Introduction to SharePoint 2019
- Tijdsduur
Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Automatisering & ICT/IT en #3 beste grote opleider.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #2 in Automatisering & ICT/IT.
Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Automatisering & ICT/IT.
Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.Startdata en plaatsen
Beschrijving
SignOn ICT Trainingen+ verzorgt al ruim 21 jaar ICT trainingen en consultancy in heel Nederland.
- Beste ICT Opleider van Nederland 2017, 2018, 2020, 2021 en 2023
- Hoge opleiderscore 9.4/10
- Microsoft Partner Silver Data Analytics
- CEDEO gecertificeerd
- PE- erkend
- Cursuslocaties van topkwaliteit
- Klassikaal op locatie | Klassikaal online | In-company / Maatwerk | Individeel | E-Learning
- Unieke switchgarantie
- Unieke nazorg en consultancy
SharePoint 2019 Introductie training
Deze SharePoint 2019 training is geschikt voor eindgebruikers. Die nog niet bekend zijn met SharePoint en niet verantwoordelijk zijn voor het beheer van een SharePoint site.Voor wie?
Deze training is geschikt voor eindgebruikers die werken in SharePoint 2019.Wat levert deze training jou op?
- Je leert navigeren door een SharePoint 2019 Team Site
- Je leert SharePoint-lijsten maken en aan te passen
- Je leert Leren SharePoint bibliotheken aan te maken
- Je leert documentversies van bibliotheken te beheren
- Je leert SharePoint lijst- en bibliotheekweergaven te maken
- Je leert Office Outlook en Excel applicaties te integreren met SharePoint 2019
Voorkennis
Er is g…Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
SignOn ICT Trainingen+ verzorgt al ruim 21 jaar ICT trainingen en consultancy in heel Nederland.
- Beste ICT Opleider van Nederland 2017, 2018, 2020, 2021 en 2023
- Hoge opleiderscore 9.4/10
- Microsoft Partner Silver Data Analytics
- CEDEO gecertificeerd
- PE- erkend
- Cursuslocaties van topkwaliteit
- Klassikaal op locatie | Klassikaal online | In-company / Maatwerk | Individeel | E-Learning
- Unieke switchgarantie
- Unieke nazorg en consultancy
SharePoint 2019 Introductie training
Deze SharePoint 2019 training is geschikt voor eindgebruikers. Die nog niet bekend zijn met SharePoint en niet verantwoordelijk zijn voor het beheer van een SharePoint site.Voor wie?
Deze training is geschikt voor eindgebruikers die werken in SharePoint 2019.Wat levert deze training jou op?
- Je leert navigeren door een SharePoint 2019 Team Site
- Je leert SharePoint-lijsten maken en aan te passen
- Je leert Leren SharePoint bibliotheken aan te maken
- Je leert documentversies van bibliotheken te beheren
- Je leert SharePoint lijst- en bibliotheekweergaven te maken
- Je leert Office Outlook en Excel applicaties te integreren met SharePoint 2019
Voorkennis
Er is geen specifieke voorkennis benodigd.Taal
De standaardtaal tijdens de cursus is Nederlands. In-company maatwerk trainingen worden ook in andere talen gegeven.Lesmateriaal
Bij de training ontvang je Microsoft Official Courseware. De lestijden zijn van 9.00 tot 16.30. Na afloop ontvang je een certificaat.Vervolgtraining
Wil je na deze cursus een aansluitende cursus volgen? Kijk dan eens naar onze andere SharePoint trainingen. Wij zijn blij met jou als loyale cursist. Daarom ontvang je op al onze trainingen automatisch 5% loyaliteitskorting op je factuur, wanneer je inschrijft voor een volgende training.Lesprogramma – Introduction to SharePoint 2019
Module 1: SharePoint 2019 Introduction
SharePoint is a collaboration tool at its heart. Its primary goal is to make it easy for users to find and share information, and there are many features built into SharePoint to facilitate this. SharePoint’s library system feature can provide a superior alternative to the traditional file server. SharePoint lists can be an easy-to-design and easy-to-use alternative to sharing spreadsheet files or more formal database tables. Both lists and libraries can be customized and extended to provide enhanced appearances and functionality, such as calendars and blogs, to name a couple. All of this collaboration can be done through a browser interface and in some cases through integration with Microsoft Office applications.
Lessons of Module 1
- SharePoint Versions
- Team Site Layout and Navigation
- Layout
- Navigation
Lab of Module 1 : Exercise
- Team Site Navigation
Module 2: SharePoint List Basics
Lists are a fundamental building block in SharePoint that provides a way for users to store and view data. SharePoint comes “out of the box” with many predefined list templates that are easy to use. Lists can be further customized by adding columns to store just about any type of information. Additionally, list columns can be validated as well as linked between other lists. Lists are a very flexible and powerful tool in SharePoint.
Lessons of Module 2
- Creating Apps Using List Templates
- Creating Lists
- Creating Lists Using List Templates
- List Columns
- Creating List Columns
- Column Validation
- Validating a List Column
Lab of Module 2 : Exercises
- Working with Team Site Lists
- Create Custom Lists and Columns
Module 3: LIbrary Basics
SharePoint Libraries share the same characteristics as SharePoint lists such as columns, views, and validation to name a few. What distinguishes SharePoint libraries is that each item in a library has a underlying document. So in addition to the data stored in library columns, the document stores its own data based on the type of document. Because of the extra data that can be stored in columns that can be used to filter and search by and features such as versioning, libraries are considered a great replacement for the more traditional file server system. Libraries are, like lists, a fundamental building block in a SharePoint site.
