ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

Niveau
Tijdsduur
Logo van Pink Elephant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Pink Elephant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 990 ervaringen)
Bovnl winner icon 2017Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)
Gebaseerd op 12 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Monique Peereboom
10
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Een gedreven coach die door middel van ervaring uit de praktijk de stof helder kan overbrengen..... " - 28-10-2016 00:00

"Een gedreven coach die door middel van ervaring uit de praktijk de stof helder kan overbrengen..... " - 28-10-2016 00:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Pink Elephant biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Amsterdam

Beschrijving

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL Service Offerings and Agreements

Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus ITIL Service Offerings and Agreements gaat u aan de slag met de ‘ITIL Service Offerings and Agreements’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om in staat te zijn afspraken te maken over de kwaliteit van IT-diensten op basis van heldere business en service level vereisten.

De cursus ITIL Service Offertings and Agreements is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL Service Offerings and Agreements concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepa…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL Service Offerings and Agreements

Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus ITIL Service Offerings and Agreements gaat u aan de slag met de ‘ITIL Service Offerings and Agreements’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om in staat te zijn afspraken te maken over de kwaliteit van IT-diensten op basis van heldere business en service level vereisten.

De cursus ITIL Service Offertings and Agreements is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL Service Offerings and Agreements concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het Intermediate ‘ITIL Service Offerings and Agreements’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen

Waarom ITIL Service Offerings and Agreements?

De training ITIL Service Offerings and Agreements is een module voor professionals die te maken hebben met (commerciële) aanbiedingen en overeenkomsten voor IT Service Management. Gedegen Service Level Agreements (SLA’s) en contracten met leveranciers voorkomen misverstanden en waarborgen een vlekkeloze levering van diensten op termijn.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na deze training bent u in staat uw organisatie als effectieve IT leverancier op te zetten, zowel voor interne als externe klanten. Duidelijke afspraken en effectief contractmanagement zijn hierbij de bouwstenen voor uw organisatie.

Doelgroep

De training ITIL Service Offerings and Agreements is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

  • Service Managers
  • Service Delivery Managers
  • Contractmanager
  • Financieel (IT) Managers
  • IT Inkopers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie Service Management op basis van ITIL®;
  • Doelen, begrippen en processen van de serviceproductie fase;
  • Het effectief opstellen van een service portfolio
  • Het opstellen van servicecatalogus;
  • De belangrijke elementen uit Service Level Agreement (SLAs);
  • De wijze waarop effectieve SLAs uw organisatie kunnen versterken;
  • Het inrichten van een strategische IT inkooporganisatie (Supplier Management);
  • Het managen van de (interne of extern) klant door Demand Management;
  • De wijze waarop structureel demand management u kan helpen in de planning;
  • De match tussen supplier- en demand management;
  • Examentraining;
  • Examenvoorbereiding voor het EXIN Examen.

Certificering

ITIL® Service Offerings & Agreements certifcaat

Voorkennis

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat 'ITIL® Foundation' heeft behaald.

Duur

4 dagen. De trainingsdagen duren van 09.00 uur tot 17.00 uur.

8,5
Gemiddeld cijfer voor ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)
Gebaseerd op 12 ervaringen
starstarstarstarstar
Monique Peereboom
10
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Een gedreven coach die door middel van ervaring uit de praktijk de stof helder kan overbrengen..... " - 28-10-2016 00:00

"Een gedreven coach die door middel van ervaring uit de praktijk de stof helder kan overbrengen..... " - 28-10-2016 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Arthur Maring
Service Manager
7
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Order intake Springest is slecht. Onduidelijke voorwaarden voor aanmelden cursus. Verder is de gegeven cursus/training door Pink goed." - 28-10-2016 00:00

"Order intake Springest is slecht. Onduidelijke voorwaarden voor aanmelden cursus. Verder is de gegeven cursus/training door Pink goed. " - 28-10-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Willem Pel
9
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Ondanks het feit dat de stof best wel theoretisch en droog is, heeft de trainer er toch 4 leuke en informatieve dagen van gemaakt. Er was voldoende ruimte voor discussie, praktijkverhalen en een grapje tussendoor." - 28-10-2016 00:00

