ITIL® Service Strategy

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Pink Elephant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Pink Elephant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 990 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Service Strategy
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ITIL® Service Strategy

"Training bevatten veel interactiviteit, tijd voor discussie maar ook alle begripvorming werd uitgelegd" - 06-11-2014 00:00

"Training bevatten veel interactiviteit, tijd voor discussie maar ook alle begripvorming werd uitgelegd " - 06-11-2014 00:00

Startdata en plaatsen

Rotterdam
aug. 2019
Nieuwegein
nov. 2019

Beschrijving

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

De strategische kant van services binnen de Service Lifecycle mag niet onderschat worden. Aansluiting van IT bij de business is cruciaal. Dit vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Hoe kun je op strategisch niveau services inregelen? Deze module biedt een stevige basis voor strategieontwikkeling, waardebepaling, financieel management en management van de vraag. De training ITIL® Service Strategy gaat in op het meeste elementaire bestaan van IT dienstverleners: de strategie. De training behandelt hoe u gestructureerd keuzes maakt, en welke afwegingen er komen kijken bij het bepalen van de servicestrategie.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de ja…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Service Manager, ITIL Overzicht, Business Management, ITIL Practitioner en PRINCE2 Foundation.

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

De strategische kant van services binnen de Service Lifecycle mag niet onderschat worden. Aansluiting van IT bij de business is cruciaal. Dit vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Hoe kun je op strategisch niveau services inregelen? Deze module biedt een stevige basis voor strategieontwikkeling, waardebepaling, financieel management en management van de vraag. De training ITIL® Service Strategy gaat in op het meeste elementaire bestaan van IT dienstverleners: de strategie. De training behandelt hoe u gestructureerd keuzes maakt, en welke afwegingen er komen kijken bij het bepalen van de servicestrategie.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om op strategische wijze beslissingen in uw IT organisatie te maken. Hierbij kunt u verschillende belangen tegen elkaar afwegen, en bent u in staat strategische aansturing aan uw IT organisatie te geven.

De Training
Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen van een strategie voor de IT dienstverlening, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van een IT service strategie en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Strategy boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het ‘ITIL® Intermediate ‘Service Strategy’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.



De ITIL® Service Strategy training duurt drie dagen en vindt plaats bij ons op locatie. We beginnen deze training om 09:00 en zorgen voor een fijne ontvangst en een lekkere lunch.

Goed om te weten: Voor deze training geldt een toelatingseis. Je dient in het bezit te zijn van het Foundation certificaat. Om het bijbehorende examen succesvol af te kunnen ronden zullen naast de training dagen nog +/- 6 studie uren benodigd zijn.

Nadat je de inschrijving hebt voltooid, ontvang je van ons een bevestiging van inschrijving. In sommige gevallen kan het zo zijn dat de trainingslocatie wordt gewijzigd. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit uiterlijk twee weken vóór aanvang van de training gecommuniceerd.

Je ontvangt van ons dan ook de definitieve uitnodigingsbrief. Alle kosten voor de lesmaterialen zijn inbegrepen in de prijs. Indien er een lesboek aanwezig is bij je cursus, ontvang je deze op de eerste dag van de training.

Het examen vindt standaard paper-based plaats op de laatste dag van de cursus.

Mocht je hier tegenop zien en liever nog wat extra voorbereidingstijd hebben dan bieden wij de mogelijkheid om online examen te doen of je in te schrijven voor één van onze examensessies. Deze vinden altijd de eerste maandag van de maand plaats in Naarden of Den Bosch. Let op: hier wordt 75 euro extra voor in rekening gebracht. Mocht je gebruik willen maken van deze service, stuur dan direct na je inschrijving een mail naar opleidingen@pinkelephant.nl waarin je aangeeft in welke examensessie je mee wilt doen en op welke locatie. Hierbij komt de mogelijkheid om direct na afsluiting van de cursus examen te doen te vervallen.

Vragen over de training of de examenprocedure? Bel gerust even: 088-2356600 en vraag naar de afdeling Education.

9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® Service Strategy
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ITIL® Service Strategy

"Training bevatten veel interactiviteit, tijd voor discussie maar ook alle begripvorming werd uitgelegd" - 06-11-2014 00:00

"Training bevatten veel interactiviteit, tijd voor discussie maar ook alle begripvorming werd uitgelegd " - 06-11-2014 00:00

starstarstarstarstar_half
A. Leunis
9
ITIL® Service Strategy

"De kennis van de trainer was zeer goed, waardoor het een nuttige en in de praktijk toepasbare training werd." - 21-05-2013 09:27

"De kennis van de trainer was zeer goed, waardoor het een nuttige en in de praktijk toepasbare training werd. " - 21-05-2013 09:27

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.