Vertrouwenspersoon verdieping
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Beschik over de kennis om professionele vertrouwenspersoon te zijn!
Als vertrouwenspersoon heeft u een grote verantwoordelijkheid. Het is daarom belangrijk dat u in staat bent om in complexe situaties correct te handelen. Daarnaast zijn samenwerkingsrelaties binnen uw organisatie van onschatbare waarde. Tijdens de training Vertrouwenspersoon verdieping krijgt u praktische tips om in lastige situaties empathisch te luisteren en te adviseren en leert u de juiste keuzes te maken tussen passende oplossingen. U kunt eigen cases en ervaringen inbrengen.
Vakopleiding Vertrouwenspersoon
Onderstaande drie trainingen bij elkaar vormen de Vakopleiding Vertrouwenspersoon:
- Vertrouwenspersoon opstap…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Beschik over de kennis om professionele vertrouwenspersoon te zijn!
Als vertrouwenspersoon heeft u een grote verantwoordelijkheid. Het is daarom belangrijk dat u in staat bent om in complexe situaties correct te handelen. Daarnaast zijn samenwerkingsrelaties binnen uw organisatie van onschatbare waarde. Tijdens de training Vertrouwenspersoon verdieping krijgt u praktische tips om in lastige situaties empathisch te luisteren en te adviseren en leert u de juiste keuzes te maken tussen passende oplossingen. U kunt eigen cases en ervaringen inbrengen.
Vakopleiding Vertrouwenspersoon
Onderstaande drie trainingen bij elkaar vormen de Vakopleiding Vertrouwenspersoon:
- Vertrouwenspersoon opstap (1 dag)
- Vertrouwenspersoon verdieping (1 dag)
- Vertrouwenspersoon juridisch (1 dag)
a afloop ontvangt u van Rendement het diploma Vakopleiding Vertrouwenspersoon.
Bestemd voor
- Vertrouwenspersonen met een basisopleiding
- Arbocoördinatoren
- Preventiemedewerkers
- OR-leden
- VGW(M)-commissieleden
Vooropleiding
Vertrouwenspersoon opstap
Vervolgopleiding
Vertrouwenspersoon juridisch
Inhoud
- Voorlichting geven over taak en rol aan leidinggevenden en management
- Verdiepende kennis over verschillende vormen van agressie en hoe daarmee om te gaan
- Kennis hebben over het beoordelen en beïnvloeden van beleid ongewenst gedrag
- Kennis over relatie tussen verzuim, arbeidsongeschiktheid en ongewenst gedrag
- Kennis en inzicht in valkuilen en weerstand van cliënten bij gespreksvoering
- Kennis over doorverwijzingsnoodzaak en -mogelijkheden
- Kennis over doel van mediation en wijze waarop dat te organiseren is
- Kennis over beleid ten aanzien van ongewenst gedrag en hoe dat te beïnvloeden is
- Bewustzijn van rol eigen houding en spanning in gespreksvoering
- Vaardigheden in gespreksvoering, waarbij de cursist herkent wanneer doorverwijzing van toepassing is en oefent in het omgaan met valkuilen en gesprekken met weerstand
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.