Laboratorium - Resultaatgericht communiceren 2025

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Laboratorium - Resultaatgericht communiceren 2025

QAducation
Logo van QAducation
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 QAducation heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeHotel Nassau in Breda
10 mrt. 2025 tot 31 mrt. 2025
Toon rooster
event 10 maart 2025, 09:30-17:00, Hotel Nassau in Breda, Trainingsdag 1
event 31 maart 2025, 09:30-17:00, Hotel Nassau in Breda, Trainingsdag 2
placeHotel Nassau in Breda
6 okt. 2025 tot 27 okt. 2025
Toon rooster
event 6 oktober 2025, 09:30-17:00, Hotel Nassau in Breda, Trainingsdag 1
event 27 oktober 2025, 09:30-17:00, Hotel Nassau in Breda, Trainingsdag 2

Beschrijving

Wil je door jouw communicatie direct meer invloed, meer betrokkenheid en sneller resultaat bereiken? Dat kan direct. Als je jouw boodschap afstemt op de communicatiestijl van je collega, dan komt deze over zoals jij bedoelt.

Mensen met een verschillende communicatiestijl (positie, prestatie en relatie) hanteren elk hun eigen taal en cultuur. Ze interpreteren eenzelfde uiting totaal anders waardoor er misvattingen, weerstand en irritaties ontstaan. De onderlinge misvattingen zijn voorspelbaar en te voorkomen, mits je het vertaalwoordenboek en de handleiding per communicatiestijl kent. Deze krijg je in de cursus.


Voorbeelden van interpretatieverschillen:

- veel toelichting = secuur       ve…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Laboratoriumtechniek, Resultaatgerichtheid, Scheikunde, Chemie en Sales management.

Wil je door jouw communicatie direct meer invloed, meer betrokkenheid en sneller resultaat bereiken? Dat kan direct. Als je jouw boodschap afstemt op de communicatiestijl van je collega, dan komt deze over zoals jij bedoelt.

Mensen met een verschillende communicatiestijl (positie, prestatie en relatie) hanteren elk hun eigen taal en cultuur. Ze interpreteren eenzelfde uiting totaal anders waardoor er misvattingen, weerstand en irritaties ontstaan. De onderlinge misvattingen zijn voorspelbaar en te voorkomen, mits je het vertaalwoordenboek en de handleiding per communicatiestijl kent. Deze krijg je in de cursus.


Voorbeelden van interpretatieverschillen:

- veel toelichting = secuur       veel toelichting = incompetent
- nee = nee                            nee = start van de discussie
- kort & direct = duidelijk        kort & direct = respectloos

Jij bent

kwaliteitscoördinator, leidinggevende, (hoofd)analist, inspecteur of interne auditor.

Inhoud

  1. De taal, de cultuur, het vertaalwoordenboek en de handleiding per communicatiestijl (positie, prestatie, relatie).
  2. Afstemmen op de communicatiestijl van uw gesprekspartner.
  3. De dynamiek tussen gesprekspartners te voorspellen en te beïnvloeden.
  4. Het motiveren van gesprekspartners op basis van hun voorkeursstijl positie, prestatie of relatie.
  5. De juiste feedback-, advies-, evaluatievorm afgestemd op de voorkeursstijl van de gesprekspartner.
  6. Op naar de praktijk! In groepjes aan de slag met allerlei cases.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met QAducation, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.