Crisis communicatie / Crisis management / Media training

Type product
Trainer
Ben Posthumus
Logo van Silent Speakers
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Silent Speakers heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 267 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

9,2
Gemiddeld cijfer voor Crisis communicatie / Crisis management / Media training
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Hester Krijgsman
Communicatieadviseur
8
Crisis communicatie / Crisis management / Media training

"Een training waarbij leren door te doen centraal heeft gestaan. Helder en bondig. Maakt je bewust van je eigen valkuilen, wat werkt wel/niet en 'trucs' van journalisten. Heeft veel handvatten gegeven en vertrouwen om ten tijde van een eventuele crisis de communicatie op een dusdanige manier in te richten dat je zelf de regie houdt. " - 01-07-2015 13:35

"Een training waarbij leren door te doen centraal heeft gestaan. Helder en bondig. Maakt je bewust van je eigen valkuilen, wat werkt wel/niet… alles lezen - 01-07-2015 13:35

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !

Beschrijving

BENT U NIEUWS OF MAAKT U HET?

Omgaan met de media tijdens een crisis is een vak apart. Op een onverwacht moment wordt van u en uw organisatie communicatief zeer veel verwacht. Het lastige is dat in tijden van crisis van u verwacht wordt dat u de nodige informatie verschaft aan de pers terwijl deze informatie vaak (nog) niet voorhanden is. Denk in dit verband maar eens aan het aantal slachtoffers, de exacte omvang van de crisis, schadelijke stoffen die mogelijk zijn vrijgekomen en ander onheil.

De media verwachten in dit geval u dat u onmiddelijk feiten communiceert maar deze feiten zijn meestal nog niet beschikbaar. Hoe gaat u hiermee om als woordvoerder namens uw organisatie?

De specifie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Resultaatgericht no-nonsense communicatietrainen met humor en plezier !

BENT U NIEUWS OF MAAKT U HET?

Omgaan met de media tijdens een crisis is een vak apart. Op een onverwacht moment wordt van u en uw organisatie communicatief zeer veel verwacht. Het lastige is dat in tijden van crisis van u verwacht wordt dat u de nodige informatie verschaft aan de pers terwijl deze informatie vaak (nog) niet voorhanden is. Denk in dit verband maar eens aan het aantal slachtoffers, de exacte omvang van de crisis, schadelijke stoffen die mogelijk zijn vrijgekomen en ander onheil.

De media verwachten in dit geval u dat u onmiddelijk feiten communiceert maar deze feiten zijn meestal nog niet beschikbaar. Hoe gaat u hiermee om als woordvoerder namens uw organisatie?

De specifieke training Mediatraining/Crisiscommunicatie bereidt u voor op elk denkbaar mediaoptreden waarbij sprake is van een crisissituatie. Cases uit uw beroepspraktijk staan centraal. U oefent ondermeer in het formuleren van krachtige, overtuigende kernboodschappen en u wordt stevig aan de tand gevoeld over kwesties waarin sprake is van een crisis.

U wordt meerdere keren gefilmd en geinterviewd. Uw mediaoptredens worden grondig geanalyseerd en van feedback voorzien. Door intensief te oefenen is de ervaring dat u al na een dag regie krijgt over uw boodschappen. 

9,2
Gemiddeld cijfer voor Crisis communicatie / Crisis management / Media training
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Hester Krijgsman
Communicatieadviseur
8
Crisis communicatie / Crisis management / Media training

"Een training waarbij leren door te doen centraal heeft gestaan. Helder en bondig. Maakt je bewust van je eigen valkuilen, wat werkt wel/niet en 'trucs' van journalisten. Heeft veel handvatten gegeven en vertrouwen om ten tijde van een eventuele crisis de communicatie op een dusdanige manier in te richten dat je zelf de regie houdt. " - 01-07-2015 13:35

"Een training waarbij leren door te doen centraal heeft gestaan. Helder en bondig. Maakt je bewust van je eigen valkuilen, wat werkt wel/niet… alles lezen - 01-07-2015 13:35

starstarstarstarstar
Jan Favié
Beleidsmedewerker
10
Crisis communicatie / Crisis management / Media training

"In een dag 20 leidinggevenden geleerd de kernboodschap kort en krachtig te formuleren en voor het voetlicht te brengen én te leren hoe te handelen bij en in een persconferentie. Dit alles met veel humor gebracht: zeer inspannend en goed!" - 25-02-2013 07:42

"In een dag 20 leidinggevenden geleerd de kernboodschap kort en krachtig te formuleren en voor het voetlicht te brengen én te leren hoe te ha… alles lezen - 25-02-2013 07:42

starstarstarstarstar
Paschal Vliegen
Directeur Basisschool
10
Crisis communicatie / Crisis management / Media training

"Deze training bevatte een erg prettige mix van compacte basistheorie en praktisch oefenen voor de camera. Net zoals in de praktijk waren er momenten waarop wij als deelnemers verrast werden door een opdracht. De trainers wisten een zodanig professionele en prettige sfeer te scheppen dat we als deelnemende collega's gebruik konden maken van elkaars kwaliteiten en op positief kritische/opbouwende wijze elkaars performance konden bekijken en becommentariëren.
" - 24-02-2013 14:55

"Deze training bevatte een erg prettige mix van compacte basistheorie en praktisch oefenen voor de camera. Net zoals in de praktijk waren er … alles lezen - 24-02-2013 14:55

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Crisis communicatie / Crisis management / Media training

"Silent Speakers leert je omgaan met de pers. Do's en Don'ts. Ervaringen opdoen met het spreken voor de camera (overval techniek). Belangrijkheid van een kernboodschap. " - 05-02-2013 08:06

"Silent Speakers leert je omgaan met de pers. Do's en Don'ts. Ervaringen opdoen met het spreken voor de camera (overval techniek). Belangrijk… alles lezen - 05-02-2013 08:06

starstarstarstarstar
Frank Machielsen
directeur po
10
Crisis communicatie / Crisis management / Media training

"Door deze training te volgen werd me duidelijk hoe ik overkom en wat ik wel en niet moet doen. De training is een uitstekende aanvulling op literatuur en andere vormen van communicatie. Door de realiteit zo goed mogelijk na te bootsen komt deze training echt binnen! " - 04-02-2013 07:45

"Door deze training te volgen werd me duidelijk hoe ik overkom en wat ik wel en niet moet doen. De training is een uitstekende aanvulling op … alles lezen - 04-02-2013 07:45

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.