionering, branding en communicatie
o Branding en creatieve ontwikkeling
o Buyer journey, customer journey en persona's: onderzoek naar
consument en markt
o Mediatypen en mediaspecialismen
o Nieuwe mediatoepassingen: voice, gamification, augmented reality,
virtual reality
o Public relations en voorlichting
o Sponsoring en promoties
o Direct-marketingcommunicatie
o Persoonlijke verkoop en evenementen
o Geïntegreerde on- en offline en aanpak
o Mediaplan, mediaselectie en executie
o Budget en accountability
Het programma SRM Digital en Media Planning duurt 3 maanden. Het programma wordt overdag verzorgd. De dagvariant heeft 6 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.
Trainingen
SRM-EMDG|SRM Digital en Media Planning
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.