Feedback geven en krijgen (In-company)
"Dankzij trainer Sven die mens en organisatie snel doorziet hebben we praktische handvatten en oefeningen aangereikt gekregen om direct mee aan de slag te gaan. Onderstaand volgen een aantal reacties van deelnemers van Kneipp Beneluxe:
• Ik vond de sessie heel interessant omdat het praktisch heel goed uitvoerbaar werd gemaakt. De uitleg en de voorbeelden maakten het goed toepasbaar in de praktijk.
• Alles is helder uitgelegd en er is genoeg ruimte om als deelnemer input te geven.
• Duidelijk verhaal met goede concrete voorbeelden.
• Het opfrismoment van theorie/praktijk en de persoonlijke verbeterpunten die je kunt benoemen om aan te werken.
• De oefeningen en de vertaling naar de praktijk vind ik heel positief. Ook jouw coaching vind ik prettig. Je doorziet de collega’s snel en hebt ons in korte tijd goed leren kennen. Volgens mij heb jij ook het vertrouwen en de veiligheid geboden dat sommige collega’s ook durven te vertellen waar ze tegenaan lopen.
• Ik waardeer het in de training dat we concrete handvatten aangereikt krijgen om hiermee aan de slag te gaan
• In de training waardeer ik dat iedereen open kan praten en dat de feedback ook rustig besproken kan worden.
• De duidelijke presentaties die we vooraf ontvangen. Het doornemen van de documenten met de toelichting erbij. Het bespreken van praktijkvoorbeelden om de theorie “levendiger” te maken.
• Ondertussen hebben we allen de theorie goed onder de knie. En zelf vond ik de rollenspellen super leuk en interessant om te doen.
" - 22-11-2020 13:40
"Dankzij trainer Sven die mens en organisatie snel doorziet hebben we praktische handvatten en oefeningen aangereikt gekregen om direct mee a… alles lezen - 22-11-2020 13:40
Beschrijving
Doel
Het doel van deze training is het leren geven en ontvangen van feedback en het daadwerkelijk in de praktijk gaan gebruiken van feedback. We maken hierbij gebruik van eigen praktijkcasussen en behandelen we de aanjagers en belemmeringen om nieuw gedrag in de praktijk te gaan toepassen.
Resultaten
Deze training kent de volgende resultaten:
- Inzicht waarom feedback belangrijk is.
- Veiligere omgeving om feedback te willen geven.
- Het kunnen geven en krijgen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken.
- Feedback van je collega’s op onderwerpen waarover je feedback wilt krijgen.
- Het kunnen vragen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken
- Afspraken …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Doel
Het doel van deze training is het leren
geven en ontvangen van feedback en het daadwerkelijk in de praktijk
gaan gebruiken van feedback. We maken hierbij gebruik van eigen
praktijkcasussen en behandelen we de aanjagers en belemmeringen om
nieuw gedrag in de praktijk te gaan toepassen.
Resultaten
Deze training kent de volgende resultaten:
- Inzicht waarom feedback belangrijk is.
- Veiligere omgeving om feedback te willen geven.
- Het kunnen geven en krijgen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken.
- Feedback van je collega’s op onderwerpen waarover je feedback wilt krijgen.
- Het kunnen vragen van feedback door het te oefenen en concrete afspraken te maken
- Afspraken over de fysieke en sociale omgeving om feedback mogelijk te maken.
Programma
Verwachtingen
Vooraf hebben wij een kort
kennismakingsgesprek. Hier worden o.a. de persoonlijke leerdoelen
besproken. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de
training bepaald.
Resultaat
De leervragen en verwachtingen zijn helder en het programma is
daarop afgestemd.
Nieuw gedrag: Wat zijn aanjagers en belemmeringen van
gedrag?
Het daadwerkelijk geven en krijgen van feedback
betekent het aanleren van nieuw gedrag. Als we snappen wat er voor
nodig is om nieuw gedrag te laten zien komen we een stap dichterbij
om feedback daadwerkelijk te gaan toepassen. Gedragswetenschappers
onderscheiden drie aanjagers voor gedrag en drie belemmeringen van
gedrag. In dit onderdeel lichten we dit toe en leggen we de werking
ervan uit. In de volgende onderdelen zullen de deelnemers leren
effectief om te gaan met deze aanjagers en belemmeringen.
Resultaat
De deelnemers kennen de aanjagers en belemmeringen voor nieuw
gedrag.
Willen: Wat zijn redenen om wel of geen feedback te
geven?
In dit onderdeel staan we stil bij redenen
(zowel in het algemeen als voor de deelnemers) waarom we in de
regel geen feedback geven en ook wat redenen zijn om wel feedback
te geven. We geven inzicht in de belemmeringen en handvatten om de
belemmeringen uit de weg te gaan. En natuurlijk ook hoe je de
motivatie om feedback te geven kan verhogen (aanjagers).
