ITIL Service Operation (ITIL SO)

Niveau
Tijdsduur
Logo van Pink Elephant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Pink Elephant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 990 ervaringen)
Bovnl winner icon 2017Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,7
Gemiddeld cijfer voor ITIL Service Operation (ITIL SO)
Gebaseerd op 9 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
W.C. Hermans
9
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Goed instructeur, duidelijke uitleg, zeer prettig en interactief........................................" - 13-06-2017 00:00

"Goed instructeur, duidelijke uitleg, zeer prettig en interactief........................................ " - 13-06-2017 00:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Pink Elephant biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Amsterdam

Beschrijving

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL Service Operation

Deze driedaagse cursus ITIL Service Operation verschaft u de kennis die u nodig heeft om een bijdrage te kunnen leveren aan een optimale levering van IT diensten, zodat deze diensten daadwerkelijk hun waarde aan de ‘business’ kunnen leveren. Alle facetten van de ITIL Service Operation fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL Service Operation boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL Service Operation theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt …

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL Service Operation

Deze driedaagse cursus ITIL Service Operation verschaft u de kennis die u nodig heeft om een bijdrage te kunnen leveren aan een optimale levering van IT diensten, zodat deze diensten daadwerkelijk hun waarde aan de ‘business’ kunnen leveren. Alle facetten van de ITIL Service Operation fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL Service Operation boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL Service Operation theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het Intermediate ‘ITIL Service Operation’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Waarom ITIL Service Operation?

De training ITIL Service Operation is een module voor iedereen die wil kennismaken met ITIL Service Operation, de principes, de processen, activiteiten en functies van beheer en exploitatie van ICT-infrastructuren. Met deze kennis aan boord, hebben organisaties hun operationele zaken beter onder controle en stijgt de kwaliteit van IT Service Management. Deze training geeft u praktische richtlijnen over hoe u de prestaties van de dienstverlening en de efficiency van de service organisatie continu kunt controleren en beheersen. De training gaat uitvoering in op de situatie in de dagelijkse praktijk.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na deze training bent u in staat effectief de serviceproductie van uw bedrijf uit te voeren en te optimaliseren. Daarnaast leer u op welke manier u de resultaten van uw dienstverlening inzichtelijk krijgt en welke prestatie indicatoren hierbij van belang zijn.

Doelgroep

De training ITIL Service Operation is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

  • Service Managers
  • Servicedesk Medewerkers
  • Teamleiders
  • Procesmanagers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Serviceproductie volgens het ITIL Framework;
  • Doelen en principes van serviceproductie;
  • Algemene service operation activiteiten;
  • Het organiseren van de verschillende rollen binnen service operation;
  • Rollen, taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden binnen de serviceproductie omgeving;
  • De wijze waarop u service operation producten kunt meten;
  • De kritische succes- en faalfactoren van serviceproductie;
  • Event management;
  • Incident management;
  • Request Fulfillment;
  • Problem Management;
  • Access Management;
  • Examentraining;
  • Examenvoorbereiding op het EXIN examen

Certificering

ITIL® Service Operation certificaat

Voorkennis

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat 'ITIL® Foundation' heeft behaald.

Duur

3 dagen. De trainingsdagen duren van 09.00 uur tot 17.00 uur.

8,7
Gemiddeld cijfer voor ITIL Service Operation (ITIL SO)
Gebaseerd op 9 ervaringen
starstarstarstarstar_half
W.C. Hermans
9
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Goed instructeur, duidelijke uitleg, zeer prettig en interactief........................................" - 13-06-2017 00:00

"Goed instructeur, duidelijke uitleg, zeer prettig en interactief........................................ " - 13-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Wim Gosewisch
9
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Betreft een interessante training waarbij de docent voor veel interactie en afwisseling zorgde. Daarnaast kwam hij met veel voorbeelden uit de praktijk." - 13-06-2017 00:00

"Betreft een interessante training waarbij de docent voor veel interactie en afwisseling zorgde. Daarnaast kwam hij met veel voorbeelden uit … alles lezen - 13-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Sandy de JonghJansen
9
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Ik heb deze training als zeer prettig ervaren. De trainer (Richard de Boer) wist op een leuke manier de theorie uit te leggen en er was veel ruimte voor interactie en het behandelen van vragen of onduidelijkheden." - 12-06-2017 00:00

"Ik heb deze training als zeer prettig ervaren. De trainer (Richard de Boer) wist op een leuke manier de theorie uit te leggen en er was veel… alles lezen - 12-06-2017 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Een intense training en een lastig examen. Bij Pink is alles goed geregeld met voldoende aandacht voor de mens." - 18-07-2014 00:00

"Een intense training en een lastig examen. Bij Pink is alles goed geregeld met voldoende aandacht voor de mens. " - 18-07-2014 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Prima training, voorbereiding wordt verwacht van cursist. Voorstel is om minimaal 1 maand van tevoren het boek te sturen zodat er ruimschoots tijd is om dit door te nemen aangezien het boek zelf niet meer ter sprake komt tijdens de les. De theoriekennis van docent voldoende echter praktijkervaring kan anders zijn." - 14-07-2014 00:00

"Prima training, voorbereiding wordt verwacht van cursist. Voorstel is om minimaal 1 maand van tevoren het boek te sturen zodat er ruimschoot… alles lezen - 14-07-2014 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9

"Goede en nuttige cursus. Lesgever gaf blijk zeer veel kennis te hebben. Het geleerde kan ik dan ook goed gebruiken in mijn praktijksituatie. De communicatie is een dikke voldoende. We worden per mail goed op de hoogte te houden. Wel vind ik het jammer dat het cursusboek pas een krappe week voor aanvang van de cursus aanwezig was. Ik had persoonlijk zelf graag dat deze tijd wat ruimer zou zijn geweest." - 28-01-2014 00:00

"Goede en nuttige cursus. Lesgever gaf blijk zeer veel kennis te hebben. Het geleerde kan ik dan ook goed gebruiken in mijn praktijksituatie.… alles lezen - 28-01-2014 00:00

starstarstarstarstar_border
Richard Spoor
8
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Een prima training met een zeer goede trainer. Faciliteiten zoals ruimte en lunch waren prima. Het examen heb ik op de laatste trainingsdag afgenomen en behaald. " - 06-11-2012 14:08

"Een prima training met een zeer goede trainer. Faciliteiten zoals ruimte en lunch waren prima. Het examen heb ik op de laatste trainingsdag … alles lezen - 06-11-2012 14:08

starstarstarstarstar_border
Cor van Steenoven
8
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Onlangs de training gevolgd bij Pink Elephant. Het was een goede en duidelijke training met veel interactie. Uiteindelijk het examen met een goed resultaat behaald." - 06-11-2012 14:06

"Onlangs de training gevolgd bij Pink Elephant. Het was een goede en duidelijke training met veel interactie. Uiteindelijk het examen met een… alles lezen - 06-11-2012 14:06

starstarstarstarstar_border
Cor van Steenoven
8
ITIL Service Operation (ITIL SO)

"Onlangs de training gevolgd bij Pink Elephant. Het was een goede en duidelijke training. Een training met veel interactie. " - 06-11-2012 14:04

"Onlangs de training gevolgd bij Pink Elephant. Het was een goede en duidelijke training. Een training met veel interactie. " - 06-11-2012 14:04

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.