Complexe Casusanalyse - Regievoerders Zorg en Welzijn

Niveau
Tijdsduur
Logo van Over de IJssel Mediation, Coaching en Training

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Meer (in)zicht! Meer (be)grip! Meer plezier! Na twee dagen is de aap van jouw schouder!

Deze cursus is voor professionals en regievoerders in zorg en welzijn die werken met complexe casussen. Je werkt in de jeugdzorg, in een wijkteam, in een verpleeghuis of bijvoorbeeld in de verslavingszorg. Jij werkt met netwerkpartners en samen met de klanten werken jullie aan verbetering. Soms zit jij met je handen in het haar! Hoe krijg je verandering of beweging in deze casus? Hoe komt er weer contact? Hoe groot is het risico als dit escaleert?

In deze cursus leer je een andere manier van kijken naar moeilijke casussen. Je krijgt tools om een casus goed te analyseren. Je leert kijken naar de dynamiek van de klant en wat dat voor invloed heeft op iedereen die bij de klant betrokken is. Je…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Welzijn, Zorg en Welzijn, Zorgmanagement, Gezondheidszorg en Ouderenzorg.

Meer (in)zicht! Meer (be)grip! Meer plezier! Na twee dagen is de aap van jouw schouder!

Deze cursus is voor professionals en regievoerders in zorg en welzijn die werken met complexe casussen. Je werkt in de jeugdzorg, in een wijkteam, in een verpleeghuis of bijvoorbeeld in de verslavingszorg. Jij werkt met netwerkpartners en samen met de klanten werken jullie aan verbetering. Soms zit jij met je handen in het haar! Hoe krijg je verandering of beweging in deze casus? Hoe komt er weer contact? Hoe groot is het risico als dit escaleert?

In deze cursus leer je een andere manier van kijken naar moeilijke casussen. Je krijgt tools om een casus goed te analyseren. Je leert kijken naar de dynamiek van de klant en wat dat voor invloed heeft op iedereen die bij de klant betrokken is. Je krijgt meer afstand en leert zien wat er tussen de klant en zijn netwerk gebeurt en tussen de mensen in het netwerk onderling. Waar zit nu eigenlijk het probleem en waar de mogelijke oplossing? Je leert experimenteren in kleine stapjes.

Je focus wordt verlegd van de klant met problemen naar de klant en iedereen waar hij of zij mee in verbinding staat. Iedereen doet iets in het contact. Je leert zien welke patronen jullie gevangen houden en hoe je dit patroon kunt doorbreken.

Sommige situaties zijn niet werkelijk op te lossen omdat ze zijn zoals ze zijn. Je kunt wel zorgen dat de best mogelijke weg wordt gevolgd en dat iedereen optimaal met elkaar samenwerkt. 

Het resultaat van deze training is dat jij na twee dagen met een rugzak met hulpmiddelen weer aan de slag gaat! Jij hebt meer (in)zicht en (be)grip, jij weet welke volgende stap jij gaat zetten!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Over de IJssel Mediation, Coaching en Training, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.