Resultaat
De deelnemers kennen de belemmeringen die zij ervaren met het geven
van feedback en hebben inzicht en handvatten gekregen om deze
belemmeringen uit de weg te gaan.
Kunnen: Hoe zorgen we ervoor dat we feedback kunnen gaan
geven?
In dit onderdeel zullen we ingaan op de techniek
en het toepassen van de techniek in het geven en krijgen van
feedback. De deelnemers leren op een constructieve manier feedback
te geven en te ontvangen, met behoud van de relatie. Eerst zullen
we kort de theoretische onderbouwing geven m.b.t.:
-
De regels van feedback geven;
-
Het geven van positieve feedback;
-
Het geven van bijsturende feedback;
-
Het vragen om feedback;
Na de theoretische onderbouwing zullen we in dit onderdeel vooral stilstaan bij het daadwerkelijk oefenen met rollenspellen van positieve en bijsturende feedback o.b.v. eigen praktijkcasussen. Het resultaat van dit onderdeel is dat de deelnemers met de geleerde technieken in staat zijn om een open (en daarmee constructieve) communicatiesfeer te creëren in hun werkomgeving.
Resultaat
De deelnemers kennen de techniek van feedback geven en hebben
geleerd dit a.d.h.v. praktijkvoorbeelden toe te passen.
Ontvangen: Hoe kunnen we feedback goed ontvangen van
anderen?
Veel trainingen staan alleen stil bij het
geven van feedback. Het goed kunnen ontvangen van feedback is
minstens net zo belangrijk. Bij het ontvangen van feedback gelden
er verschillende triggers die af kunnen gaan bij medewerkers. We
denken dat feedback ons op ontelbare manieren kan uitlokken. Maar
er is goed nieuws: het kan maar op drie manieren:
-
Waarheidstriggers - Ik ben het niet eens met de inhoud;
-
Relatietriggers - Ik verdraag de feedback niet van jou;
-
Identiteitstriggers - Ik wil geen feedback op wie ik ben.
Om van de feedback te leren en deze te accepteren moeten we deze triggers herkennen en neutraliseren. In dit onderdeel leren de deelnemers de triggers te herkennen en te neutraliseren.
Resultaat
De deelnemers kennen hun eigen triggers die afgaan bij het
ontvangen van feedback en hebben handvatten gekregen om deze
triggers te neutraliseren.
Omgeving: Hoe zorgen we voor een omgeving die feedback
stimuleert?
Een factor die bij het leren van nieuw
gedrag altijd wordt onderschat is de fysieke en sociale omgeving.
Voorbeelden van de fysieke omgeving zijn het ophangen van de
feedback regels of een plek waar je even kort een collega 1 op 1
kan spreken zonder dat je een vergaderruimte hoeft te boeken.
Voorbeelden van de sociale omgeving is een collega die het goede
voorbeeld geeft of het bespreken van goede ervaringen tijdens
werkoverleg. In dit onderdeel zullen we diverse handige en
aansprekende voorbeelden bespreken die geschikt zijn voor de
deelnemers.
Resultaat
Met de deelnemers is gekeken wat zij nodig hebben om een
omgeving te creëren die feedback geven en krijgen stimuleer.
Hiermee verhogen we de kans dat de deelnemers daadwerkelijk
feedback gaan geven.
Borgen: Wat hebben we nodig na deze
training?
In dit onderdeel staan we stil bij wat de
deelnemers verder nog nodig hebben om zelfstandig aan de slag te
gaan. Tijdens de training krijgen de deelnemers visueel vormgegeven
ondersteunend materiaal voor het voeren van gesprekken in de
praktijk. Dit materiaal kunnen ze dan na de training als handig
naslagwerk gebruiken.
Resultaat
De deelnemers hebben alles wat ze nodig hebben om zelfstandig aan
de slag te gaan met het feedback geven en krijgen.
In deze training bouwen we ook een terugkommoment in zodat we de ervaringen kunnen delen over hoe het geven en krijgen van feedback in de praktijk gaat. We bespreken dan de goede ervaringen maar ook de obstakels waar men tegenaan loopt en zorgen ervoor dat we die obstakels wegnemen.
