Betere brieven en e-mails
Beschrijving
Alle trainingen geven wij zowel online als bij u op kantoor. Het kan zijn voor een heel team maar zeker ook voor een individu. Wanneer nodig maken wij de training op maat zodat het aan alle wensen van u voldoet. De training eindigt pas wanneer het beoogde resultaat behaald is. Bij een teamtraining tussen 6 en 8 deelnemers zijn de kosten €3.200,- (btw vrij) voor het gehele team.
Zakelijke brieven en E-mails schrijven
Weet u hoe de brieven van uw organisatie de deur uitgaan? Zijn ze allemaal geschreven in dezelfde stijl? Stralen ze uit waar u als bedrijf voor staat?
Wees eerlijk. De meeste brieven ‘swingen’ niet. Ook de e-mails zijn onnodig ingewikkeld, standaard en vaak veel te lang. Uw klant leest de helft van de tekst niet eens. Tijdverspilling. In deze training leert u brieven en e-mails te schrijven die uw klant wél leest.
Deelonderwerpen van de training
Structuur, gebruik van ik en wij, oubollig taalgebruik, effect van briefclichés, benadering, tips en trucs voor efficiënt e-mailen.
Resultaat van de training
- Iedereen schrijft volgens de nieuwe stijl.
- U…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Alle trainingen geven wij zowel online als bij u op kantoor. Het kan zijn voor een heel team maar zeker ook voor een individu. Wanneer nodig maken wij de training op maat zodat het aan alle wensen van u voldoet. De training eindigt pas wanneer het beoogde resultaat behaald is. Bij een teamtraining tussen 6 en 8 deelnemers zijn de kosten €3.200,- (btw vrij) voor het gehele team.
Zakelijke brieven en E-mails schrijven
Weet u hoe de brieven van uw organisatie de deur uitgaan? Zijn ze allemaal geschreven in dezelfde stijl? Stralen ze uit waar u als bedrijf voor staat?
Wees eerlijk. De meeste brieven ‘swingen’ niet. Ook de e-mails zijn onnodig ingewikkeld, standaard en vaak veel te lang. Uw klant leest de helft van de tekst niet eens. Tijdverspilling. In deze training leert u brieven en e-mails te schrijven die uw klant wél leest.
Deelonderwerpen van de training
Structuur, gebruik van ik en wij, oubollig taalgebruik, effect van briefclichés, benadering, tips en trucs voor efficiënt e-mailen.
Resultaat van de training
- Iedereen schrijft volgens de nieuwe stijl.
- Uw brieven krijgen een betere structuur.
- U bent minder tijd kwijt aan telefoontjes om uw brieven uit te leggen.
- De lezer begrijpt wat u schrijft.
Toelichting
De juiste uitstraling
In deze maatwerktraining leert u met uw team hoe u snel en volgens
de kernwaarden van uw bedrijf uw brieven en mails te schrijven. U
ontdekt dat u met een goede brief of e-mail wel degelijk uw klant
kunt verrassen.
Lastige materie, simpel uitgelegd
Daarnaast verwacht de klant dat ingewikkelde zaken helder worden
uitgelegd. Dit vormt een kerntaak van een organisatie. Veel
bedrijven werken er hard aan om hun imago te verbeteren. Zij bieden
klanten meer transparantie. Begrijpelijk schrijven speelt hierbij
een belangrijke rol. In onze training leert u moeilijke processen
eenvoudig te beschrijven. Dit bespreken we uitgebreid tijdens de
brieventraining als we met teksten van de deelnemers aan de slag
gaan.
Het stapje extra voor de klant
We willen allemaal de prijs winnen voor meest klantgerichte
organisatie. Toch vergeet men vaak de brieven en e-mails te
bekijken. En…de meeste brieven komen erg onpersoonlijk over: de
processen staan centraal en niet de klant. Hoogste tijd dat
schrijvers zich onderscheiden op papier. Gebruik bijvoorbeeld eens
een quote om een brief te openen, of geef aan het eind van de brief
een tip over hoe de klant het beste het kantoor kan bereiken.
Wil je zelf deze brief ontvangen?
In een gesprek met een klant aan de telefoon of aan de balie is het
makkelijk om mee te denken: je hebt de klant immer voor je staan.
Vaak ontbreekt de vertaling naar papier nog. Het is de uitdaging om
tijdens de training op zoek te gaan naar creatieve oplossingen om
het stapje extra te zetten, zodat de klant zich speciaal voelt.
DUUR: 2 dagdelen van 3,5u
NIVEAU: MBO/HBO
DOELGROEP: Adviseurs, assistenten binnen het bankwezen of
overheid.
AANVANGSNIVEAU: Deze training is geschikt voor iedereen die brieven
schrijft of gaat schrijven.
STUDIEBELASTING: 7 uur voor de training, 3 uur voor tussentijdse
opdracht.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.