Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

Type product
Trainer
Gerben van Driel
Logo van Speak To Succeed
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,4 Speak To Succeed heeft een gemiddelde beoordeling van 9,4 (uit 25 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,2
Gemiddeld cijfer voor Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Arnaud Muit
Manager Business Control
8
Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

"Gerben gaf een duidelijke verhaallijn mee voor een goede presentatie, samen met veel bruikbare tips.
De workshop was zeer praktisch, duidelijk en interessant. De opgedane ervaringen in de workshop kan ik direct in de dagelijkse praktijk toepassen." - 24-10-2019 22:56

"Gerben gaf een duidelijke verhaallijn mee voor een goede presentatie, samen met veel bruikbare tips. De workshop was zeer praktisch, duide… alles lezen - 24-10-2019 22:56

Beschrijving

Je hebt bijvoorbeeld nieuwe werkwijze, benadering of strategie. Maar:

- hoe maak je daar een overtuigend verhaal van richting stakeholders (klanten, medewerkers, collega's of consumenten)?

- Hoe schep je draagkracht, vertrouwen en/of enthousiasme?  

- Hoe zorg je ervoor dat iedereen een gelijkluidend verhaal verteld ? 

Daarvoor heb ik de training/workshop Storytelling na Transformatie voor Teams ontwikkeld. 

WAT LEVERT HET OP? 

- Je voorkomt een valse start: je krijgt maar 1 kans om een eerste indruk te maken. Daarvan wil je dat die goed is. Want gooi je het over een verkeerde boeg of sla je de verkeerde toon aan richting doelgroep, dan creëer je scepsis en weerstand in plaats van s…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je hebt bijvoorbeeld nieuwe werkwijze, benadering of strategie. Maar:

- hoe maak je daar een overtuigend verhaal van richting stakeholders (klanten, medewerkers, collega's of consumenten)?

- Hoe schep je draagkracht, vertrouwen en/of enthousiasme?  

- Hoe zorg je ervoor dat iedereen een gelijkluidend verhaal verteld ? 

Daarvoor heb ik de training/workshop Storytelling na Transformatie voor Teams ontwikkeld. 

WAT LEVERT HET OP? 

- Je voorkomt een valse start: je krijgt maar 1 kans om een eerste indruk te maken. Daarvan wil je dat die goed is. Want gooi je het over een verkeerde boeg of sla je de verkeerde toon aan richting doelgroep, dan creëer je scepsis en weerstand in plaats van steun. En dàt herstellen kost veel meer geld en tijd dan het in één keer goed doen. 

- Je vermijdt valkuilen: de training/sessie wordt begeleid door een trainer die expert is op dit onderwerp. Hij verdiept zich inhoudelijk verdiept in jullie casus. Leeft zich in in de doelgroep. En toetst tijdens de sessie jullie verhaal. Al talloze malen zijn teams hierdoor voor grote missers behoed.  

- Er ontstaat helderheid:  zeker bij complexe zaken zien teams op een gegeven moment zelf door de bomen het bos niet meer. Waar draait het nou om? Wat is de sterkste argumentatie? Dat wordt door deze workshop helder. 

- Je leert van elkaar: Doordat iedereen zijn inzichten op tafel legt worden automatisch best practices gedeeld. Teams maken elkaar daardoor beter. 

- Teambuilding: bijna altijd ontstaat er een dialoog. Keer op keer melden teams hoe nuttig ze dit vinden. En hoe de sessie er dus ook voor zorgt dat teamleden elkaar beter begrijpen en weten te vinden. 

En last but not least: 

- JE KOMT TOT HET BEST MOGELIJKE VERHAAL: Je leert namelijk wàt een verhaal sterk maakt, waarom dat werkt, en hoe je van jullie casus het best mogelijk verhaal maakt in de ogen van je doelgroep. 

HOE LANG/DUUR IS DE SESSIE? 

Dit is aan jullie. Wil je een eenmalige workshop van een halve dag, dan hangt daar een andere investering aan dat dat je er 1 of 2 dagen voor uittrekt. 

Realiseer je wel dat de kwaliteit en impact groter wordt naarmate je er zelf meer in investeert.

Zeker bij complexe casussen werkt het geweldig om bijvoorbeeld een kickoff te doen, vervolgens er een week of 2 overheen te laten gaan om daarna een terugkomsessie te doen. In de tussentijd borrelen er namelijk altijd ideëen en inzichten op die je niet binnen een dag gegegen worden. 