Vorm van de training
De vorm van de
training is passend gemaakt op de doelgroep op de volgende
wijze:
-
Gebaseerd op een intake zodat leerdoelen helder en persoonlijk zijn;
-
Beperkte mate van theorie;
-
Theorie is visueel weergegeven in helder vormgegeven schema's;
-
Theorie gekoppeld aan voor de deelnemers herkenbare praktijksituaties;
-
Veel concrete oefeningen uit de praktijk;
-
Visueel vormgegeven naslagwerk;
Voordelen van de training
-
Training op basis van persoonlijke leerdoelen;
-
Een veilige groep en een veilige omgeving om te oefenen;
-
Verkrijgen van het gewenste resultaat door:
-
Inzicht & Kennis;
-
Vaardigheden & Handvatten;
-
-
Praktisch - Oefenen in het voeren van gesprekken en het krijgen van feedback;
-
Herkenbare praktijksituaties - Oefenen o.b.v. realistische voorbeelden uit de dagelijkse praktijk;
-
Het leren van hoe andere deelnemers de gesprekken tijdens de training doen;
-
Door deze in-company training:
-
leer je van en met collega;
-
heb je een gemeenschappelijk referentiekader;
-
heeft iedereen een groter leereffect en rendement door de kleine groepsomvang;
-
Kan je elkaar na de training coachen op de persoonlijke leerdoelen;
-
-
Handvatten om na de training zelfstandig de vaardigheden toe te passen en aan te scherpen.
People & Company
People &
Company is een advies-, trainings- en coachingsbureau met als
expertise het ontwikkelen van mensen, teams en organisaties. Wij
maken mensen, teams en organisaties effectief, zodat organisaties
hun doelstellingen kunnen realiseren en mensen meer betrokken zijn
bij hun werk. Dit doen wij door het ontwikkelen van de vier
dimensies van de mens: hoofd, hart, ziel en lichaam. Wij noemen dat
ontwikkeling van de hele mens. Hele mensen creëren hele
organisaties. Hele organisaties vervullen de behoefte van de
klant.
Referenties
Op onze site vermelden
we een groot aantal opdrachten die wij gedaan hebben voor onze
klanten. Indien gewenst brengen wij u in contact met 1 van deze
klanten voor een referentie. Een ervaring m.b.t. een training
feedback geven en krijgen van People & Company:
Feedback geven en krijgen (cijfer 9)
"Enorm waardevolle ervaring. Heeft de interactie tussen deelnemers echt mogelijk gemaakt. Theorie is nuttig en meteen bruikbaar in de praktijk. Oefenen ervan heeft ons hierop voorbereid. Aan te raden voor teams groot en klein."
Periode, duur, deelnemers en prijs
Training van 4 uur met een intakegesprek en voorbereiding (2 uur). Aantal deelnemers maximaal 12 per groep. Genoemde prijs is totaalprijs voor de hele groep exclusief terugkommoment (wel aan te bevelen), lunch, locatie en reiskosten.
"Dankzij trainer Sven die mens en organisatie snel doorziet hebben we praktische handvatten en oefeningen aangereikt gekregen om direct mee aan de slag te gaan. Onderstaand volgen een aantal reacties van deelnemers van Kneipp Beneluxe:
• Ik vond de sessie heel interessant omdat het praktisch heel goed uitvoerbaar werd gemaakt. De uitleg en de voorbeelden maakten het goed toepasbaar in de praktijk.
• Alles is helder uitgelegd en er is genoeg ruimte om als deelnemer input te geven.
• Duidelijk verhaal met goede concrete voorbeelden.
• Het opfrismoment van theorie/praktijk en de persoonlijke verbeterpunten die je kunt benoemen om aan te werken.
• De oefeningen en de vertaling naar de praktijk vind ik heel positief. Ook jouw coaching vind ik prettig. Je doorziet de collega’s snel en hebt ons in korte tijd goed leren kennen. Volgens mij heb jij ook het vertrouwen en de veiligheid geboden dat sommige collega’s ook durven te vertellen waar ze tegenaan lopen.
• Ik waardeer het in de training dat we concrete handvatten aangereikt krijgen om hiermee aan de slag te gaan
• In de training waardeer ik dat iedereen open kan praten en dat de feedback ook rustig besproken kan worden.
• De duidelijke presentaties die we vooraf ontvangen. Het doornemen van de documenten met de toelichting erbij. Het bespreken van praktijkvoorbeelden om de theorie “levendiger” te maken.
• Ondertussen hebben we allen de theorie goed onder de knie. En zelf vond ik de rollenspellen super leuk en interessant om te doen.
" - 22-11-2020 13:40
"Dankzij trainer Sven die mens en organisatie snel doorziet hebben we praktische handvatten en oefeningen aangereikt gekregen om direct mee a… alles lezen - 22-11-2020 13:40
"Enorm waardevolle ervaring. Heeft de interactie tussen deelnemers echt mogelijk gemaakt. Theorie is nuttig en meteen bruikbaar in de praktijk. Oefenen ervan heeft ons hierop voorbereid. Aan te raden voor teams groot en klein." - 06-12-2019 08:13
"Enorm waardevolle ervaring. Heeft de interactie tussen deelnemers echt mogelijk gemaakt. Theorie is nuttig en meteen bruikbaar in de praktij… alles lezen - 06-12-2019 08:13
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.