ITIL® 4 Foundation

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Pink Elephant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Pink Elephant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 1.209 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 beste grote opleider, #2 in Automatisering & ICT/IT, #2 in Kwaliteit- & Projectmanagement en #2 beste trainer.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 in Automatisering & ICT/IT.

Lees meer over Beste Opleider 2019.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 30 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Martin
Servicedesk manager
10
ITIL® 4 Foundation

"Fijne training bij een fijne partij met een fijne trainer. Hij legde een duidelijke focus binnen de stof door hoofd en bijzaken te onderscheiden. Ook de vele praktijkvoorbeelden hielpen erg mee. tnx!" - 30-12-2019 16:03

"Fijne training bij een fijne partij met een fijne trainer. Hij legde een duidelijke focus binnen de stof door hoofd en bijzaken te ondersche… alles lezen - 30-12-2019 16:03

Startdata en plaatsen

placeNaarden
7 sep. 2020 tot 8 sep. 2020

Beschrijving

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL® is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. In deze tijd heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management. ITIL® biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of ondersteuning van diensten.

In februari 2019 is de nieuwste versie van ITIL® gelanceerd: ITIL® 4. ITIL® 4 Foundation stelt je instaat om Service Management te begrijpen middels het Service Value System (SVS). Dit SVS biedt een holistisch beeld van wat ITIL® betekent voor de bedrijfswaarde, waarbij ook concepten zoals Lean IT, Agile en DevOps worden geïntegreerd.

Om deze bedrijfswaarde te leveren zal een…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

Pink Elephant: Translating Knowledge into Results!

ITIL® is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. In deze tijd heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Best Practice” op het gebied van Service Management. ITIL® biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of ondersteuning van diensten.

In februari 2019 is de nieuwste versie van ITIL® gelanceerd: ITIL® 4. ITIL® 4 Foundation stelt je instaat om Service Management te begrijpen middels het Service Value System (SVS). Dit SVS biedt een holistisch beeld van wat ITIL® betekent voor de bedrijfswaarde, waarbij ook concepten zoals Lean IT, Agile en DevOps worden geïntegreerd.

Om deze bedrijfswaarde te leveren zal een organisatie (de serviceprovider) continu moeten samenwerken met haar stakeholders (co-creatie). De serviceprovider maakt deze waarde mogelijk (waarde creatie) door het leveren van de juiste producten en diensten. Hiervoor is een meer holistische benadering nodig, waarbij alle componenten en activiteiten samenwerken in de Service Value System. Vandaag de dag moeten organisaties flexibel hun value stream kunnen inrichten om op de veranderende omstandigheden in te spelen. Dit zodat er integratie en coördinatie ontstaat tussen de diverse best practices (o.a.: Lean, Agile, Devops, Scrum), teams, governance, en vele andere factoren, zodat alle onderdelen echt effectief zijn en bijdragen aan waarde creatie.

Aan het eind van deze tweedaagse cursus hebben de deelnemers inzicht in het volgende:
• De zeven principes van ITIL® 4
• De vier dimensies van Service Management
• Het Service Value System
• De 34 ITIL®-werkwijzen, met focus op 18

Wil je meer weten over ITIL® 4. Lees dan onze blogs over ITIL® 4!

Een wereld zonder ITIL.. Time 4 ITIL 4!

En m’n ITIL V3 certificaat dan….?



De ITIL® training duurt twee dagen en vindt plaats op onze locatie in Naarden. We beginnen altijd om 10:00 en zorgen voor een fijne ontvangst en een lekkere lunch.

Goed om te weten: Voor deze training zijn er géén toelatingseisen. Om het bijbehorende examen succesvol af te kunnen ronden zullen naast de training dagen nog +/- 4 studie uren benodigd zijn.

Nadat je de inschrijving hebt voltooid, ontvang je van ons een bevestiging van inschrijving. Onze trainingen bieden wij in sommige gevallen op meerdere locaties aan. Het kan dan zo zijn dat er onvoldoende inschrijvingen zijn om deze op meerdere locaties te laten doorgaan. We voegen de groepen dan samen en maken er één klas van. Dit heeft soms tot gevolg dat de trainingslocatie wijzigt. Mocht dit het geval zijn, dan wordt dit uiterlijk twee weken vóór aanvang van de training gecommuniceerd.

