Teamtraining (in-company)

Type product
Trainers
Eunice van Luit+13
Logo van Oraki training & coaching

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Wij vinden dat leren ook leuk mag zijn. En lekker praktisch, gericht op resultaat. Daarom werken we hard in een ontspannen sfeer.
We spreken je aan op jouw eigenaarschap en creëren een prettige leeromgeving, zodat jij veilig de grenzen van je comfort durft op te zoeken.
Dat doen we met werkvormen die veelzijdig en inspirerend zijn. Met beperkte theorie en een hoog doe-gehalte.

En dat alles met een sausje van onze kernwaarden: met Openheid | Respect | Aandacht | Kwaliteit | Integriteit.

TEAMTRAINING

Het succes van teams hangt sterk af van hun vaardigheden op het gebied van samenwerken en communiceren. Twee vanzelfsprekende termen, met zeer diverse inhoud, maar in de praktijk zijn deze teamcompetenties niet altijd vanzelfsprekend.

Daarom is periodiek onderhoud verstandig. Om op te frissen of bij te spijkeren.

INTAKE VOOR MAATWERK
Elke teamtraining begint met een uitgebreid persoonlijk intakegesprek met de opdrachtgever en -als het kan- met een deel van het team. Als het nodig is doen we een schriftelijke intake bij het hele team om alle individuele leervragen goed in beeld te krijgen. Hoe dan ook; we maken altijd maatwerk dat past bij het team en hun vraag.

Soms blijkt ti…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen.  

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Brainstormen, Conflicthantering, Beïnvloeden, Communicatieve vaardigheden en Werkdruk.

Wij vinden dat leren ook leuk mag zijn. En lekker praktisch, gericht op resultaat. Daarom werken we hard in een ontspannen sfeer.
We spreken je aan op jouw eigenaarschap en creëren een prettige leeromgeving, zodat jij veilig de grenzen van je comfort durft op te zoeken.
Dat doen we met werkvormen die veelzijdig en inspirerend zijn. Met beperkte theorie en een hoog doe-gehalte.

En dat alles met een sausje van onze kernwaarden: met Openheid | Respect | Aandacht | Kwaliteit | Integriteit.

TEAMTRAINING

Het succes van teams hangt sterk af van hun vaardigheden op het gebied van samenwerken en communiceren. Twee vanzelfsprekende termen, met zeer diverse inhoud, maar in de praktijk zijn deze teamcompetenties niet altijd vanzelfsprekend.

Daarom is periodiek onderhoud verstandig. Om op te frissen of bij te spijkeren.

INTAKE VOOR MAATWERK
Elke teamtraining begint met een uitgebreid persoonlijk intakegesprek met de opdrachtgever en -als het kan- met een deel van het team. Als het nodig is doen we een schriftelijke intake bij het hele team om alle individuele leervragen goed in beeld te krijgen. Hoe dan ook; we maken altijd maatwerk dat past bij het team en hun vraag.

Soms blijkt tijdens de intake dat er meer nodig is dan een teamtraining. Dan schakelen we over naar teamcoaching.

WERKWIJZE TEAMTRAINING

Teamtrainingen zijn anders dan trainingen voor gemengde groepen. Tijdens teamtrainingen worden vaak groepspatronen zichtbaar die direct te maken hebben met het trainingsonderwerp. Onze trainers laten zo’n kans niet lopen en spelen in op het groepsproces, want daarmee wordt de training persoonlijker en praktijkgerichter. En het resultaat duurzamer.
Dus het programma is niet heilig, maar de leerdoelen van het team zijn leidend. Waar het past en helpt, focust de trainer op wat er op dat moment gebeurt.

EIGENAARSCHAP EN BORGING

Ongeacht het onderwerp van de teamtraining en hoe we het ook aanvliegen: wij stimuleren het eigenaarschap van de teamleden.
Dat betekent dat we het team een actieve rol geven in hoe zij het in hun eigen praktijk gaan doen. Dus wij zeggen niet hoe ze het moeten doen, maar we geven het team de keuze om het op een manier te doen die effectief is en bij ze past. Uiteraard denken we daarin mee vanuit onze praktijkervaring en wat we in het team gezien hebben. Dat hoort bij ons eigenaarschap.

MAATWERK IN DE PRAKTIJK

Er zijn ons al veel verschillende trainingsvragen voorgelegd door teams. Hieronder een selectie van de thema's waar wij teams mee geholpen hebben:

  • Timemanagement en prioriteiten stellen; binnen en buiten het team.
  • Assertiviteit en onderhandelen interne opdrachtgever en –nemer.
  • Samenwerking & feedback.
  • Afstemmen van verwachtingen.
  • Beter communiceren en (integraal) samenwerken.
  • Deëscalerende communicatie.
  • Resultaatgericht werken.
  • Complimenten geven en ontvangen.
  • Klantgerichtheid (intern en extern).
  • Samenwerken in Het Nieuwe Werken
  • Een 'schuttingvrij' team.
  • Verbinding en communicatie: bruggen tussen de eilandjes.
  • Openheid in het team.
  • Gesprekstechnieken voor klantgesprekken.
  • Positief omgaan met lastige klanten (intern en extern).
Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Er zijn nog geen veelgestelde vragen.