ITIL Service Design (ITIL SD)

Niveau
Tijdsduur
Logo van Pink Elephant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Pink Elephant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 990 ervaringen)
Bovnl winner icon 2017Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,2
Gemiddeld cijfer voor ITIL Service Design (ITIL SD)
Gebaseerd op 9 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Suzan Kleijn
9
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Training Service Design gehad van Pierre Storimans. Erg leuke en leerzame training. Zeker een aanrader." - 06-09-2016 00:00

"Training Service Design gehad van Pierre Storimans. Erg leuke en leerzame training. Zeker een aanrader. " - 06-09-2016 00:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Pink Elephant biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Amsterdam

Beschrijving

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL Service Design

Deze driedaagse training ITIL Service Design verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwerp en ontwikkeling van IT diensten, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van de ITIL Service Design fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL Service Design boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus ITIL Service Design is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL Service Design theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL concepten en ‘best practices’ …

Lees de volledige beschrijving

Default

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL Service Design

Deze driedaagse training ITIL Service Design verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwerp en ontwikkeling van IT diensten, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ‘business’ te leveren. Alle facetten van de ITIL Service Design fase, inclusief alle betrokken processen en functies, zoals die beschreven staan in het ITIL Service Design boek, komen tijdens deze cursus aan de orde.

De cursus ITIL Service Design is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL Service Design theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het intermediate ‘ITIL Service Design’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Waarom ITIL Service Design?

Het ontwerpen van services is belangrijk voor organisaties die werken volgens ITIL. Het continu verbeteren van services binnen de Service Lifecycle van IT Service Management vereist een gedegen ontwerpproces. De module ITIL Service Design leert deskundigen – binnen hun rol – de begrippen en competenties die horen bij het goed ontwerpen van services. De training ITIL Service Design geeft u praktische richtlijnen voor het organiseren en managen van de ontwikkeling van IT services of service-oplossingen volgens een gestructureerde aanpak.

ITIL staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat de service-ontwerp (ITIL Service Design) activiteiten in uw organisatie te borgen en te besturen. Daarnaast weet u welke processen u moet gaan inrichten om de kwaliteit van uw service-ontwerp proces te verbeteren.

Doelgroep

De training ITIL® Service Design is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

  • Service Managers
  • Service ontwerpers
  • Software ontwerpers
  • IT Architecten
  • Service Level Managers

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie ITIL Service Design volgens het ITIL® Framework;
  • De vijf ontwerp aspecten van service-ontwerp;
  • De primaire processen van service-ontwerp;
  • Het analyseren van business requirements;
  • Het bereiken van een evenwicht tussen service-ontwerp en servicestrategie;
  • Service-ontwerp processen;
  • Servicecatalogus Management;
  • Service Level Management;
  • Capacity Management;
  • Availability Management;
  • IT Service Continuity Management;
  • Service-ontwerp en de technologie gerelateerde activiteiten
  • Examentraining
  • Examenvoorbereiding voor het EXIN examen

Certificering

ITIL® Service Design certificaat

Voorkennis

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat 'ITIL® Foundation' heeft behaald.

Duur

3 dagen. De trainingsdagen duren van 09.00 uur tot 17.00 uur.

8,2
Gemiddeld cijfer voor ITIL Service Design (ITIL SD)
Gebaseerd op 9 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Suzan Kleijn
9
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Training Service Design gehad van Pierre Storimans. Erg leuke en leerzame training. Zeker een aanrader." - 06-09-2016 00:00

"Training Service Design gehad van Pierre Storimans. Erg leuke en leerzame training. Zeker een aanrader. " - 06-09-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Michele Baartmans
8
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Ik vind het een goede cursus echter ik vind dat inderdaad enige voorbereiding van de cursist noodzakelijk is. De aangereikte multomap met informatie en proefexamens zou ik eerder aanreiken dan het boek of gelijktijdig. " - 18-03-2016 00:00

"Ik vind het een goede cursus echter ik vind dat inderdaad enige voorbereiding van de cursist noodzakelijk is. De aangereikte multomap met in… alles lezen - 18-03-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
E.J. Nolten
8
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Uitstekende docent. Wist gedurende 3 dagen de volle andacht op zich te vestigen. Enerzijds door zijn stemgeluid maar anderzijds ook door zijn energie." - 18-03-2016 00:00

"Uitstekende docent. Wist gedurende 3 dagen de volle andacht op zich te vestigen. Enerzijds door zijn stemgeluid maar anderzijds ook door zij… alles lezen - 18-03-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Walter van Ommeren
8
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Top training gefaciliteerd door een ervaren ITIL deskundige. De toegevoegde waarde van de leraar wordt uitstekend gecreeerd door praktijk voorbeelden. Geen slideshow oplezen maar uitstekende verhalen." - 17-03-2016 00:00

"Top training gefaciliteerd door een ervaren ITIL deskundige. De toegevoegde waarde van de leraar wordt uitstekend gecreeerd door praktijk vo… alles lezen - 17-03-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
M. van den Berg
8
ITIL Service Design (ITIL SD)

"intensieve cursus met een goed voorbereide trainer. Onderwerp is wel even een mindset change en een goede tip zou zijn om even je foundation een week van te voren weer op te frissenintensieve cursus met een goed voorbereide trainer. Onderwerp is wel even een mindset change en een goede tip zou zijn om even je foundation een week van te voren weer op te frissen " - 08-06-2015 00:00

"intensieve cursus met een goed voorbereide trainer. Onderwerp is wel even een mindset change en een goede tip zou zijn om even je foundation… alles lezen - 08-06-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
M. van den Berg
8
ITIL Service Design (ITIL SD)

"intensieve cursus met een goed voorbereide trainer. Onderwerp is wel even een mindset change en een goede tip zou zijn om even je foundation een week van te voren weer op te frissen" - 08-06-2015 00:00

"intensieve cursus met een goed voorbereide trainer. Onderwerp is wel even een mindset change en een goede tip zou zijn om even je foundation… alles lezen - 08-06-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Chiel Caron
8
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Goede training, veel ruimte voor je eigen ervaringen uit de praktijk. Door de examen vragen te oefenen ben je ook voorbereid op de manier van vragen van ITIL " - 04-06-2015 00:00

"Goede training, veel ruimte voor je eigen ervaringen uit de praktijk. Door de examen vragen te oefenen ben je ook voorbereid op de manier va… alles lezen - 04-06-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Chiel Caron
8
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Goede training, veel ruimte voor je eigen ervaringen uit de praktijk. Door de examen vragen te oefenen ben je ook voorbereid op de manier van vragen van ITIL Goede training, veel ruimte voor je eigen ervaringen uit de praktijk. Door de examen vragen te oefenen ben je ook voorbereid op de manier van vragen van ITIL " - 04-06-2015 00:00

"Goede training, veel ruimte voor je eigen ervaringen uit de praktijk. Door de examen vragen te oefenen ben je ook voorbereid op de manier va… alles lezen - 04-06-2015 00:00

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
ITIL Service Design (ITIL SD)

"Goede inhoudelijke ITIL-training, voldeed prima aan mijn verwachtingen. Docent gaf prima ondersteuning." - 13-03-2014 00:00

"Goede inhoudelijke ITIL-training, voldeed prima aan mijn verwachtingen. Docent gaf prima ondersteuning. " - 13-03-2014 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.