ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

Niveau
Totale lesduur
7,7
Gemiddeld cijfer voor ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)
Gebaseerd op 8 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
Thijs Van der Galiën
starstarstarstarstar_half
Thijs Van der Galiën
IT Service Medewerker
9
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in begeleid zodat wij aan het einde van de training klaargestoomd waren voor het examen." - 12-12-2017 13:08

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in… alles lezen - 12-12-2017 13:08

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product. Pink Elephant biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's:

's-Hertogenbosch, Amsterdam

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

Beschrijving

ITL Operational Support and Analysis

Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus ITIL Operational Support and Analysis gaat u aan de slag met de ‘ITIL Operational Support and Analysis’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om op operationeel niveau IT-diensten overeenkomstig gemaakte afspraken te leveren.

De cursus ITIL Operational Support and Analysis is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het Intermediate ‘ITIL Operational Support and Analysis’ examen wordt aansl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITL Operational Support and Analysis

Tijdens deze praktijkgerichte vierdaagse cursus ITIL Operational Support and Analysis gaat u aan de slag met de ‘ITIL Operational Support and Analysis’ processen, zoals die binnen ITIL® beschreven zijn. Deze processen zijn noodzakelijk om op operationeel niveau IT-diensten overeenkomstig gemaakte afspraken te leveren.

De cursus ITIL Operational Support and Analysis is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ‘best practices’ in de praktijk kunt toepassen. Het Intermediate ‘ITIL Operational Support and Analysis’ examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Waarom ITIL Operational Support and Analysis

De training ITIL Operational Support and Analysis is een praktijkgerichte module voor organisatie die volgens ITIL werken en IT Service Management toepassen. De nadruk ligt op operationele principes en processen binnen de gehele Lifecycle van services. Analyse van services en continuïteit van levering zijn essentieel. De training richtlijnen voor het ontwerp, de uitvoering en verbetering van de ITIL® processen Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfillment, Access Management en IT Operations.

ITIL® staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management.

Na het volgen van deze training bent u in staat om het service niveau van uw IT organisatie naar een hoger niveau te tillen. Daarnaast leert u hoe de afdeling IT Operations past binnen het groter ITIL Framework.

Doelgroep

De training ITIL Operational Support and Analysis is bedoeld om inzicht te geven in de elementaire processen van Service Management, en is daarom met name geschikt voor:

  • Service Managers
  • Teamleiders
  • Servicedesk Medewerkers
  • Medewerkers die zich bezig houden met IT Operations

Kennisdoelstelling

De kennisdoelstelling is om de deelnemer de volgende onderwerpen te laten herkennen, beschrijven en toepassen:

  • Introductie Service Management volgens ITIL®
  • Doelen, begrippen en processen van IT Operations (Serviceproductie)
  • De processen die zich toeleggen op ITIL Operational Support & Analysis
  • Event Management
  • Incident Management
  • Problem Management
  • De relatie tussen Incident Management en Problem Management
  • Request fulfillment en de wijze waarop dit gemeten kan worden.
  • Access management
  • De inrichting en structuur van de Servicedesk
  • Service Operations functies en rollen
  • Technologie en implementatie van de Service Operations begrippen in uw organisatie
  • Examentraining
  • Voorbereiding op het EXIN examen

Certificering

ITIL® Operational Support and Analysis certificaat

Voorkennis

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat 'ITIL® Foundation' heeft behaald.

Duur

4 dagen. De trainingsdagen duren van 09.00 uur tot 17.00 uur.

