Opleiding tot professional organizer in loondienst
"Martine (en de andere trainers die zij heeft uitgenodigd om iets te vertellen tijdens de training) hebben veel kennis in huis die zij op een praktische manier met ons deelden. Daardoor kun je er in de praktijk direct mee aan de slag. De persoonlijke benadering en hulp heb ik als zeer prettig ervaren. Het heeft mij geholpen om meer richting te geven aan het vorm geven van mijn rol binnen de organisatie" - 15-10-2020 15:07
"Martine (en de andere trainers die zij heeft uitgenodigd om iets te vertellen tijdens de training) hebben veel kennis in huis die zij op een… alles lezen - 15-10-2020 15:07
Startdata en plaatsen
placeAristo, Brennerbaan 150, Lunetten (Utrecht) 14 sep. 2022check_circle Startgarantie Toon roosterevent 14 september 2022, 1700, Aristo, Brennerbaan 150, Lunetten (Utrecht), Dag 1: Professional organizing op de werkplek: hoe ‘werkt’ dat? event 13 oktober 2022, 17:00, Aristo, Brennerbaan 150, Lunetten (Utrecht), Dag 2: Tools en technieken event 15 november 2022, 17:00, Aristo, Brennerbaan 150, Lunetten (Utrecht), Dag 3: Psychische oorzaken en stress event 12 december 2022, 17:00, Aristo, Brennerbaan 150, Lunetten (Utrecht), Dag 4: Intern aan de slag |
Beschrijving
Theoretisch en praktisch tegelijk. Menselijke, warme
begeleiding.
Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie of hoor je dat collega’s te weinig overzicht ervaren en zou je willen helpen? Volg dan de Opleiding tot Interne Business Organizer. Als collega kun je werkstress helpen verminderen.
Wat is een interne business organizer?
Een interne business organizer werkt in loondienst in een andere functie, bijvoorbeeld managementondersteuning of beleidsmedewerker, maar is één of meer dagdelen in de week beschikbaar om collega’s te coachen die tijdnood hebben, gek worden van hun mail of last hebben van werkstress. Je gaat met hen heel praktisch aan de slag en leert ze slimmer en efficiënter te werken. Online of o…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Theoretisch en praktisch tegelijk. Menselijke, warme
begeleiding.
Houd jij van orde en overzicht en ontdek je snel hoe iets efficiënter of effectiever kan? Zie of hoor je dat collega’s te weinig overzicht ervaren en zou je willen helpen? Volg dan de Opleiding tot Interne Business Organizer. Als collega kun je werkstress helpen verminderen.
Wat is een interne business organizer?
Een interne business organizer werkt in loondienst in een andere
functie, bijvoorbeeld managementondersteuning of beleidsmedewerker,
maar is één of meer dagdelen in de week beschikbaar om collega’s te
coachen die tijdnood hebben, gek worden van hun mail of last hebben
van werkstress. Je gaat met hen heel praktisch aan de slag en leert
ze slimmer en efficiënter te werken. Online of offline. Soms is één
keer voldoende, soms zijn er een paar sessies voor nodig. Ook kun
je een korte, praktische workshop geven om je collega’s te
inspireren. Je leert dit allemaal tijdens de opleiding.
Voor wie is de opleiding geschikt?
Veel mensen die interne business organizer worden, hebben behoefte
aan vernieuwing in hun huidige baan. Daarnaast ben je werkzaam in
een organisatie waar werkdruk speelt en zie je collega’s om je heen
worstelen met de waan van de dag of de werk-privébalans. Zelf heb
je veel affiniteit met plannen, organiseren en timemanagement. Je
hebt een aangeboren talent voor overzicht en je beleeft er plezier
aan om je kennis over te dragen.
Dat maakt jou een goede kandidaat voor de opleiding. Als collega kun je een bijdrage leveren aan het verminderen van werkstress. De drempel om jou in te zetten is laag. Zo kan je werkgever vorm geven aan preventie en sturen op productiviteit met behoud van welbevinden. Dat is de toegevoegde waarde van een interne business organizer!
Wat en hoe
De opleiding
beslaat vier trainingsdagen van 10:00 – 17:30 uur verspreid over
vier maanden. Daarnaast krijg je drie opdrachten die je intern
uitvoert onder begeleiding van een mentor. Verder lees je een
aantal boeken om vertrouwd te raken met methodes en technieken. Na
afloop ontvang je een certificaat van deelname. In de brochure lees
je meer over de inhoud van de opleiding.
Wat leer je tijdens de opleiding? Een
greep:
- Je maakt kennis met het beroep professional organizer, de ontwikkeling van het vak door de jaren heen, het werkveld en de beroepsethiek.
- Je kunt organizingproblemen herkennen en krijgt inzicht in de oorzaken van ongeorganiseerdheid.
- Je kunt een begeleiding vormgeven inclusief plan van aanpak, het inschatten van de tijd, de uitvoering en de proces- en productevaluatie. Offline of online.
- Je maakt kennis met een flink aantal technieken rond tijd-, taak-, agenda-, mail- en informatiemanagement en je brengt er een aantal in de praktijk.