Lessons of Module 3
- Library Templates
- Creating Libraries
- Creating a Document Library and Adding Columns
- Creating an Asset Library
- Managing Documents and Versioning
- Checking Out Documents
- Deleting and Restoring Documents
- Versioning
Lab of Module 3 : Exercises
- Working with Team Site Libraries
- Creating Libraries
- Document Versioning
Module 4: Working with Lists and Library Views
Views provide a flexible system to display SharePoint list and library data in an easy-to-read and easy-to-use manner. Every SharePoint list and library can have multiple views created and configured, and some list and library templates come with special views preconfigured. Views can be defined for personal use or shared use.
Lessons of Module 4
- Default Views
- Explore Default Views
- Custom Views
- How to Create a Custom View
Lab of Module 4 : Exercises
- Working with Views
- Creating Public and Personal Views
Module 5: Office Integration
One of the nice features of SharePoint is its ability to integrate with Microsoft Office applications. Just about every Office application offers some level of integration with SharePoint whether it be simple, such as using an Excel spreadsheet to create a new list, or more full featured, such as Outlook integration. Some integration features enhance what is available online through a browser while others allow access to SharePoint content offline such as a mobile computer environment. This lesson will use a series of walk-throughs and exercises to show how each Office application can integrate with SharePoint.
Note that this chapter is exploring integration with Office locally installed on the machine connecting to SharePoint. Office Online Server is a browser based version of Office that allows you to create and modify office documents. With SharePoint 2019 Office Online Server can be integrated and is considered an essential piece for many SharePoint installations. That being said, since it is a separate product from SharePoint it is not covered as part of this course.
Lessons of Module 5
- Excel Integration
- Outlook Integration
- Access Integration
Module 6: Working with Sites
All SharePoint content is accessed through a site. A SharePoint site is the container for lists and libraries and provides a starting point for basic administration. The content, lists, libraries, and basic look and feel of a site is initially determined by the Site Template used to create the site.
Lessons of Module 6
- Site Templates
- Creating Sites
- Creating a Team Site
- Site Navigation
- Managing Site Navigation
Lab of Module 6 : Exercises
- Creating Team Sites
- Creating a Meeting Workspace
- Creating a Blog Site
Lesmethodes
Kies de lesmethode die het best bij je past. Deze training kun je op de volgende manieren volgen:
-
Online hybride training
Een live trainer geeft de training in de klas en je volgt deze training online (vanuit huis of kantoor) via Zoom. Je hebt direct contact met de trainer en andere deelnemers die fysiek in de klas of online deelnemen. -
Klassikaal op locatie
Deze training wordt gegeven op verschillende trainingslocaties in Nederland. Net als bij de Virtual Classroom training zijn er medewerkers van verschillende bedrijven aanwezig. Volledig verzorgd, inclusief uitgebreide lunch. Handig! Wil je na je inschrijving toch wisselen van lesmethode? Maak dan gebruik van onze SwitchGarantie. Je kunt dan gratis, tot 3 werkdagen voor aanvang van de cursus, wisselen van lesmethode voor diezelfde training. -
In-company / Maatwerk
In een op maat gemaakte training wordt alleen datgene behandeld dat relevant is voor jouw werksituatie en/of bedrijf. Dit maakt deze training zeer effectief. Beschikbaar in het Nederlands, Engels en Duits. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan de korting wel oplopen tot 50% t.o.v. de Klassikale Training. Meer info of scherpe offerte aanvragen.
Microsoft Partner – Silver Data Analytics
SignOn bezit de status Microsoft Partner – Silver Data Analytics en toont daarmee aan dat de kennis, vaardigheden en prestaties van een bijzonder hoog niveau zijn. We laten hiermee zien volledig op de hoogte te zijn van de nieuwste technieken over Microsoft Power BI en Big Data.Microsoft Certified Trainers
Onze Microsoft Certified Trainers (MCT) zijn experts in hun vakgebied en gecertificeerd volgens de voorwaarden van Microsoft. Naast het geven van trainingen werken ze ook in projecten en kennen als geen ander de dagelijkse praktijk. Daardoor weten zij waar cursisten dagelijks mee te maken krijgen en tegen aan kunnen lopen. Zij gebruiken hun praktijkervaring ter verrijking van de theorie in de klas.Cedeo erkenning: wat betekent dit voor u?
Cedeo is een begrip als het gaat om opleidingen. Er zijn circa 300 Cedeo-erkende instituten in Nederland. Met een keuze voor een Cedeo-erkende leverancier weet u daarom zeker dat u een keuze maakt voor één van de betere opleidingsinstituten.SignOn en het UWV
SignOn ICT Trainingen+ is erkend scholingspartner van het UWV. SignOn ICT Trainingen+ is één van de weinige ICT opleidingen organisaties die door het UWV erkend is om opleidingen te verzorgen om mensen weer te helpen bij het terugkeren in het arbeidsproces.Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.