Een (bedrijfs)journalistiek artikel schrijven

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats
Logo van Schrijftrainingen Online

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Zoom
8 sep. 2020 tot 13 okt. 2020
Toon rooster
event 8 september 2020, 03:02-03:02, Een goed onderwerp kiezen
event 15 september 2020, 03:02-03:02, Een plan van aanpak
event 22 september 2020, 03:02-03:02, Naar de eerste versie
event 29 september 2020, 03:02-03:02, Feedbackmoment 1
event 6 oktober 2020, 03:02-03:02, Een publicabel verhaal
event 13 oktober 2020, 03:02-03:02, Feedbackmoment 2
computer Online: Zoom
27 okt. 2020 tot 1 dec. 2020
Toon rooster
event 27 oktober 2020, 03:02-03:02, Een goed onderwerp kiezen
event 3 november 2020, 03:02-03:02, Een plan van aanpak
event 10 november 2020, 03:02-03:02, Naar een eerste versie
event 17 november 2020, 03:02-03:02, Feedbackmoment 1
event 24 november 2020, 03:02-03:02, Een publicabel verhaal
event 1 december 2020, 03:02-03:02, Feedbackmoment 2

Beschrijving

Deze training bestaat uit 4 lessen en 3 feedbackmomenten

Een langer artikel schrijven doe je niet zomaar. Wil je dat het verhaal straks niet alleen begrepen wordt maar dat je lezer het ook van begin tot eind leest, dan moet je daar wel wat voor doen. Globaal zijn er drie soorten ontvangers van je tekst: degenen die het überhaupt niet gaan lezen omdat ze het onderwerp niet interessant vinden, hoe prachtig je het ook geschreven hebt. Dan zijn er ook nog degenen die het sowieso gaan lezen omdat ze het onderwerp machtig interessant vinden, het maakt niet uit hoe het geschreven is. En de laatste groep, dat zijn de mensen die het misschien gaan lezen. Als het een mooi verhaal is. Als het ze pakt.…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Journalistiek, Schrijven, Mediatraining, Mediaplanning en Crossmedia.

Deze training bestaat uit 4 lessen en 3 feedbackmomenten

Een langer artikel schrijven doe je niet zomaar. Wil je dat het verhaal straks niet alleen begrepen wordt maar dat je lezer het ook van begin tot eind leest, dan moet je daar wel wat voor doen. Globaal zijn er drie soorten ontvangers van je tekst: degenen die het überhaupt niet gaan lezen omdat ze het onderwerp niet interessant vinden, hoe prachtig je het ook geschreven hebt. Dan zijn er ook nog degenen die het sowieso gaan lezen omdat ze het onderwerp machtig interessant vinden, het maakt niet uit hoe het geschreven is. En de laatste groep, dat zijn de mensen die het misschien gaan lezen. Als het een mooi verhaal is. Als het ze pakt. Voor die laatste groep moet je je best doen. Hoe krijg je de aarzelende lezer zover dat hij je hele verhaal leest? Hoe schrijf je het zo dat hij het al uit heeft voordat hij er erg in heeft? Dat vraagt niet alleen om een prettige schrijfstijl maar ook om een hele heldere structuur en een goed plan.

Voor wie?

Voor iedereen die wel eens een artikel schrijft voor het bedrijfsblad van de organisatie of het bedrijf waar hij werkt en die graag zou willen dat zijn artikelen wat beter gelezen werden. Voor iedereen die er stiekem over droomt om eens een artikel gepubliceerd te krijgen in een krant of tijdschrift (of op een mooi online medium). Voor iedereen die al geregeld teksten schrijft maar het leuk vindt om zijn stijl of aanpak nog wat verder te verbeteren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Schrijftrainingen Online, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.