- Je leert wat stress is, hoe je het kunt herkennen, welke interventies je kunt inzetten in het kader van preventie en naar wie je kunt verwijzen.
- Je leert zelfstandig een workshop geven over een organizingonderwerp dat in jouw organisatie speelt. Fysiek of via een digitale omgeving.
Programma van dag tot dag
Dag 1: Professional organizing op de werkplek: hoe
‘werkt’ dat?
Kennismaking met het vak, signaleren van organizingproblemen,
analyseren van de hulpvraag, een intake afnemen. Quick wins in je
mailprogramma: om zelf toe te passen en/of over te dragen. Fysiek
of op afstand.
Huiswerkopdracht: een intake afnemen bij een collega met een
hulpvraag op het vlak van mail
Dag 2: Tools en technieken
Veel voorkomende valkuilen op het vlak van timemanagement.
Technieken voor tijd-, taak,- mail-, informatie- en
agendamanagement. Een begeleidingsplan maken, uitvoeren en
afronden.
Huiswerkopdracht: een collega begeleiden bij het slim inrichten van
de mailbox
Dag 3: Psychische oorzaken en stress
De impact van overtuigingen op de werkaanpak. Veelvoorkomende
beperkingen op de werkvloer. Stress op de werkvloer: cijfers,
trends, oorzaken, signalen en interventies voor de business
organizer.
Huiswerkopdracht: informatie verzamelen voor een door jou te
ontwikkelen workshop
Dag 4: Intern aan de slag
Zelf een workshop geven. Ervaringen van een businessorganizer. Je
toekomst als organisatieprofessional vormgeven binnen het bedrijf.
Afsluiting en evaluatie.
Literatuur
Het ABC van plannen, organiseren en optimaliseren. Vecht, M.
Business Contact, 2018.
Effectief tijdbeheer. Kievit-Broeze, I. Academic Service,
2017.
Grip. Pastoor, R. Uitgever Nz, 2019.
Bijzonder aan deze opleiding
- Helemaal toegesneden op jou, als toekomstig professional organizer in loondienst
- Meteen werkervaring opdoen zodat je weet of het bij je past
- Leidt op voor het geven van individuele begeleiding en korte, praktische workshops
- Eigen mentor aan wie je al je vragen kunt voorleggen
- Ook geschikt voor zelfstandige organizers die zich op de zakelijke markt toe willen spitsen
"Martine (en de andere trainers die zij heeft uitgenodigd om iets te vertellen tijdens de training) hebben veel kennis in huis die zij op een praktische manier met ons deelden. Daardoor kun je er in de praktijk direct mee aan de slag. De persoonlijke benadering en hulp heb ik als zeer prettig ervaren. Het heeft mij geholpen om meer richting te geven aan het vorm geven van mijn rol binnen de organisatie" - 15-10-2020 15:07
"Martine (en de andere trainers die zij heeft uitgenodigd om iets te vertellen tijdens de training) hebben veel kennis in huis die zij op een… alles lezen - 15-10-2020 15:07
"Zoals de opleiding al doet vermoeden: een praktische aanpak, maar daarnaast ook de nodige verdieping. Tussen de trainingsdagen door ook in de praktijk aan de slag met het geleerde en coaching van een ervaren mentor. De opleiding heeft mij in ieder geval geïnspireerd om verder te gaan in dit vakgebied!" - 01-08-2018 14:54
"Zoals de opleiding al doet vermoeden: een praktische aanpak, maar daarnaast ook de nodige verdieping. Tussen de trainingsdagen door ook in d… alles lezen - 01-08-2018 14:54
"Zeer praktische opleiding ! Het heeft mij heel veel gebracht.
Een mentor voor begeleiding gedurende de opleiding is echt van toegevoegde waarde. De opdrachten tussen de cursusdagen in maakt dat je direct met het geleerde aan de slag gaat.
Waar je bij andere cursussen/opleidingen vaak denkt dat moet ik gaan doen en het erbij blijft blijf je door de opdrachten goed bezig met de inhoud.
Bovenstaande maakt deze opleiding heel waardevol en is iets wat je vaak bij andere opleidingen mist.
De opleiding geeft ruimte om je eigen werksituatie volop te bespreken en het feit dat je met een kleine groep werkt geeft je een veilig gevoel waar veel ruimte is voor eigen inbreng. Met veel plezier jij ik terug op de opleiding.
Dus wil je iets meer doen met je organisatie-talent in loondienst dan kan ik je deze opleiding van harte aanbevelen.
De dagen zijn best intensief maar zeer afwisselend. Feedback of advies wordt ook direct opgepakt en dat is super !
De trainers Martine Vecht en Judith Bolder zijn zeer kundig en betrokken bij alle kandidaten en met elkaar hebben we de opleiding heel succesvol kunnen afronden.
Een dikke ++++ voor dit instituut en opleiding.
groet Louise
" - 22-06-2018 15:53
"Zeer praktische opleiding ! Het heeft mij heel veel gebracht. Een mentor voor begeleiding gedurende de opleiding is echt van toegevoegde w… alles lezen - 22-06-2018 15:53
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.