Je ontvangt van ons dan ook de definitieve uitnodigingsbrief. In een aparte mail ontvang je je inloggegevens naar ons online leerplatform. Hier vind je alle lesmaterialen en kan je de stof vast bestuderen. Alle kosten voor de lesmaterialen zijn inbegrepen in de prijs. Indien er een lesboek aanwezig is bij je cursus, ontvang je deze op de eerste dag van de training.

Op de eerste dag van de training worden de examenvouchers verzonden. Met deze examenvoucher kun je inloggen bij het exameninstituut en het examen online (op je laptop met webcam) maken op een door jouw gewenst tijdstip en locatie.

Tevens bieden wij de mogelijkheid om je in te schrijven voor één van onze examensessies. Deze vinden altijd de eerste maandag van de maand plaats in Naarden. Hier kun je dan de paper-based versie van het examen maken. Let op: hier wordt 75 euro extra voor in rekening gebracht. Mocht je gebruik willen maken van deze service, stuur dan uiterlijk één week voordat de training begint een mail naar opleidingen@pinkelephant.nl.

9,9
Gemiddeld cijfer voor ITIL® 4 Foundation
Gebaseerd op 30 ervaringen
starstarstarstarstar
Martin
Servicedesk manager
10
ITIL® 4 Foundation

"Fijne training bij een fijne partij met een fijne trainer. Hij legde een duidelijke focus binnen de stof door hoofd en bijzaken te onderscheiden. Ook de vele praktijkvoorbeelden hielpen erg mee. tnx!" - 30-12-2019 16:03

"Fijne training bij een fijne partij met een fijne trainer. Hij legde een duidelijke focus binnen de stof door hoofd en bijzaken te ondersche… alles lezen - 30-12-2019 16:03

starstarstarstarstar
Breijer
10
ITIL® 4 Foundation

"De trainingen bij Pink zijn werkelijk waar top geregeld. Een lekkere lunch, versnaperingen tussendoor en een trainer die je echt klaarstoomt voor het examen. Wat mij betreft is Pink een aanrader voor andere trainees" - 24-10-2019 13:22

"De trainingen bij Pink zijn werkelijk waar top geregeld. Een lekkere lunch, versnaperingen tussendoor en een trainer die je echt klaarstoomt… alles lezen - 24-10-2019 13:22

starstarstarstarstar
Heidy Wolters
Recruiter
10
ITIL® 4 Foundation

"De training was erg leerzaam. In twee dagen tijd alle ins en outs van Itil geleerd. De trainer was duidelijk en door middel van goede voorbeelden weet ik het nut van de beheerprocessen binnen mijn organisatie. Aanrader!" - 14-10-2019 14:13

"De training was erg leerzaam. In twee dagen tijd alle ins en outs van Itil geleerd. De trainer was duidelijk en door middel van goede voorbe… alles lezen - 14-10-2019 14:13

starstarstarstarstar
jasper arbeel
10
ITIL® 4 Foundation

"Alles gewoon helemaal prima geregeld. Van de koffie tot de broodjes. Fijne trainer ook. Zowel kennis van voorbeelden uit de dagelijkse praktijk als kennis van hoe dit over te brengen." - 14-10-2019 13:15

"Alles gewoon helemaal prima geregeld. Van de koffie tot de broodjes. Fijne trainer ook. Zowel kennis van voorbeelden uit de dagelijkse prakt… alles lezen - 14-10-2019 13:15

starstarstarstarstar_half
corinne Verdoorn
9
ITIL® 4 Foundation

"Goede en duidelijke training met leuke gezellige trainer. Erg leerzaam en ik ga zeker nog een keer gebruik maken om een training te boeken. Tot een volgende keer zou ik zeggen" - 14-10-2019 12:45

"Goede en duidelijke training met leuke gezellige trainer. Erg leerzaam en ik ga zeker nog een keer gebruik maken om een training te boeken. … alles lezen - 14-10-2019 12:45

Joey Caspers
starstarstarstarstar
Joey Caspers
System Engineer
10
ITIL® 4 Foundation

"Goede verzoring, 3 dagen cursus, iedere dag interessante uitleg. Het is Richard gelukt mij bij de les te houden en aandachtig te luisteren naar de stof die hoort bij ITIL. Ik vind het altijd erg fijn als ik wordt meegenomen in de stof, dit is goed gelukt door relevante voorbeelden te geven uit het dagelijks leven die ook al te maken hebben met ITIL." - 26-09-2019 08:37