7,7
Gemiddeld cijfer voor ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)
Gebaseerd op 8 ervaringen
Thijs Van der Galiën
starstarstarstarstar_half
Thijs Van der Galiën
IT Service Medewerker
9
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in begeleid zodat wij aan het einde van de training klaargestoomd waren voor het examen." - 12-12-2017 13:08

"Als opvolging voor de ITIL Foundation V3 training was dit een leuke, hoewel soms lastige voortzetting hierop. Richard heeft hier ons goed in… alles lezen - 12-12-2017 13:08

starstarstarstarstar_border
Bert Keuter
8
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Na Foundation V3 te hebben gehaald zijn wij door gegaan naar ITIL OSA. Veel stof was gelukkig nog erg herkenbaar en voelde daardoor als een herhaling met meer diepgang op de operationele kant. De vragen daarentegen vergen meer logisch nadenken en een persoonlijke input. Dit maakt OSA vele malen uitdagender. " - 27-03-2017 00:00

"Na Foundation V3 te hebben gehaald zijn wij door gegaan naar ITIL OSA. Veel stof was gelukkig nog erg herkenbaar en voelde daardoor als een … alles lezen - 27-03-2017 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Tim Hendriks
7
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Aantal onnodige uitstapjes buiten de theorie om. probeerde steeds voorbeelden die buiten de stof vallen, wat valt niet onder incident management etc. ipv uitleggen wat wel. En al de voorbeelden werden geimproviseerd.Aantal onnodige uitstapjes buiten de theorie om. probeerde steeds voorbeelden die buiten de stof vallen, wat valt niet onder incident management etc. ipv uitleggen wat wel. En al de voorbeelden werden geimproviseerd." - 26-05-2015 00:00

"Aantal onnodige uitstapjes buiten de theorie om. probeerde steeds voorbeelden die buiten de stof vallen, wat valt niet onder incident manage… alles lezen - 26-05-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Het was een goede en duidelijke training en een enthousiaste trainer. Hij wist de groepsdynamiek goed op gang te houden en dat zorgde voor ontspannen cursusdagen" - 26-06-2014 00:00

"Het was een goede en duidelijke training en een enthousiaste trainer. Hij wist de groepsdynamiek goed op gang te houden en dat zorgde voor o… alles lezen - 26-06-2014 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Harry Lokhorst
6,8
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Goede bereikbaarheid. Inschrijfprocedure goed, zowel per mail als brief bevestigd. Goede verzorging van de slides, voldoende (lees)materiaal. Algemene verwachting was dat er nog boeken bij geleverd zouden zijn. " - 09-06-2011 12:20

"Goede bereikbaarheid. Inschrijfprocedure goed, zowel per mail als brief bevestigd. Goede verzorging van de slides, voldoende (lees)materiaal… alles lezen - 09-06-2011 12:20

starstarstarstar_borderstar_border
Age Visser
6,2
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Had graag de ITIL boeken erbij willen hebben.
Meer drive verwacht om de stof erin te stampen. Netto tijd kwam uiteindelijk net op 2 uur per avond ipv 3,5. " - 09-06-2011 12:11

"Had graag de ITIL boeken erbij willen hebben. Meer drive verwacht om de stof erin te stampen. Netto tijd kwam uiteindelijk net op 2 uur per … alles lezen - 09-06-2011 12:11

starstarstarstarstar_border
Denis Bierling
8,4
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Prima training. Volledig in lijn met het doel ervan. Niets veranderen. Wellicht om verwachtingen te managen duidelijk aangeven wat en hoe men krijgt." - 09-06-2011 12:01

"Prima training. Volledig in lijn met het doel ervan. Niets veranderen. Wellicht om verwachtingen te managen duidelijk aangeven wat en hoe me… alles lezen - 09-06-2011 12:01

starstarstarstarstar_border
Arjan Heuten
7,8
ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA)

"Goede bereikbaarheid, iedere avond een heerlijke (warme) maaltijd. De trainer weet waar hij over praat en geeft ruimte voor (groeps)discussies. Goede verzorgde slide packs, meer dan voldoende (lees)materiaal.
Inschrijfprocedure goed, zowel per mail als brief bevestigd. " - 09-06-2011 11:57

"Goede bereikbaarheid, iedere avond een heerlijke (warme) maaltijd. De trainer weet waar hij over praat en geeft ruimte voor (groeps)discussi… alles lezen - 09-06-2011 11:57

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?