Vanuit Service naar Sales (mindset & klantgerichte verkoopvaardigheden)

Tijdsduur
Logo van PiPtraining
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,7 PiPtraining heeft een gemiddelde beoordeling van 9,7 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

PiPtraining biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Drachten, Eindhoven, Heerenveen, Leeuwarden, Tilburg, Zwolle

Beschrijving

Vanuit Service naar Sales

Resultaat
Aan het eind van deze training, met maximaal 4 personen, weet jij hoe je, door jouw manier van communiceren, van een service moment een verkoop maakt. De focus in deze training ligt op jouw mindset en vaardigheden. Daarnaast leer je:

  • hoe jouw goede service de kraamkamer van sales is 
  • hoe je verbinding maakt met jouw (kopende) klant 
  • de behoefte en wensen van de klant te inventariseren (‘de vraag achter de vraag’)
  • ook de latente behoefte en wensen herkennen 
  • verkoopkansen te benutten 
  • welke woorden positieve invloed hebben
  • hoe goed jij zelf luistert en hoe je dit toch nog kan verbeteren
  • welke vaardigheden jij al in je hebt en welke je nog meer aan…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Verkoopvaardigheden, Klantgerichtheid, Sales Training, Verkoopmethoden en NIMA A Sales.

Vanuit Service naar Sales

Resultaat
Aan het eind van deze training, met maximaal 4 personen, weet jij hoe je, door jouw manier van communiceren, van een service moment een verkoop maakt. De focus in deze training ligt op jouw mindset en vaardigheden. Daarnaast leer je:

  • hoe jouw goede service de kraamkamer van sales is 
  • hoe je verbinding maakt met jouw (kopende) klant 
  • de behoefte en wensen van de klant te inventariseren (‘de vraag achter de vraag’)
  • ook de latente behoefte en wensen herkennen 
  • verkoopkansen te benutten 
  • welke woorden positieve invloed hebben
  • hoe goed jij zelf luistert en hoe je dit toch nog kan verbeteren
  • welke vaardigheden jij al in je hebt en welke je nog meer aandacht mag geven
  • welke technieken slim zijn en welke nog slimmer
  • hoe je vanuit een relaxt gevoel (mindset) om de 'verkoop' vraagt!

Kortom, je komt erachter dat 'klantgericht' verkopen heel veel weg heeft van op maatgemaakte service, die de klant graag ervaart (en er zelfs voor terugkomt). Jij komt er ook achter dat goede verkopers 2 keer zoveel luisteren dan praten. Wil jij inzicht over hoe je jouw gedrag, effectief inzet zodat het voor je werkt en met als gevolg dat klanten jou gaan vragen wat je nog meer te koop hebt!? Schrijf je dan in of vraag een brochure aan dan neem ik contact met je op. 

Het programma bestaat uit 2 dagdelen en we starten met een voorbereidingsopdracht, waardoor we tijdens de dagdelen training, doelgericht accenten leggen voor jou. 
In het eerste deel van de training vertalen we de verkooptheorie naar jouw praktijk en in het tweede deel experimenteren we met het geleerde door middel van casustiek uit jouw eigen praktijk. Learning by doing. Met maximale aandacht voor jouw leerbehoefte, omdat we maximaal met z'n 4 zijn.


Certificaat en Borging
Na afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname en een handig naslag werk. Alvast een tip; deel na de trainingen vooral je bevindingen met bijvoorbeeld je collega’s, dat maakt dat je de geleerde vaardigheden integreert en sneller toepast. Merk je dat je nog punten op de i kan gebruiken, dan is 'de PiPtrainer' bereikbaar per whatsapp. Of je boekt nog een 1 op 1 coachsessie. Lekker snel schakelen met elkaar... Gaan voor Progressie in Professie!

Doelgroep
Deze training is voor zowel startende verkopers als voor ervaren service medewerkers die  moeten en of willen gaan verkopen. (signalen herkennen)

Ook behoor je tot de doelgroep als je:

  • tijdens de training zelf wilt investeren in het verbeteren van eigen verkoopvaardigheden
  • tijdens de trainingen zelf praktijksituaties wil inbrengen (learning by doing) 

Praktische informatie
2 x 4 uur van 8.30 uur tot 12.30 uur
De maximale groepsgrootte 4 deelnemers (aandacht voor maatwerk)
Certificaat van deelname en module basiscommunicatie
De training wordt op verzoek ook op maat verzorgd voor een team

(online) Coaching on the job is ook af te nemen bij PiPtraining. 

Gerelateerde trainingen
* Van Klacht naar Compliment * (mindset en vaardigheden) 
* Maak van je klant een ambassadeur * (mindset en vaardigheden)

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met PiPtraining, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.