Als je meer op zoek bent naar een inspiratie- of bewustwordingssessie dan kan een halve dag al voldoende zijn. 

WAT KOMT ER AAN BOD?

In de eerste plaats: jullie eigen situatie en casus. Doel is om daar om dààr het best mogelijke verhaal van te maken. 

Maar om dat te bereiken worden er oefeningen, wetenschappelijke inzichten en ervaringen aangereikt waarmee de groep spelenderwijs tot het besef komt hoe ze tot dat goede verhaal komen. 

Een standaard opbouw is als volgt: 

- OPENING: We beginnen met een leuke en luchtige oefening waarin iedereen een persoonlijk verhaal bedenkt en aan elkaar vertelt. 

- REFLECTIE: De oefening levert altijd minstens 1 interessant persoonlijk verhaal op. Daarop refelecteren we en destilleren we de aspecten die van een verhaal een goed verhaal maken. Moraal: iedereen kan een goed verhaal vertellen. Jullie doen het al. Nu is het zaak om dat ook zakelijk te gaan doen. 

- CASUS: Dan gaan we naar de casus. Iedereen vertelt dat verhaal zoals hij/zij het nu zou doen.

- REFLECTIE: In hoeverre horen we de hiervoor gedestilleerde storytellingprincipes terug? In hoeverre spreekt het de doelgroep aan? In de praktijk blijkt vaak: nauwelijks. Hoe komt dat?  

- STAKEHOLDERANALYSE: Er is maar 1 groep die bepaalt of je verhaal goed is. Niet jij. Niet de trainer. Maar je uiteindelijke doelgroep. En daar wordt vaak aan voorbijgegaan. Tijd dus voor ene lesje nederigheid. Zet je eigen agenda eens op zij en verdiep je in de doelgroep:

  • Hoe denken zij?
  • Wat is hun huidige standpunt?
  • Welke behoeften hebben ze?
  • Wat verwachten en verlangen ze van jullie?
  • Wat betekent dit voor je verhaal?

- WAT KUNNEN WE LEREN VAN HOLLYWOOD ALS HET GAAT OM STORYTELLING? 

- WELKE PSYCHOLOGISCHE EN NEUROWETENSCHAPPELIJKE INZICHTEN OVER STORYTELLING ZIJN RELEVANT? 

- HOE VERMIJD JE WEERSTAND? 

Eventueel kan het programma ook uitgebreid worden met modules over hoe je het verhaal vervolgens daadwerkelijk het beste presenteert

WIE IS DE TRAINER? 

De sessie wordt verzorgd door oud-journalist, programmamaker en TV-presentator Gerben van Driel. Hij werkte onder andere voor RTL Z. Vóór zijn TV-carrière studeerde  hij Bedrijfskunde aan de Rotterdam School of Management en werkte daarna o.a. voor ABN Amro. 

WAAROM KAN HIJ DIT? 

Hij heeft een ideale combinatie aan kennis, inzicht en ervaring die hem als geen ander in staat stelt dit soort sessies te begeleiden: 

- Business sense: hij snapt het bedrijfsleven

- Goed luisteraar: vanuit zijn journalistieke ervaring 

- Kritisch doorvrager: vanuit zijn journalistieke ervaring weet hij de juiste vragen te stellen om jullie case helder te krijgen én het team aan het denken te zetten. 

- Scherpe denker: hij is erop getraind om hoofd- en bijzaken te scheiden. Handig, zeker bij complexe casussen.

- Expert Storyteller: na 10 jaar TV herkent Gerben als geen ander de elementen die een verhaal een goéd verhaal maken. Dat stelt hij desgewenst ter beschikking.

- Specialist in overtuigen en weerstanden: Gerben beschikt over enorm veel parate kennis over hoe het brein en de psyche werken. En waar je dus op moet letten als je een goed verhaal wil maken.   

- Didactisch onderlegd: het programma is zo vormgegeven dat deelnemers zich de materie écht eigen maken. 

- Bevlogen en humoristisch: hij kan als geen ander een verfrissende sfeer neerzetten waarin het prettig werken is. 

Speak To Succeed is opgericht door presentatiespecialist Gerben van Driel (1978). Zijn trainingen zijn gebaseerd op 3 sterke pijlers: 

- een stevige achtergrond als storyteller en presentator (o.a. RTL Z)

- corporate werkervaring (o.a. ABN AMRO)

- wetenschappelijke onderbouwing 

Alles is erop gericht om deelnemers bij te brengen en te laten ervaren hoe ze vanuit zichzelf meer impact kunnen hebben.  

