Kwaliteitszorg voor kwaliteitscoördinatoren 2024
Startdata en plaatsen
placeHotel Golden Tulip Keyser in Breda 4 nov. 2024 tot 6 nov. 2024Toon rooster event 4 november 2024, 13:30, Hotel Golden Tulip Keyser in Breda, trainingsdag 1 event 5 november 2024, Hotel Golden Tulip Keyser in Breda, trainingsdag 2 event 6 november 2024, 17:00, Hotel Golden Tulip Keyser in Breda, trainingsdag 3 |
Beschrijving
Wil je beter inzicht krijgen op integraal kwaliteitsbeleid? Of worstel je met de vraag hoe je je proactief ontwikkelt in het werk i.p.v. reactief opereren? En wil je vaardigheden leren om doeltreffendheid, doelmatigheid en effectiviteit van eigen functioneren en van het kwaliteitssysteem te verbeteren.
Jij bent
Kwaliteitscoördinator, leidinggevende of medewerker die in deze functie benoemd wordt.
Inhoud
- Kwaliteitssystemen voor laboratoria en inspectie instellingen: de verschillen en overeenkomsten tussen diverse (normen voor) kwaliteitsmanagementsystemen.
- Kwaliteit: definities, acht principes van kwaliteitsmanagement, de Deming-cirkel, kosten en opbrengsten.
- Organisatie: verschill…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wil je beter inzicht krijgen op integraal kwaliteitsbeleid? Of worstel je met de vraag hoe je je proactief ontwikkelt in het werk i.p.v. reactief opereren? En wil je vaardigheden leren om doeltreffendheid, doelmatigheid en effectiviteit van eigen functioneren en van het kwaliteitssysteem te verbeteren.
Jij bent
Kwaliteitscoördinator, leidinggevende of medewerker die in deze functie benoemd wordt.
Inhoud
- Kwaliteitssystemen voor laboratoria en inspectie instellingen: de verschillen en overeenkomsten tussen diverse (normen voor) kwaliteitsmanagementsystemen.
- Kwaliteit: definities, acht principes van kwaliteitsmanagement, de Deming-cirkel, kosten en opbrengsten.
- Organisatie: verschillende typen organisaties en wat is de plaats van de kwaliteitscoördinator?
- Beleid: missie, kwaliteitsbeleid, SMART-doelstellingen.
- Medewerkers: taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden, werving en selectie, scholing, personeelsdossiers, lijnfunctionaris versus kwaliteitscoördinator.
- Documentatie: opzet, beheer, onderhoud en consistentie van in- en externe documenten.
- Faciliteiten: aspecten van huisvesting komen aan de orde.
- Primaire proces: van opdracht tot rapportage, monsterontvangst, - acceptatie en -registratie, monstervoorbehandeling en representativiteit, kalibratie en lijncontroles.
- Borging: controles, klachten, interne audit, directiebeoordeling. Kritische aspecten vragen om borging en beheersing door middel van maatregelen.
- Communicatie: hoe te communiceren naar management en medewerkers?
- Psychologie: je wordt de coachende proactieve kwaliteitscoördinator die tactisch opereert, maar weet je wat jouw valkuilen en kansen zijn?
- Directiebeoordeling: hoe geef je als kwaliteitscoördinator mede invulling?
De eerste dag beginnen we om 13.30 uur en de derde dag eindigen we om 17.00 uur.
Na afloop van de cursus ontvang je het certificaat van deelname.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.