Webteksten Schrijven

Type product
Tijdsduur

Webteksten Schrijven

Spijkerman Trainingen B.V.
Logo van Spijkerman Trainingen B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 Spijkerman Trainingen B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 3 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Alle trainingen geven wij zowel online als bij u op kantoor. Het kan zijn voor een heel team maar zeker ook voor een individu. Wanneer nodig maken wij de training op maat zodat het aan alle wensen van u voldoet. De training eindigt pas wanneer het beoogde resultaat behaald is. Bij een teamtraining tussen 6 en 8 deelnemers zijn de kosten €3.200,- (btw vrij) voor het gehele team.

Training Betere Webteksten Schrijven

Hoe leest u een tekst op internet? Gaat u eerst zoeken via Google? En…als u iets heeft gevonden: hoe snel klikt u weer weg? Precies. De tijd die een lezer besteedt om uw tekst te lezen is minimaal. Hoogste tijd om naar deze teksten te kijken: is uw tekst goed vindbaar? En als de lezer uw tekst gevonden heeft: hoe lang blijft hij geboeid uw tekst lezen? Denk eens aan de voorpagina van de krant. In een paar seconden heeft u het wereldnieuws op uw netvlies. Zo makkelijk moet een klant uw website ook kunnen lezen. In deze training ontdekt u een nieuwe manier van schrijven. Dit verhoogt uw vindbaarheid en het verlengt de tijd dat een bezoeker op uw website bl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Schrijven voor het web, Schrijven, SEO, Verhalen schrijven en Commercieel schrijven.

Alle trainingen geven wij zowel online als bij u op kantoor. Het kan zijn voor een heel team maar zeker ook voor een individu. Wanneer nodig maken wij de training op maat zodat het aan alle wensen van u voldoet. De training eindigt pas wanneer het beoogde resultaat behaald is. Bij een teamtraining tussen 6 en 8 deelnemers zijn de kosten €3.200,- (btw vrij) voor het gehele team.

Training Betere Webteksten Schrijven

Hoe leest u een tekst op internet? Gaat u eerst zoeken via Google? En…als u iets heeft gevonden: hoe snel klikt u weer weg? Precies. De tijd die een lezer besteedt om uw tekst te lezen is minimaal. Hoogste tijd om naar deze teksten te kijken: is uw tekst goed vindbaar? En als de lezer uw tekst gevonden heeft: hoe lang blijft hij geboeid uw tekst lezen? Denk eens aan de voorpagina van de krant. In een paar seconden heeft u het wereldnieuws op uw netvlies. Zo makkelijk moet een klant uw website ook kunnen lezen. In deze training ontdekt u een nieuwe manier van schrijven. Dit verhoogt uw vindbaarheid en het verlengt de tijd dat een bezoeker op uw website blijft.

Deelonderwerpen

Wat wil de website bezoeker? Focus op een nieuwe stijl, structuur, lay-out, leeslagen en leesmotieven.

Resultaat van de training

  • U vergroot uw online vindbaarheid
  • Uw doelgroep blijft langer op uw website.
  • U verbetert de online ervaring van uw bezoekers
  • Web teksten zijn kort en bondig.
  • Uw doelgroep blijft langer op uw website.

Toelichting

Scoren op de goede zoekwoorden
Om je teksten vindbaar te maken op internet is het belangrijk dat je nadenkt over SEO- woorden. Welke woorden scoren hoog bij zoekmachines? En daarnaast: op welke woorden zoekt een lezer als hij informatie wil over uw onderwerp? Aandacht voor deze twee onderwerpen doet twee dingen voor u: uw pagina komt hoger uit in de zoekresultaten van zoekmachines als Google en Bing. Daarbij, een goed geschreven tekst zorgt voor een positieve ervaring van je websitebezoeker, je boodschap komt ook beter over bij de lezer.

Kiezen en doorklikken
Een website is geen rapport of nieuwsbrief. Het is een hele eigen tekstsoort. Je hoeft niet alles wat je weet kwijt op een webpagina. Wat dan wel? In deze training leer je hoe in te spelen op wat de klant wil weten. En in welke volgorde. Wat zijn de meest logische vragen waar hij antwoord op wil? Welke informatie plaats je eerst en wanneer kun je doorklikken. Hoe zorg je voor interactie? Allemaal vragen waar we mee aan de slag gaan tijdens de training.

DUUR: 2 dagdelen van 3,5u

NIVEAU: MBO/HBO/WO

DOELGROEP: Iedereen die te maken heeft met webteksten produceren: communicatie adviseurs of medewerkers, copywriters, sales specialisten.

AANVANGSNIVEAU: Enige ervaring in schrijven voor eigen organisatie.

STUDIEBELASTING: 7 uur voor de training, 3 uur voor tussentijdse opdracht.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.