"Ondanks het feit dat de stof best wel theoretisch en droog is, heeft de trainer er toch 4 leuke en informatieve dagen van gemaakt. Er was vo… alles lezen - 28-10-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Sander van Sprang
8
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"De training was, zeker voor deze vrij droge stof, levendig en leuk om te volgen. Wat mij betreft lag dat vooral aan de interactie met de docent" - 11-02-2016 00:00

"De training was, zeker voor deze vrij droge stof, levendig en leuk om te volgen. Wat mij betreft lag dat vooral aan de interactie met de doc… alles lezen - 11-02-2016 00:00

starstarstarstarstar_half
Eric Beguin
9
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Pink heeft opnieuw op een zeer deskundige manier training gegeven op ons kantoor. De trainer had een goede klik met de kandidaten en bracht de stof op een leuke en interessante manier over." - 05-02-2016 00:00

"Pink heeft opnieuw op een zeer deskundige manier training gegeven op ons kantoor. De trainer had een goede klik met de kandidaten en bracht … alles lezen - 05-02-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Christine Arendse
8
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Goede sfeer: aandacht van de trainer voor afwisseling tussen droge stof, opdrachten en ontspanning in de vorm van delen van praktijkervaringen. " - 28-10-2015 00:00

"Goede sfeer: aandacht van de trainer voor afwisseling tussen droge stof, opdrachten en ontspanning in de vorm van delen van praktijkervaring… alles lezen - 28-10-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Susanne van der Meulen
8
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Goede cursus, heldere indeling en interactief gegeven. " - 28-10-2015 00:00

"Goede cursus, heldere indeling en interactief gegeven. " - 28-10-2015 00:00

starstarstarstarstar
Anoniem
10
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Ik vond dit een zeer intensieve cursus die direct aansloot op mijn wensen en behoeften als nieuwbakken Service Manager. Zeer duidelijke en persoonlijke begeleiding door de trainer die zowel zeer veel theoretische kennis had als zeer veel praktische ervaring. " - 03-11-2014 00:00

"Ik vond dit een zeer intensieve cursus die direct aansloot op mijn wensen en behoeften als nieuwbakken Service Manager. Zeer duidelijke en p… alles lezen - 03-11-2014 00:00

starstarstarstarstar_border
Charles Janssen
8
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Prima training met een duidelijke uitleg door de trainer. Faciliteiten zijn goed. Vooraf het boekje opgestuurd gekregen. " - 13-06-2012 13:51

"Prima training met een duidelijke uitleg door de trainer. Faciliteiten zijn goed. Vooraf het boekje opgestuurd gekregen. " - 13-06-2012 13:51

starstarstarstarstar_border
Andre van Weeghel
8
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Weer een prima training, met een inmiddels voor mij bekende trainer, waar er ruimte voor discussie en extra uitleg is. Op naar de MALC!" - 13-06-2012 13:41

"Weer een prima training, met een inmiddels voor mij bekende trainer, waar er ruimte voor discussie en extra uitleg is. Op naar de MALC! " - 13-06-2012 13:41

starstarstarstarstar_half
Marjan Veerman
9
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"Goede training met heldere uitleg door de trainer. Faciliteiten (lunnch en lesruimte) zijn goed verzorgd. " - 13-06-2012 13:38

"Goede training met heldere uitleg door de trainer. Faciliteiten (lunnch en lesruimte) zijn goed verzorgd. " - 13-06-2012 13:38

starstarstarstarstar_border
Marco Verhaar
8
ITIL Service Offerings and Agreements (ITIL SOA)

"De training als positief ervaren. Tijdens de training was er veel ruimte voor discussie en extra uitleg. Kortom: een goede indruk." - 13-06-2012 13:35

"De training als positief ervaren. Tijdens de training was er veel ruimte voor discussie en extra uitleg. Kortom: een goede indruk. " - 13-06-2012 13:35

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.