"Goede verzoring, 3 dagen cursus, iedere dag interessante uitleg. Het is Richard gelukt mij bij de les te houden en aandachtig te luisteren n… alles lezen - 26-09-2019 08:37

starstarstarstarstar
Meike Kibira-Weierink
Teamleider
10
ITIL® 4 Foundation

"De ITIL theorie is nogal droog maar Richard weet het zo over te brengen dat het een stuk minder droog wordt. De training is een mooie afwisseling tussen theorie en oefeningen. Niveau wordt goed aan de groep aangepast. " - 25-09-2019 14:51

"De ITIL theorie is nogal droog maar Richard weet het zo over te brengen dat het een stuk minder droog wordt. De training is een mooie afwiss… alles lezen - 25-09-2019 14:51

starstarstarstarstar
Martin Giesbers
Key Account Manager
10
ITIL® 4 Foundation

"Interessante training geweest. Fijne trainer die de materie goed over weet te brengen op een leuke en interactieve manier. Na de training ben ik in staat om geleerde zaken in de praktijk toe te kunnen passen." - 24-09-2019 12:24

"Interessante training geweest. Fijne trainer die de materie goed over weet te brengen op een leuke en interactieve manier. Na de training be… alles lezen - 24-09-2019 12:24

starstarstarstarstar
Hooft
10
ITIL® 4 Foundation

"De training was goed ingericht. Er waren (zoals bij elke training) wat saaie en droge stukjes. Daar heeft hij echt wat van weten te maken om onze aandacht er bij te houden, klasse!" - 19-09-2019 10:00

"De training was goed ingericht. Er waren (zoals bij elke training) wat saaie en droge stukjes. Daar heeft hij echt wat van weten te maken om… alles lezen - 19-09-2019 10:00

starstarstarstarstar
Robbert van Raath
ICT-medewerker
10
ITIL® 4 Foundation

"Goede trainer waarvan je weet dat hij enige ervaring in het vak heeft. Hij weet de klas te boeien en voelt ook aan wanneer het tijd is voor een break. Uiteraard heb ik mijn ITIL ook mede daardoor gehaald. Dankjewel!" - 17-09-2019 15:16

"Goede trainer waarvan je weet dat hij enige ervaring in het vak heeft. Hij weet de klas te boeien en voelt ook aan wanneer het tijd is voor … alles lezen - 17-09-2019 15:16

starstarstarstarstar
Karin Grote
10
ITIL® 4 Foundation

"Het lesmateriaal was goed. Heel fijn dat alles in een online leeromgeving staat en dat je via de memotrainer jezelf klaar kan stomen voor het examen. Richard is een prima trainer die heel goed weet waar hij het over heeft. Mij hielpen de praktijkvoorbeelden heel erg om de materie te plaatsen.
Albsoluut een aanrader. " - 17-09-2019 12:15

"Het lesmateriaal was goed. Heel fijn dat alles in een online leeromgeving staat en dat je via de memotrainer jezelf klaar kan stomen voor he… alles lezen - 17-09-2019 12:15

starstarstarstarstar
Simon Nie
Sr. System en Process Manager
10
ITIL® 4 Foundation

"Nuttige training die duidelijk uitlegt wat er nieuw is aan ITIL4 en hoe het aansluit op andere standaarden.
Trainer met overwicht. Erg prettig pm te horen wat de praktische toepasbaarheid in kleinere en grotere organisaties. Hier kan ik echt wat mee." - 17-09-2019 10:58

"Nuttige training die duidelijk uitlegt wat er nieuw is aan ITIL4 en hoe het aansluit op andere standaarden. Trainer met overwicht. Erg pre… alles lezen - 17-09-2019 10:58

starstarstarstarstar
Manon van der Meijden
10
ITIL® 4 Foundation

"Ik heb een training gevolgd van Richard de Boer en ik kan niet anders zeggen dat hij echt zijn vak spreekt. Hij lééft trainingen en weet dit op een leuke manier over te brengen. Erg overtuigend!" - 17-09-2019 10:21

