Basiscursus consumentenpsychologie (Conversie Optimalisatie / Consumenten Psychologie & Online Marketing)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Online Dialogue
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,1 Online Dialogue heeft een gemiddelde beoordeling van 9,1 (uit 23 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Basiscursus consumentenpsychologie (Conversie Optimalisatie / Consumenten Psychologie & Online Marketing)
Gebaseerd op 3 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Annemieke van Ramshorst
8
Basiscursus consumentenpsychologie (Conversie Optimalisatie / Consumenten Psychologie & Online Marketing)

"Ontzettende leerzame en vooral leuke cursus. De psychologie achter waarom mensen bepaalde keuzes maken blijft ontzettend interessant, en de voorbeelden van A/B-tests sloten mooi aan op de theorie. Ook was er een informele sfeer. Mijn enige opmerking is dat er wat meer praktijk in had mogen zitten. Bijvoorbeeld dat je voor een cursusdag een "huiswerkopdracht" in moet leveren om die vervolgens samen te bespreken. Dat geeft je net iets meer handvatten om daarna mee verder te gaan. Maar verder top!" - 23-07-2018 13:27

"Ontzettende leerzame en vooral leuke cursus. De psychologie achter waarom mensen bepaalde keuzes maken blijft ontzettend interessant, en de … alles lezen - 23-07-2018 13:27

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
2 okt. 2020 tot 9 okt. 2020
Toon rooster
event 2 oktober 2020
event 9 oktober 2020

Beschrijving

Online Dialogue – Basiscursus consumentenpsychologie

Als je begrijpt hoe mensen beslissingen nemen, kun je hun keuzes en gedrag pas echt veranderen. In deze training leren we je de belangrijkste inzichten uit de gedragspsychologie en een praktische methode om deze direct toe te passen in je eigen werk. Aan het einde van de training ben je in staat het ‘waarom’ achter het gedrag van jouw klanten te begrijpen en succesvol te veranderen.

In onze trainingen leer je werken met OD’s BOOM (Behavioral Online Optimization Method)!: het praktische framework voor optimalisatie. We hebben dit framework ontwikkeld door kennis uit de psychologie en gedragswetenschappen te combineren met de resultaten va…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Conversie optimalisatie, Psychologie, SEO, Interaction design en Google Analytics.

Online Dialogue – Basiscursus consumentenpsychologie

Als je begrijpt hoe mensen beslissingen nemen, kun je hun keuzes en gedrag pas echt veranderen. In deze training leren we je de belangrijkste inzichten uit de gedragspsychologie en een praktische methode om deze direct toe te passen in je eigen werk. Aan het einde van de training ben je in staat het ‘waarom’ achter het gedrag van jouw klanten te begrijpen en succesvol te veranderen.

In onze trainingen leer je werken met OD’s BOOM (Behavioral Online Optimization Method)!: het praktische framework voor optimalisatie. We hebben dit framework ontwikkeld door kennis uit de psychologie en gedragswetenschappen te combineren met de resultaten van meer dan 1000 A/B-testen die we de afgelopen 10 jaar hebben uitgevoerd. We leren je de kenmerken van de 5 belangrijkste optimalisatie strategieën en hoe je deze kunt toepassen op je eigen websites, apps en sociale media.

Wat leer je tijdens de training?

  • Welke twee manieren bezoekers gebruiken om beslissingen te nemen
  • Het belang van automatisch en onbewust gedrag bij het nemen van besluiten 
  • Wat de belangrijkste eigenschappen zijn van het ‘rationele’ brein en het ‘emotionele’ brein
  • Hoe je kunt achterhalen wat de beweegredenen van je klanten zijn door middel van experimenteren.
  • Vijf succesvolle optimalisatie strategieën, gebaseerd op 10 jaar ervaring in A/B testen gecombineerd met psychologische en gedragswetenschappelijke kennis.
  • Bijna 30 psychologische tactieken om je opgedane kennis toe te passen op je websites, apps, of social media.