9,2
Gemiddeld cijfer voor Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Arnaud Muit
Manager Business Control
8
Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

"Gerben gaf een duidelijke verhaallijn mee voor een goede presentatie, samen met veel bruikbare tips.
De workshop was zeer praktisch, duidelijk en interessant. De opgedane ervaringen in de workshop kan ik direct in de dagelijkse praktijk toepassen." - 24-10-2019 22:56

"Gerben gaf een duidelijke verhaallijn mee voor een goede presentatie, samen met veel bruikbare tips. De workshop was zeer praktisch, duide… alles lezen - 24-10-2019 22:56

starstarstarstarstar
Thom van Andel
Consultant
10
Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

"Workshop van Gerben gehad over storytelling, echt top!

Aantal dingen die heel goed werkten:

- Simpele handvaten om meeslepend verhaal te maken en over te brengen
- Oefenen met pitch voor de camera werkt heel goed
- Directe en to the point feedback van Gerben om verhaal en presentatie beter te maken
- Fun

Doen!

" - 23-04-2019 08:33

"Workshop van Gerben gehad over storytelling, echt top! Aantal dingen die heel goed werkten: - Simpele handvaten om meeslepend verhaal… alles lezen - 23-04-2019 08:33

starstarstarstarstar_half
Annelouc Best
Consultant
9
Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

"Zeer leerzaam. Gerben is inspirerend en vol nuttige ervaring. De finisher met je pitch voor de camera is heel krachtig. Iedereen, zelfs met camera vrees, heeft een mooie pitch kunnen opnemen. Dankzij de coaching van Gerben." - 23-04-2019 06:44

"Zeer leerzaam. Gerben is inspirerend en vol nuttige ervaring. De finisher met je pitch voor de camera is heel krachtig. Iedereen, zelfs met … alles lezen - 23-04-2019 06:44

starstarstarstarstar_half
Frans van Loef
9
Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

"Een super inspirerende workshop, waar je snel wordt uitgedaagd naar aanscherpen van je story/pitch. Ook heel goed om dit met collega's te doen, de verschillende stijlen en stories, geven je de kans het beste hier uit te halen en in je eigen story mee te nemen! En Gerben begeleid dit op een impactvolle wijze, door jou veel te laten oefenen en iedere keer 1 á 2 punten aan te geven om verder te slijpen. Direct impact! " - 22-04-2019 15:25

"Een super inspirerende workshop, waar je snel wordt uitgedaagd naar aanscherpen van je story/pitch. Ook heel goed om dit met collega's te do… alles lezen - 22-04-2019 15:25

starstarstarstarstar
Tom Switzar
Algemeen directeur
10
Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

"Gerben is een vakman. Dat spat er vanaf. Hij neemt de ervaring van honderden uitzendingen bij RTL mee. Hij doet alles met zijn hart. Hij neemt zijn deelnemers vol passie mee. Aan het einde ben je écht in staat om een goed verhaal te houden. Desgrvraagd maakt hij daarvan meteen een opnamen met professionele apparatuur. " - 20-04-2019 14:42

"Gerben is een vakman. Dat spat er vanaf. Hij neemt de ervaring van honderden uitzendingen bij RTL mee. Hij doet alles met zijn hart. Hij nee… alles lezen - 20-04-2019 14:42

Rogier 't Hooft
starstarstarstarstar_half
Rogier 't Hooft
9
Meer impact mbv Storytelling voor Presentaties (Communicatie - Management)

"Veel geleerd! Mooie combinatie van zelf uitgedaagd worden en uitleg van bruikbaar model / gedachtegoed. Gerben traint op een prettige manier: iedereen was aangehaakt en zat er ‘helemaal in’. Oefening uiteindelijk voor de camera maakte het heel ‘echt’. " - 20-04-2019 05:05

"Veel geleerd! Mooie combinatie van zelf uitgedaagd worden en uitleg van bruikbaar model / gedachtegoed. Gerben traint op een prettige manier… alles lezen - 20-04-2019 05:05

Gerben van Driel - Helpt je 1) met je verhaal en 2) met het overtuigend presenteren daarvan
Gerben van Driel
Helpt je 1) met je verhaal en 2) met het overtuigend presenteren daarvan
9,4

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.