"Ik heb een training gevolgd van Richard de Boer en ik kan niet anders zeggen dat hij echt zijn vak spreekt. Hij lééft trainingen en weet dit… alles lezen - 17-09-2019 10:21

starstarstarstarstar
danielle Mallon
10
ITIL® 4 Foundation

"De training is mij goed bevallen, Richard is energiek en duidelijk in zijn trainingen. Hij laat iedereen meedenken en zorgt ervoor dat iedereen betrokken is. ik heb weinig zelfstudie erbij hoeven doen om mijn examen te halen." - 17-09-2019 07:30

"De training is mij goed bevallen, Richard is energiek en duidelijk in zijn trainingen. Hij laat iedereen meedenken en zorgt ervoor dat ieder… alles lezen - 17-09-2019 07:30

starstarstarstarstar
Jaap K Nieuwenhuis-Terpstra
Product Owner
10
ITIL® 4 Foundation

"ITIL4 is een flinke aanpassing van het bekende ITIL. En dat is best wel even wennen. Dus is het erg fijn dat de trainer duidelijk maakt wat de verschillen zijn en hoe je de nieuwe versie van ITIL in de praktijk zou kunnen toepassen. Aanrader!" - 13-09-2019 12:09

"ITIL4 is een flinke aanpassing van het bekende ITIL. En dat is best wel even wennen. Dus is het erg fijn dat de trainer duidelijk maakt wat … alles lezen - 13-09-2019 12:09

starstarstarstarstar
Duke Seeuwen
Customer Operations Manager
10
ITIL® 4 Foundation

"Training is zowel informatief als interactief, het zit goed in elkaar zoals altijd bij traningen van Pink. Het is wel wat veel voor 2 dagen. advise zou zijn om m in 3 dagen te doen" - 12-09-2019 11:30

"Training is zowel informatief als interactief, het zit goed in elkaar zoals altijd bij traningen van Pink. Het is wel wat veel voor 2 dagen.… alles lezen - 12-09-2019 11:30

starstarstarstarstar
Luuk Troost
Trainee
10
ITIL® 4 Foundation

"Zeer leuke cursus ervaring. Een goed evenwicht tussen theorie en praktijk. Ook de trainer Richard zorgde ervoor dat de focus bij alle cursisten constant aanwezig was door de interactie aan te gaan. Dit maakte het voor mij een zeer prettige en leerzame ervaring." - 12-09-2019 09:21

"Zeer leuke cursus ervaring. Een goed evenwicht tussen theorie en praktijk. Ook de trainer Richard zorgde ervoor dat de focus bij alle cursis… alles lezen - 12-09-2019 09:21

Marco Kelly
starstarstarstarstar
Marco Kelly
10
ITIL® 4 Foundation

"Voor ik de ITIL4 Foundation training begon had ik al mijn ITILv3 al gehaald. De trainer wist op een goede manier aan te geven wat ITIL4 nou anders maakt dan v3 en wat de koppelingen zijn met andere best practises. De training werd vlot gegeven en theorie en opdrachten werden goed afgewisseld." - 12-09-2019 06:52

"Voor ik de ITIL4 Foundation training begon had ik al mijn ITILv3 al gehaald. De trainer wist op een goede manier aan te geven wat ITIL4 nou … alles lezen - 12-09-2019 06:52

starstarstarstarstar
Melvin van Vliet
netwerkengineer
10
ITIL® 4 Foundation

"De cursus duurt 3 dagen lang en wordt op een fijne manier gegeven met o.a. leuke opdrachten en filmpjes. De dag na de trainingen mijn examen ingepland en deze met een goed resultaat behaald. Zeker een aanrader!" - 11-09-2019 09:32

"De cursus duurt 3 dagen lang en wordt op een fijne manier gegeven met o.a. leuke opdrachten en filmpjes. De dag na de trainingen mijn examen… alles lezen - 11-09-2019 09:32

starstarstarstarstar_half
Mike van der Veen
Key Accountmanager
9
ITIL® 4 Foundation

"Trainer kon de theorie goed plotten op de dagelijkse praktijk! Goed te volgen materie en op een leuke manier gebracht. Ook de verhouding ten opzichte van ITIL v3 en andere frameworks kwam aan bod. Het helpt als een trainer deze verhoudingen goed kan weergeven. Je hebt tenslotte met veel methodieken/frameworks te maken in de dagelijkse praktijk." - 11-09-2019 08:40

"Trainer kon de theorie goed plotten op de dagelijkse praktijk! Goed te volgen materie en op een leuke manier gebracht. Ook de verhouding ten… alles lezen - 11-09-2019 08:40

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.