Praktische informatie

  • 2 trainingsdagen op vrijdag van 9.30 - 12.30 uur.
  • Enthousiaste, ervaren, en bekroonde trainers met een master of PhD in psychologie
  • Minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers
  • Investering: €1195,- excl. BTW.
  • Korting op deelname aan de OD’s BOOM! for business verdiepende cursus
  • Lesdata: 2 & 9 oktober 2020
  • Bij ons op locatie (400 meter van Utrecht Centraal Station). Uiteraard volgen we de richtlijnen van het RIVM. 
  • Het is mogelijk om de cursus virtueel te volgen (via een videoverbinding).

Drie redenen om je in te schrijven!

  • Gemiddelde beoordeling van deze cursus 8.6
  • Een duidelijke structuur met een combinatie van theorie en levendige praktijkvoorbeelden
  • Interactieve sessies waarbij deelnemers direct ervaring opdoen met het toepassen van de geleerde kennis

Voor wie?

Wil jij meer leren over de psychologie achter website optimalisatie. Wil je begrijpen waarom je klanten zich op een bepaalde manier gedragen en nog belangrijker: hoe jij hier invloed op kunt uit oefenen?

Schrijf je dan snel in voor deze cursus!

Wil je weten hoe het conversiepercentage effectief kunt laten groeien? Wat jouw data je wil vertellen? Hoe je klanten denken? En welke stappen je moet vervullen als je structureel wilt optimaliseren en een begin wilt maken met A/B testen? Schrijf je dan in voor deze cursus!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Basiscursus consumentenpsychologie (Conversie Optimalisatie / Consumenten Psychologie & Online Marketing)
Gebaseerd op 3 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Annemieke van Ramshorst
8
Basiscursus consumentenpsychologie (Conversie Optimalisatie / Consumenten Psychologie & Online Marketing)

"Ontzettende leerzame en vooral leuke cursus. De psychologie achter waarom mensen bepaalde keuzes maken blijft ontzettend interessant, en de voorbeelden van A/B-tests sloten mooi aan op de theorie. Ook was er een informele sfeer. Mijn enige opmerking is dat er wat meer praktijk in had mogen zitten. Bijvoorbeeld dat je voor een cursusdag een "huiswerkopdracht" in moet leveren om die vervolgens samen te bespreken. Dat geeft je net iets meer handvatten om daarna mee verder te gaan. Maar verder top!" - 23-07-2018 13:27

"Ontzettende leerzame en vooral leuke cursus. De psychologie achter waarom mensen bepaalde keuzes maken blijft ontzettend interessant, en de … alles lezen - 23-07-2018 13:27

starstarstarstarstar_border
Ageeth Balkema
Customer Journey Expert ING
8
Basiscursus consumentenpsychologie (Conversie Optimalisatie / Consumenten Psychologie & Online Marketing)

"De training heb ik zeer inspirerend en leerzaam gevonden. De theorie die aan de hand van vele praktijkvoorbeelden uit de werkomgeving van de trainers gedeeld wordt, kan ook goed vertaald worden naar andere vormen van communicatie, denk aan brieven en inboxberichten. Combinatie van theorie, concrete praktijkvoorbeelden en met eigen materiaal oefenen zorgt voor directe toepassing in eigen werkwereld. " - 17-07-2018 15:40

"De training heb ik zeer inspirerend en leerzaam gevonden. De theorie die aan de hand van vele praktijkvoorbeelden uit de werkomgeving van de… alles lezen - 17-07-2018 15:40

starstarstarstarstar_half
Ruben Teunissen
CRO Specialist
9
Basiscursus consumentenpsychologie (Conversie Optimalisatie / Consumenten Psychologie & Online Marketing)

"Een theoretisch goed onderbouwde opleiding, waarmee je in de praktijk goed uit de voeten kunt. Het heeft mij input gegeven voor het bedenken van A/B testen. Kortom: een enorme aanrader!" - 16-07-2018 14:14

"Een theoretisch goed onderbouwde opleiding, waarmee je in de praktijk goed uit de voeten kunt. Het heeft mij input gegeven voor het bedenken… alles lezen - 16-07-2018 14:14

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Online Dialogue, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.