Commercieel schrijven

Niveau
Tijdsduur
Logo van Schrijftrainingen Online
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Schrijftrainingen Online heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Deze training bestaat uit 4 lessen en 3 feedbackmomenten.

Commercieel schrijven betekent: schrijven met in je achterhoofd altijd het commerciële doel dat je tekst moet dienen. Je schrijft webteksten om een organisatie of bedrijf 'te verkopen', je mailt namens die organisatie of dat bedrijf, je werkt misschien aan een folder of brochure. Iedereen die schrijft houdt daarbij zijn potentiële lezers voor ogen: begrijpen ze het wel, geef je wel de informatie waar ze behoefte aan hebben? Wie commercieel schrijft moet zich daarbij ook nog altijd afvragen: komen we er zo wel goed op te staan? Kweek ik op deze manier goodwill bij mijn lezers, doe ik ons bedrijf of onze organisatie hier goed mee?

Com…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Deze training bestaat uit 4 lessen en 3 feedbackmomenten.

Commercieel schrijven betekent: schrijven met in je achterhoofd altijd het commerciële doel dat je tekst moet dienen. Je schrijft webteksten om een organisatie of bedrijf 'te verkopen', je mailt namens die organisatie of dat bedrijf, je werkt misschien aan een folder of brochure. Iedereen die schrijft houdt daarbij zijn potentiële lezers voor ogen: begrijpen ze het wel, geef je wel de informatie waar ze behoefte aan hebben? Wie commercieel schrijft moet zich daarbij ook nog altijd afvragen: komen we er zo wel goed op te staan? Kweek ik op deze manier goodwill bij mijn lezers, doe ik ons bedrijf of onze organisatie hier goed mee?

Commerciële schrijvers zitten overal. Niet alleen bij flitsende en winstgevende bedrijven maar ook bij allerlei overheden en overheidsinstanties, bij goede doelen en zelfs non-profitorganisaties en politieke partijen. Want al die organisaties en instanties moeten 'verkocht' worden aan het grote publiek. De commerciële schrijver is met alles wat hij of zij schrijft bezig goodwill te kweken bij de lezers en in te spelen op mogelijke kritiek. Die het liefst zelfs voor te zijn.

In deze training bekijken we hoe je dat allemaal doet. Hoe 'paai' je je lezer met goed geschreven teksten en goed gekozen woorden? In de 'virtual classroom' oefenen we met schrijven en bekijk je ook teksten van anderen: wat is daar commercieel gezien wel of niet goed aan? Buiten de lessen bereid je je goed voor; door iets te lezen en door iets te schrijven. Behalve de lessen is er ook een aantal feedbackmomenten waarop we je teksten met je bespreken. Na afloop van de cursus kun je nog tot 6 maanden na dato een tekst insturen voor feedback. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Schrijftrainingen Online, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.