ITIL® Service Transition

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Pink Elephant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Pink Elephant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 990 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,6
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Service Transition
Gebaseerd op 5 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Alexis Vinck
9
ITIL® Service Transition

"Interessante opleiding. Trainer beschikt over veel kennis, en vooral praktijk ervaring wat het alleen maar interessanter maakte" - 02-12-2016 00:00

"Interessante opleiding. Trainer beschikt over veel kennis, en vooral praktijk ervaring wat het alleen maar interessanter maakte " - 02-12-2016 00:00

Startdata en plaatsen

Nieuwegein
sep. 2019
Rotterdam
dec. 2019

Beschrijving

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

De training ITIL® Service Transition geeft u praktische richtlijnen hoe u nieuw (of bestaande) service kunt doorvoeren in uw IT omgeving. Elke verandering kan uw huidige IT landschap mogelijk verstoren. Een effectief servicetransitie proces helpt u de impact op uw organisatie zou klein mogelijk te maken. In deze training leert u Service Transition te organiseren en te managen, waarbij communicatie en verandering in de organisatie zeker niet vergeten worden. Na het behalen van het certificaat kun je doorgroeien naar de rol van Service Manager, met als taak de functies en processen binnen de Service Transition Lifecyle te besturen

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Libra…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Service Transition, ITIL Service Manager, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner en ITIL Foundation.

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

De training ITIL® Service Transition geeft u praktische richtlijnen hoe u nieuw (of bestaande) service kunt doorvoeren in uw IT omgeving. Elke verandering kan uw huidige IT landschap mogelijk verstoren. Een effectief servicetransitie proces helpt u de impact op uw organisatie zou klein mogelijk te maken. In deze training leert u Service Transition te organiseren en te managen, waarbij communicatie en verandering in de organisatie zeker niet vergeten worden. Na het behalen van het certificaat kun je doorgroeien naar de rol van Service Manager, met als taak de functies en processen binnen de Service Transition Lifecyle te besturen

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om veranderen in uw IT dienstverlening op een gestructureerde wijze uit te voeren, aan de hand van een aantal ITIL® processen. Daarnaast leert u met welke aspecten van verandermanagement u in uw organisatie rekening moet houden.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan een optimale transitie van IT diensten, zodat deze diensten daadwerkelijk hun waarde aan de ‘business’ kunnen gaan leveren. Alle facetten van de Service Transition fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Transition boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Transition’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.



De ITIL® Service Transition training duurt drie dagen en vindt plaats bij ons op locatie. We beginnen deze training om 09:00 en zorgen voor een fijne ontvangst en een lekkere lunch.

Goed om te weten: Voor deze training geldt een toelatingseis. Je dient in het bezit te zijn van het Foundation certificaat. Om het bijbehorende examen succesvol af te kunnen ronden zullen naast de training dagen nog +/- 4 studie uren benodigd zijn.

Nadat je de inschrijving hebt voltooid, ontvang je van ons een bevestiging van inschrijving. In sommige gevallen kan het zo zijn dat de trainingslocatie wordt gewijzigd. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit uiterlijk twee weken vóór aanvang van de training gecommuniceerd.

Je ontvangt van ons dan ook de definitieve uitnodigingsbrief. Alle kosten voor de lesmaterialen zijn inbegrepen in de prijs. Indien er een lesboek aanwezig is bij je cursus, ontvang je deze op de eerste dag van de training.

Het examen vindt standaard paper-based plaats op de laatste dag van de cursus.

Mocht je hier tegenop zien en liever nog wat extra voorbereidingstijd hebben dan bieden wij de mogelijkheid om online examen te doen of je in te schrijven voor één van onze examensessies. Deze vinden altijd de eerste maandag van de maand plaats in Naarden of Den Bosch. Let op: hier wordt 75 euro extra voor in rekening gebracht. Mocht je gebruik willen maken van deze service, stuur dan direct na je inschrijving een mail naar opleidingen@pinkelephant.nl waarin je aangeeft in welke examensessie je mee wilt doen en op welke locatie. Hierbij komt de mogelijkheid om direct na afsluiting van de cursus examen te doen te vervallen.

Vragen over de training of de examenprocedure? Bel gerust even: 088-2356600 en vraag naar de afdeling Education.

8,6
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Service Transition
Gebaseerd op 5 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Alexis Vinck
9
ITIL® Service Transition

"Interessante opleiding. Trainer beschikt over veel kennis, en vooral praktijk ervaring wat het alleen maar interessanter maakte" - 02-12-2016 00:00

"Interessante opleiding. Trainer beschikt over veel kennis, en vooral praktijk ervaring wat het alleen maar interessanter maakte " - 02-12-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Reinier Roelofs
9
ITIL® Service Transition

"Duidelijk en begrijpelijk de cursus kunnen volgen. Geen oplezing van een PowerPoint presentatie. Alles via goede interactie." - 30-11-2016 00:00

"Duidelijk en begrijpelijk de cursus kunnen volgen. Geen oplezing van een PowerPoint presentatie. Alles via goede interactie. " - 30-11-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
N. de Wert
8
ITIL® Service Transition

"Zeer kundige docent, die ook de stof betrok op onze eigen praktijk situatie. Erg fijn dat de groep klein was, zodat er voldoende tijd was om alle vragen te beantwoorden." - 30-11-2015 00:00

"Zeer kundige docent, die ook de stof betrok op onze eigen praktijk situatie. Erg fijn dat de groep klein was, zodat er voldoende tijd was om… alles lezen - 30-11-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ITIL® Service Transition

"Training IT Service Transition kis een cursus die veel vraagt aan voorbereiding. De training van Pink Elephant verduidelijkt de vragen en geeft verdieping waar nodig." - 13-11-2014 00:00

"Training IT Service Transition kis een cursus die veel vraagt aan voorbereiding. De training van Pink Elephant verduidelijkt de vragen en g… alles lezen - 13-11-2014 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ITIL® Service Transition

"Prima training, goede ervaren docent, faciliteiten ruim voldoende. Informatie over training (inschrijving en start training) voldoende. Mail voor aanmelding APMG onduidelijk." - 13-11-2014 00:00

"Prima training, goede ervaren docent, faciliteiten ruim voldoende. Informatie over training (inschrijving en start training) voldoende. Mail… alles lezen - 13-11-2014 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.